Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi coupe 2.8 viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Järkeä?

    Ei kai tässä koko auto tuohussa ole järjen kanssa mitään tekemistä. Jos olisin "järkevä" mulla ois joku ihan muu auto ku 2.8 litranen bensasyöppö audi. Jollain 1.6 corollalla luultavasti kävisin töissä ja kaupassa yhtä varmasti. Fiilis laji tämäkin on.

    Sitten itse asiaan. En olekkaan porttaamassa kantta enkä laittamassa pakosarjaa tai turboa tai vaihtamassa koko moottoria. Aattelin vaan laittaa vapari suotimen, puolet putkistoa ja ehkä lastun.
    Siitähän tässä olikin alunperin kyse, että kuinka nuo vaikuttaisi autoon, eli jos jollain on ihan henk.koht. kokemusta niin sitä ajattelin kysellä. Puhetta mahtuu maailmaan vaikka millä mitalla ja nehän tapaa vielä hiukan värittyä matkan varrella. Eli eipä tässä tiedä mitä uskoa jos toisella vaikuttaa lastu ja toisella ei. Varmaan vaan pitäs rohkeesti laittaa se lastu sinne ja kokeilla.
    Varmaankin saan unohtaa sen parisataa heppaa noilla vermeillä mutta tulipahan nyt kyseltyä kuitenkin.

    Comment


    • #32
      rohkeesti vaan...kylähullun touhuja, muttei se mitään, homma etenee :-)

      Comment


      • #33
        Eli eipä tässä tiedä mitä uskoa jos toisella vaikuttaa lastu ja toisella ei. Varmaan vaan pitäs rohkeesti laittaa se lastu sinne ja kokeilla.
        Varmaankin saan unohtaa sen parisataa heppaa noilla vermeillä mutta tulipahan nyt kyseltyä kuitenkin.
        No ei nyt kannata sentään kirvestä kaivoon heittää. Otat asiaksi tehdä nuo muutokset, ajat auton dynossa ja kerrot meille miten meni. Pikkusen pioneeri-henkeä ei tee ollenkaan pahaa. Monet kannanotot juontavat kuitenkin juurensa myös siihen faktaan, ettei hommaa ole kukaan aikaisemmin tehnyt. Mutta tee sä?

        Comment


          #34
          Niin

          Jep, niin taidan kyllä tehdäkkin. Mutta sitä lastua saa oottaa kyllä helmikuulle asti, ootan kyllä takuu ajan loppuun ennen kuin lastu tulee. Siis siinä on liikkeen oma takuu joka lakkaa jos lastun laittaa. Sitä riskiä en kyllä ota.

          Comment


          • #35
            Teeppäs vaikka niin, että askartelet kaikki mekaaniset muutokset autoosi ensin. Siis pakosarjat, putkiston, filtterin tai mitä ikinä lopulta aiotkin.

            Sitten vaan lähimmälle osaavalle pajalle ja teettämään autoosi sopiva lastu dynossa. Tekemällä just sun autoon ja kokonaisuuteen sopiva lastu, saadaan se viimeinenkin 2 heppaa esiin, mikä massatuotantolastulla jäisi pois. Eikä se nyt ihan hirveitä maksa.

            Comment


            • #36
              Kyllä olen edellisten kanssa samaa mieltä,eli itsekin syyllistyin tuohon "ei kannata" tyyliin ja täytyy yrittää paikata....eihän harrastuksesta voi sanoa ei kannata,jokainen tekee mitä tykkää ja onhan se varmaan tympeetä kun alkaa kysymään jotain ja vastaus on juuri tuo.

              No kumminkin tuolle "coupe miehelle" että lastulla+putkistolla saat ehkä 10% lisää (puhdas veikkus).Mulla oli vuosi pari sitten V8 audi ja hommasin siihen lastun ja tehoa lupasi n.+10% ja vääntöä saman verran,muuta en autoon vaihtanut.Ja jos pilkkua ruvetaan viilaamaan niin vääntö ehkä kasvoi aavistus (perstuntuma),tehosta...vaikea sanoa,koska auto oli niin painava,mutta kaasuun vastaavuus kyllä parani.Kulutus putosi hieman ja se olikin parasta.

              On kuitenkin yleisessä tiedossa että pakoputkisto on tehdastekeleenä aika ahdistava kaikissa/useissa autoissa.Nokka on myös tärkeä.

              Kuitenkin koneen on saatava lisää ilmaa,jotta se saisi tehoja.

              Comment


              • #37
                Kuitenkin koneen on saatava lisää ilmaa,jotta se saisi tehoja.
                Ja tähän se meinaa monessa vaparissa hauskuus loppuakkin.

                Comment


                • #38
                  ...eikä lopu. isompi läppis/set, kunnon nokat, puristukset kohdilleen jne ja tottakai kone on kunnossa, sit onkin alavääntö on huitsin nevadassa, mut mitä välii sillä on kunhan kiljuu ja menee. Käyttöauto on tapettu RIP. tunnelma kohillaan, mut hitonko välii sillä, se on tärkeintä.

