Onko sama laatikko? Jollei ole niin paljonko S6:sen loota kestää vääntöä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
5HP24A, sama laatikko S6 ja RS6?
Collapse
X
-
Äkkiä väittäisin että momentinmuunnin ainakin on eri osa ja ilmeisesti bell housingin pulttijako ei täsmää eli S6 ja RS6 askit eivät ole keskenään vaihtokelpoisia.
Väännönkestosta en tiedä, specsit löytynee ihan ZF nettisivuilta. Olisko joku 600-800Nm? Sekin riippuu niin paljon kierroksista joilla vääntö tulee ulos. 800Nm@1000rpm on aika paljon kovempi rasitus kuin 800Nm@6000rpm
-
Täältä löytyy jotakin ZF matskua ja näyttäs olevan k.o. laatikkokin listoilla.
http://www.zf.com/na/content/en/nort...cement_us.html
Comment
-
Tosiaan hopsis on oikeassa. Pulttijako ei täsmää RS6:n askissa. Myöskään RS6:n lohkoon ei saa pultattua suoraan mitään muuta askia, kun RS6:n oman.
Muistaakseni asia menee jotenkin näin: RS6:een piti kehittää uusi isompi momentinmuunnin, joka kasvatti laatikon päädyn halkaisijaa. Laatikosta tuli niin iso, että myös lohkoa piti kasvattaa.
Tästä löytyy hyvin tietoa, kun googlettaa jenkkien tekemiä RS6 manual swappeja. TOSSA kuva adapterilevystä, jolla saa 01E-askin kiinni RS6 lohkoon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja skuutti Näytä viestiTosiaan hopsis on oikeassa.
Comment
-
Paljonko S6:sen loota kestää vääntöä? Kunhan tuo loota kestäisi sen 400hp/460Nm niin no worries.
Vastaus aloittajalle!
Muistelen lukeneeni jenkkifoorumilta audiporukasta, joka harrasti 1/4 maili vetoja, todenneet, että vahvistamaton 5hp24A laatikko alkaa 600 NM väännöillä polttamaan 3 ja 4 vaihteen levypakkoja.
Joten on siinä jonkin verran ylimitoitettua toleranssia väännön suhteen.
Comment
-
Tuossahan se aiemmin oli mainittuna, 420Nm ilmoittaa ZF. Toleranssia on varmaan jonkun verran mutta +50% alkaa olemaan aika paljon. Toisaalta, eipä S6 kovin pienellä työllä luovuta 600 neukkua joten askin vahvistaminen ei liene kynnyskysymys.
Kova laatikko kestääkin sitten empiiristen kokeiden mukaan lähestulkoon mitä vaan.
Comment
-
Sitä on moni muukin ihmetellyt. Varmaan samasta syystä kuin ei ole saman korimallin A6 veekasissakaan.
Lienee varmaan ihan periaatepäätös, mitään teknistä estettähän ei olisi. Kai siellä on suunnittelupalaverissa haluttu tehdä pesäero RS4 ja RS6 mallien välille.
Comment
-
Sorry OT mut osuu sen verran likelle että pakko kysyä:
Mites sen saman korimallin A6 veekasin laatikko, onko sama kuin S6:ssa?
Harkinnassa lähinnä tuon ikäinen S4 tai S6. V8 A6:sen saisi edullisemmin ja mahtaisikohan siinä laatikkokin kestää paremmin?
Eikös noissa ole aika monissa ollut häikkää tippilootan kanssa.
Comment
-
-
Latvian Recron kanssa käynyt pienimuotoisen sposti keskustelun noin niinkuin yleisesti laatikko asioita, ja minulle jäi kyllä sellainen fiilis jutuista, ettö tämä 5HP24A olisi kuitenkin ollut aika kestävä paketti. Enemmän ja tasaisemmin noita pienempi koneisien laatikoita siellä rempataan!
Comment
-
-
Ei ihan, mutta melkein. Ensin epäilin vetonivelen porsineen jostain, kun kuului sellainen kolkotus ja veto katosi johonkin. Tämä siis vain silloin, kun yritti vähän reippaammin kiihdyttää kuin lepuuttamalla varvasta polkimella.
Rikkoutuminen tapahtui sillä aikaa, kun auto oli työn alla eräässä firmassa.
Uskon, että askista on kuulunut jonkinasteinen paukaus tms, koska olivat syynänneet vetonivelet hyvinkin tarkasti ja se homma, mitä tekivät ei liity sinne päinkään.
Itse huomasin vian kotimatkalla ko. firmasta siinä vaiheessa, kun jouduin kiihdyttämään ensimmäisen kerran liikennevirran mukana jyrkähköön ylämäkeen. Tässä vaiheessa alkoi kuulua kolkotus ja kaasu päästettäessä kolahdus ja nykäisy vedon palautuessa.
Mulla on vieläkin viallinen input drum takakontissa. Halkeaman pituus noin 3cm, riittää siihen, ettei kytkinlevyt paineistu ja nytkyttää...
Comment
-
Ohhoh..otitko yhteyttä pajalle asiasta? Käsienpesu viasta tietty?
Nää on kyllä inhottavia hommia, milläs mitään todistelet että oli ehjänä ennen ym. Jos näin kävi.
Paljos mahtoi rummun fiksaus kustantaa?
Comment
-
Tottakai ja käsipesuhan siitä tuli kuten arvata saattaa. Tästä kinastellaan tosin myöhemmin vielä...
Alustavien hinta-arvioiden mukaan, oletettuna vikana vain tuo rumpu, oli arviot kolmen tonnin paremmalla puolella sisältäen vain ja ainostaan irroituksen, rummun vaihdon ja takaisin asennuksen.
Recrolta täyskunnostus askiin ja turbiiniin hintaan 2420€, joten eipä paljon tarvinnut miettiä.
Koska tuossa kunnossa ei uskaltanut lähteä ajamalla liikenteeseen, roudattiin auto rahtina Tallinnaan josta se kulki trailerilla Cesikseen Recrolle. Perheen kanssa seurattiin toisella autolla traileria, tehtiin siis yhdistetty loma- ja autonkorjausmatka. Auton osuus (korjaus, kuljetukset ja autopaikat + yhden hengen hotellikulut) reissusta noin 3000€. Eli käytännössä siis sama raha, kuin pelkkä rumpu Suomessa...
Hienoa paikkaa ja paljon nähtävää lähialueilla ja Riiassa ;)
Comment
Comment