Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ke-jetti kränää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ke-jetti kränää

    No ny alkoi ke-jetti piruileen...kait se?, mut kun autoa yrittää käynnistää ei se lähde omin voimin käyntiin, ainakaan joka kerta. Kaveri kun starttaa ja itse olen sormella hipaisemassa ke-jetin lautasta ylöspäin, niin silloin pörähtää laakista käyntiin.

    Lautanen mielestäni liikkuu ilman kangerteluja omalla paikallaan niinkuin pitääkin, mutten vaan nyt tajua miksei se lähde käyntiin ilman tuota nosto apua.

    Oisko kellään minkäänlaista neuvoa kyseisen ongelman ratkaisuun?

    #2
    Eihän ole vuotoja imuputkissa? Jos vaikka vuotaa jostain sen verran, ettei imuputkiin kehity tarpeeksi startatessa alipainetta ja lautanen ei nouse.
    Oliko vika kylmänä vai lämminnäkin? Jos kylmänä, toimiiko "ryyppy", eli antaako lisäbensaa sen imusarjassa olevan suuttimen kautta?

    Comment


    • #3
      -Sama vika kylmänä ja kuumana
      -Kylmäkäynnistys suutin pelittää
      -Imusarjassa kaikki tiivisteet uusia
      -imuputki ok, silmin nähden ei halkeamia tai pienintäkään reikää
      -klemmarit kaikissa imuputkissa ok

      Myllyn kun saa käyntiin, niin alku äkinän jälkeen pelaa kuin kello ja onhan tuo jo toiminut niinkuin pitääkin, vaan nyt alkoi väkiseen.

      Tuolla ropaustilassa on yks samanlainen murheenkryyni, puran sen ja putsaan/halaan ja annan valohoitoa, tiiä vaikka sen sillä sais pelaan.

      Comment


      • #4
        Mä sain just KE- jettini toimimaan hyvin. Kaikkea omituista pikkuvikaa. Tyhjäkäynti mitä sattuu, välillä nyki ja yleensä vaan oli tavanomaisen omituinen.

        Laitoin ennen katsastusta vajaaseen varttitankkiin 2 pulloa forten Gas Treatmenttiä (ei poista kosteutta kuten Fuel System Conditioner, mutta putsaa muuten tehokkaammin), 10 l bensaa perään, kone lämpimäksi ja kolmosella useita kymmeniä kertoja kiihdytys 4000 rpm -> 5500 RPM ja liinat kiinni. Välillä ajoa vaihtelevilla kierroksilla. Oli sitten samalla jarrutkin herkistetty.

        Sen verran puhdisti paikkoja, että piti katsastuksessa kääntää seosruuvista liki kolme varttikierrosta laihemmalle, ennen kuin oli laillisissa säädöissä. Käy tasaisemmin ja reagoi paremmin. Kulutusmittausta en oo kerennyt tehdä, kun on pajalla vaihtamassa raidetangon päätä ja vetoakselin suojakumia.

        Kannattanee kokeilla.

        Comment


        • #5
          tänään se nyt sit alkoi pelittään. Se määränjakajan seos ruuvi ruuvattu jonnekin helkkariin. Ke-jettihän ei ollut minun alkuperäinen. Ruuvasin raskaalla kädellä sitä rikkaammalle, kait varmaan pari rundia ja niin alkoi käynnistymään. Nyt se vähän rykii alakierroksilla, mutta kolmesta tonnista pelaa niinkuin pitääkin. Oikeilla jäljillä kait ollaan.

          Miten se oikea seos nyt sit mitattiin siitä Lambdan piuhasta,oliko se ,se vihree ja millaisilla lukemilla? Oma yleismittari on finaalissa eli lainassa.

          Kilvetkin sit tuli takas ja auto on taas liikenteessä. Palkitsen itseni muutamalla kaljalla ja sit paariin sekoileen.

          Comment

          Working...
          X