Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 4.2 ARS - Imupuolen letkuja irtipoikki. Mihin vetelen uudet letkut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 4.2 ARS - Imupuolen letkuja irtipoikki. Mihin vetelen uudet letkut?

    Löytyipäs vihdoinkin, kauan neuroiltu imuvuoto.
    Letkuista kun otin kiinni, niin mureni kuin näkkäri. Valmista tavaraa.
    Alla olevista kuvista näkyvät letkut olivat irtipoikki, ehkä karvan varassa pysyi kiinni vielä ennenkuin käsi osui.

    Kysymykseni kuuluu, mihin nämä n.3,5mm kangaspäällysteiset letkut kuuluvat? Ja kuinka paljon tuota letkua mahtaa tuonne mennä?
    Ostin jo samaa letkua kolmisen metriä varastoon.
    Hiukan purin tuota tuloilma roipetta tieltä tutkiakseni paikkoja, mutta kuumalla koneella en saanut käsiä tarpeeksi syvälle löytääkseni letkujen paikkoja..

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2009.16.56.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2009.17.26.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2009.17.59.jpg

    Kuvat on kyllä hiukan huonoja, mutta nostin tuohon koneen päälle katkenneet letkut. Menevät molemmille puolille mottorin taakse. Imusarjoille?

    Vagcatista kaivelin pari räjäytyskuvaa josta en ole nyt ollenkaan varma. kertokaas tietäjät onko jompikumpi näistä kuvista oikea, ja mikä mahtaa olla kohteiden numero?

    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6Q...62/49/3367265/

    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6Q...62/49/3366303/

    Kiitos etukäteen!

    #2
    Olisko EGR venttilien letkuja? Mullahan olis kannet pois koneen päältä ja vakuumiletkuihin oon laittanut teipinpalalla merkin missä olivat kiinni. Koitan muistaa tarkistaa päivällä kunhan pääsen töistä.

    Comment


    • #3
      Alemmassa on secondary air injection , senkin letkut kannattaa tarkastaa .
      Tuossa vielä SSP 217 V8 5V :http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d1.PDF ja http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_217_d2.PDF , siellä näkyy myös noita, todennäköisesti alipaineletkuja . Useat letkut menevät alipainevaraajiin, alipaineella sitten avataan eri toimintoja , kuten imusarjan pituutta.
      Viimeksi muokannut vepek; 20.4.2013, 20:23. Perustelu: Korjattu virheellinen viittaus

      Comment


      • #4
        Kiitoksia sällit näistä, heti on enempi infoa kaalissa kuin ennen kyselyä!
        Jos Mikko tosiaan muistat/jaksat, niin laitas pikkasen lisäinfoa miten olet merkinnyt ym.

        Ja Pekka, nyt kun noita linkkejä tutkin tarkemmin, niin taisi löytyä paikat!
        Oliskos näin, että sivulla 8 toisessa linkissä, nuo punaisella merkityt letkut ovat juurikin nuo kyselemäni?!
        Kovasti näyttää tutunnäköiseltä.

        Ja kerran vielä, Kiitos!!
        Viimeksi muokannut hamilton69; 20.4.2013, 13:11.

        Comment


          #5
          EGR:n letkuiksi väittäisin edelleen. Kävin vilkaisemassa tallissa eikä siellä koneen takapuolella oikein muutakaan ole mihin tuon kokoisia letkuja tulee kiinni.

          Comment


          • #6
            Vähän katselin tarkemmin noita kuvia , niin se on kuitenkin secondary air injectionin letkuja , siinä on se valve N112 ja taustalla ko. pumppu ? . Nyt pitäisi kyllä näkyä vikakoodi.
            Varmaan tuota Mikkokin tarkoittaa.
            Viimeksi muokannut vepek; 20.4.2013, 21:01.

            Comment


              #7
              Just nuo punaiset letkut. Mullehan uusittiin nuo samat letkut toissakesänä, sinänsä maininnan arvoista koska olivat juuri tuon näköisiä.

              Varsinainen lisäilmapumppu on apukuskin pyöräkotelon edessä ja sille tulee paljon isommat ja kumiset letkut.

              Comment


              • #8
                Joo pumppu onkin 4,2:ssa siellä , mutta eikö ko. letkut ole ns. combi-venttiilin ohjausletkuja.
                EGR / secondary air injection eivät kaiketi ole samassa koneessa.

                Comment


                  #9
                  Olet oikeassa. Samoista kikkareista puhuttiin, juuri noita combi-valvejahan ne siis ovat joihin noi letkut menee.

                  Tuolla vielä lisäselvennystä.

                  Comment


                  • #10
                    Huomenna ajattelin taasen tsekkailla konehuoneeseen. Saas nähdä kuinka paljon saa purkaa että saa nakit mahtumaan letkun asennus pykälille?! Näissä kun tunnetusti on tuota tyhjää tilaa vaikka muille jakaa! :)
                    Hienoa faktaa jaoitte! Itsekkin nuita bentleyn ja noin sadan muun opastuksia luettuani, täytyy myöntää että täältä tuli taas selkeimmät ohjeet/neuvot! Nuo Pekan linkittämät sivut meni hyvään talteen tulevaisuutta varten! Kiitos vielä molemmille jeesistä!

                    Comment


                      #11
                      Noihin venttiileihin pääsee käsiksi itse asiassa hyvinkin helposti. Paisarin ja kaasuläppäkotelon imuputken irroitus riittänee.

                      Comment


                      • #12
                        Just näin Mikko, nämä riitti kun irroitti, että sai tarvitseman tilan työskennellä!
                        2,7m letkua vaihdettuna, välillä aika ahdasta. Kyllä tonne varmaan jonkun 1-2m saa vielä vaihdella, että kaikki käyty läpi.
                        Viimeksi muokannut hamilton69; 21.4.2013, 18:40.

                        Comment


                          #13
                          Plus sen 4 senttiä pitkän muoviputken pätkän...

                          Comment


                          • #14
                            Niin meinaat sitä ihanaa pätkää mikä vuotaa jäähdytysnesteet? Se vuoto on jo paikallistettu viime pakkasilla juu..nyt lämpimillä ei vuotoja. Saa olla enstalveen! Lisäilin varmaan reilun litran koko talvena, eli ei vielä pahimmasta päästä. :)

                            Noihin imuletkuihin vielä, outoa et vaikka molemmin puolin irtipoikki, ja loputki letkut haperoa kuin näkkäri, niin ei minkäänlaisia vikakoodeja (vagcomilla kytätty)!

                            Mites muuten teillä toimii tuo ns. Pcv-venttiili? Musta hattu jossa imua juurikin tuossa omien kuvieni luona letkujen vieressä. Jostain luin että pitäisi olla pihisemättä/imemättä lähes kokonaan tyhjäkäynnillä? Oma suhisee ihan jatkuvasti enempi ja vähempi. Huomenna tulossa ebay ostoksena uusi jonka ajatteli vaihtaa testimielessä. On kuulemma aika vaihdettu osa konsernin autoissa?

                            edittii: tuli vielä sliipattua lopputulos, ajoin: throttle body alignmentin vagcomilla, ja siihen vielä perään tiptronicin resetointi. Jos antureissa luuraisi vaikka vanhoja "vääriä-huonoja" painearvoja. :)
                            Viimeksi muokannut hamilton69; 21.4.2013, 23:29. Perustelu: edittii

                            Comment

                            Working...
                            X