                  ...ja kesällä pääsee kiusaan/yrittään t-miehiä:-)

                  Comment


                  • #39
                    mitään ymmärtämättömänä olen lukenut amerikan saitilta että esim AAH koneen ilmantulo on kovin kompromissi vakiona, ja erityisesti alavääntöä olisi luvassa sitä puolta parantamalla. Hinkkavat Maffi röörejä, avartavat ja siloittavat "throttlebody" meininkejä jne. sielläpäin.
                    edelleenkään en tiedä onko siitä iloa, mutta tällaista harrastavat.
                    Omani piristyi aivan oleellisesti seuraavalla viritoimella:
                    [i]vaihdoin ehjän bensapumpun.[/i] Ja itse! olen siitä kohtuuttoman ylpeä!
                    audi hankittiin n. vuosi takaperin perheeseen käyttöautoksi, mutta harrastepeliksi se on osoittautunut...
                    kunhan se joskus saadaan edes "spekseihin" niin alan virittämään, jos ei muuta niin kostoksi...:-)

                    Comment


                    • #40
                      Hah! okei tarkoitin tota pumpun vaihtoa. Jenkit nyt hinkkaa ja kelaa noita throtlejaan, niin kuin aina ja varmaan jotkut tuon homman osaavatkin ;-)

                      Kostoksi ennen kaikkea, jurbo miehiä vastaan, speksit kondikseen... periaatteessa.

                      Pitkä matka vielä meillä saada samanlaiset kannukset kuin Ronilla tai Tuomolla+++

                      Comment


                      • #41
                        Kovat on puheet ja hinkkaukset jenkeissä. Ei oo vielä yhtään virtauspenkki- tai dynolappua näkynyt.
                        Tai no, olenhan mäkin imusarjan "hoonannut" Quickleenillä. Kustannuksiin nähden onnistunut viritys.

                        Comment


                        • #42
                          nakutus "tapetaan" veden avulla,
                          Pieni määrä vettä ruiskutettuna tarpeeksi pieniksi pisaroiksi on paljon höyrystyvää vesi-pinta-alaa ja höyrystyminen sitoo lämpöä - lämpötila laskee. Enemmän ilmaa saadaan pyttyyn ja ennakko voidaan pitää suurena. Ei se vesi tapa nakutusta, vaan alhainen lämpötila ja suuri lämpökapasiteetti?

                          Jos vaikka puristus suureksi ja kun paine imusarjassa tarpeeksi pieni -> vettä joukoon.

                          Kyllä vaparin virittämisen tuotto / panos - suhde on huono, mutta aina saa yrittää...

                          Comment


                            #43
                            Eikö se Paakkanen ottanu vieläkään opiksi viimekesänä, mun viripudjetti ollu 100e ja annoin tasoitusta radalla pienemmällä reijällä ja liian suurilla siivekkeillä ;).

                            Comment


                            • #44
                              no, vähän tuli taas kirjoiteltua kaljan voimalla.

                              Tulihan siellä opittua paljonkin. Kun ei kerkee, ni ei kerkee, itkua melkein väänsi siellä pitkällä takasuoralla. Pitää nyt talven aikana keksiä uusia juonia, jotta saisi lisää vauhtia.

                              Comment


                                #45
                                Itselläkin just samanlainen "keksintö" ja ei ole vielä lisätehon tarvetta ollut:)En ole S2:sta kokeillut mutt tässä veekuutosessa on hauskinta se,ettei ääni lisäänny sisällä oli sitten vauhtia 80 tai 180...ja mitä virittämiseen tulee niin eipä ole muuta vaihtoehtoa(kuulemma) kuin juuri nuo kansi ja nokka-akselien laitot...aiemminkin oon kertonut jotta tuttava ajelee veekuutosella SRC-crossia,kylläkin "moniventtiilikoneella" ei 20 venttiilisellä...siinä n.280 hp...heikolla alaväännöllä,jotta riitäisikö tehon lisäykseen pelkkä äänen lisäys?Noooh,se oli vitsi...kuitenkin haluan tietää mitä 2.8:lle tapahtui noilla hengityksen parantamisella ja etenkin tuo äänimaailman lisäys...muriseeko vai pärisee?Ehkä haluaisin suhinan tilalle matalaa murinaa,Vrrrrooommm.

                                Comment


                                • #46
                                  Ehkä haluaisin suhinan tilalle matalaa murinaa,Vrrrrooommm.
                                  Omassa V6:ssa on rosterinen viimeinen äänenvaimentaja ja äänet on erittäin mukavat. Matka-ajossa ei huomaa, mutta kun kaasua painaa yli puolen välin niin alkaa hyvin V6:n äänet erottua.

                                  Comment


                                    #47
                                    Audi coupe

                                    No niin nyt ois autossa 2,5" outkisto ja vaparisuodin. Perstuntumalta sanoisin että kaasuun vastaavuus on herkempi, ja alhaalla saattaa olla vielä lisää vääntöä. Mitään mittauksia penkissä ei oo suoritettu, pitäis sitä lastua alkaa suunnittelemaan. Ehdotuksia kokkolan seudulta tekemään operaation? Niin tosiaan, ääni on todella upea!! =) ei missään nimessä häiritsevä pärinä, vaan sellainen matala murina joka muuttuu sopivaksi ärjymiseksi ylemmillä kierroksilla.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Kävitkö Määttälällä?

                                      Comment


                                        #49
                                        joo

                                        Jos putkistoa tarkotit, niin kyllä. Määttälällä Kokkolassa laitatin putkiston. Voisko heiltä kysellä myös lastua vai? Siinä tien toisella puolella ois toisiaan Dyno, en nyt muista yrityksen nimeä. Oisko joku autosähkö tai joku. Ainakin siinä on iso BOSCH kyltti.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Juu, sitä tarkoitin. Kai sieltä jotain lastujakin saa, tiedä sitten kannattaako....
                                          Siinä tien toisella puolella on Kokkolan autohuolto, dyno löytyy, veto maksaa n. 75e, tänään varmistettu hinta! ;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X