Vika löyty. Tulpat ja 1.pytyn suuttimen piuhat päässy hankaamaa suojakuoren sisällä yhtee ni siks tuntuu et käy kolmella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8tq BFB ei käynnisty
Collapse
X
-
Noniiin nyt ois ongelmana käynnistyminen ja käynnissä pysyminen. Tänä aamuna lähti hyvi käyntii ja tankkauksen jälkee samat sit seuraavalla kerralla lähtee käyntii mutta ei pysy käynnissä, muutaman kokeilun jälkee jää vain sahaamaan. Omaan korvaan kuulostaa että pumppu lähtisi päälle, mistähä keksis vikaa katsoa ? Voiko olla että suodattimen vaihdolla/ huuhdonnalla pääsisi.
Noniin nyt senverta selvinny että pumpulta ei bensaa tule virrat laittaessa tai startatessa, liittimestä mitattu virrat nii tulee vajaa 4 vattia...paljonko pitäs tullaViimeksi muokannut Marko_94; 21.3.2021, 15:01.
Comment
-
Osaako joku jeesaa? Tänään autoni Audi A4 b6 qt hyytyi suorasta ajosta eikä lähtenyt enään käyntiin. Bensa pumppu on ajoittain ääntänyt varsinkin pakkasilla. Oisiko vika siinä vai mistä lähteä etsimään vikaa? Otin takapenkin pois ja yritin käynnistää niin pumpusta kuuluu kyllä surina mutta voiko vika olla siinä kuumminkin? Yritin irroittaa tänään pumppua mutta en saanut sitä "letkua" irti siitä kannesta.
Huomenna pääsen lukemaan vikakoodit jos niistä ois apua.
Comment
-
Vikakoodit luettu ja lista oli seuraavanlainen: 17700 map controlled engine cooling thermostat (F265):open circuit:P1292.
16727 camshaft position sensor(G40):signal too high:P0343.
16486 mass air flow sensor (G70):signal too Low:P0102.
Osaako joku vinkata mitä nämä meinaa tarkemmin?
Comment
-
Ensimmäinen on sähköisen termostaatin vika -ei vaikuta käyntiin, mutta koneen ei lämmöt ei säädy kuormituksen mukaan oikein, termostaatti vaihtoon -ellei sitten johtosarjassa vikaa.
Toinen nokka-akselin asentotunnnistimesta, vaikuttaakin sitten jo käyntiin, mutta ei pitäis estää kuitenkaan kokonaan käymästä ja käynnistymästä vaan laittaa koneen vikatilaan alennetuilla tehoilla, en sitten kyllä tiedä tarkemmin tuon "too high" vaikutuksesta -kokeileppa ottaa sen piuha irti -anturihan löytyy kun raottaa jakohihnan koteloa yläpäästään -mutta vaihtoon joka tapauksessa.
Kolmas ilmamassamittarista, vaikuttaa käyntiin, mutta suurinpiirtein samat jutut kuin tuosta nokka-akselin tunnistimesta, sijainti siinä jossakin ilmanputsarin jälkeen.
Comment
-
Nyt selvisi miksi auto ei käynnisty vaikka kuinka yrittää.
Jakohihnan kiristys tappi varmaan mennyt poikki kun hihna ei ole katki mutta on löysä. Kuinka solmuun menee kone kun näin käy tässä mallissa "bex"? Auto siis sammui eikä pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä.
Osaako joku jeesiä onko se kone remppa/koneen vaihto edessä?
Comment
-
Ei ole ennen ollut ikinä käynnistymisen kanssa ongelmia, mutta nyt pakkasen alettua koitin aamulla startata eikä mitään tapahdu... Startteri kyllä jyllää ja kääntyy hyvin, mutta mitään ei tapahdu eikä edes yritä käynnistyä.
Vikakoodit: P1292, P0322, 01841, 00716
Tulin itse siihen tulokseen, että kipinä hukassa kokonaan ja vikakoodit: P1292, P0322, 01841, 00716. Mikä avuksi?
Viimeksi muokannut Killeri; 4.12.2021, 22:36.
Comment
-
P0322
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...6/P0322/000802
Ilmeisesti siis G28 pyörintänopeusanturi (kampiakselin asentotunnistin) on kaputt.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...&highlight=g28
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...C3%A4iri%C3%B6
Comment
-
-
Eli starttaa mutta ei käynnisty. Voi vähän lupailla välillä. Pensapumppu ei surahda kun virrat laitetaan päälle. Pumppu ja sen rele on vaihdettu. Virtaa ei tule sulakkeelle. Kipinä tulee tulpille.
Tämän auton muihin koodeihin pääsee delphillä käsiksi mutta moottoriin ei pääse.
Tänään auton sai pari kertaa käymään niin että nopeita lyhyitä startteja niin nopeasti kuin pystyy. Lähti lopulta käymään. Sammutettaessa lähti uudelleen käymään ja pumppu surahti niinkuin pitääkin.
Mutta sitten se ilo taas loppuikin. Eli ei käynnisty. Startatessa pensapumppu pyörii ja painetta tulee linjan päästä. Mutta virrat päälle laitettaessa ei pumppu pyöri.
Jos jollain olisi vinkkiä tähän niin olisin kiitollinen.
Comment
Comment