Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vitoskoneen starttimoottori

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vitoskoneen starttimoottori

    Tuossahan on kaksi 6.3mm uros laattaliitintä.

    Toiseen tuotaessa +12V naksahtaa, toiseen taas ei.

    Pitäskö molempiin tulla +12v vai ei? Nimittäin vain toiseen auton piuhoista tulee.

    Kuva startista: http://img.yiparts.com/data/280281/2...e6a55ca2e2.jpg

    #2
    Toiseen tulee jatkuva 12V ja toiseen kun avainta käännetään. Jos pienempään ei tule mitään startatessa, kannataa vaihtaa virtalukon pohja.

    Comment


    • #3
      Siis toiseen 6.3mm laattaliittimeen jatkuva vai? Ei tule kumpaankaan jatkuvaa, mutta avainta kääntäessä tulee toiseen kyllä +12v (naksahtaa, mutta ei pyöri)

      Comment


        #4
        Mulla on sellainen mielikuva, että kaikissa versioissa ei molempiin laattaliittimiin edes tule piuhaa, ainoastaan jatkuva sähkö tuohon ruuvattavaan ja ns. heräte toiseen niistä laattaliittimistä. Olikohan se peräti niin, että solenoidi kun vetää, niin se kytkee sen normaalisti mykkänä olevan laattaliittimen jännitteelliseksi?

        Comment


        • #5
          Yleensä jos on kaksi "pikkujohdonliitintä", niin toinen on se normi virtalukolta (tai releeltä, tms) tuleva startijohto. Sitten toinen on perintöä menneisyydestä, menee suoraan puolalle ohittaen esivastuksen. Siihen siis tulee virta silloin kun startataan, jolloin tulee vähän parempi kipinä vaikka jännite laskeekin startissa.

          Varsinkin varaosastarteissa saattaa olla uudessakin autossa tuollainen solenoidi, jos sitä käytetään myös vanhoissa autoissakin. Turhaa tehdä kahta erilaista solenoidia tuon eron takia.

          Comment


          • #6
            selkis.

            15a Output at dropping resistor to ignition coil and starter

            ja

            50 Starter control (direct)

            Uudessa starttimoottorissa siis nuo merkinnät.

            Comment

            Working...
            X