Eli Audi A6 4B -98 1.8 Turbo audi nykittää 2-4 tuhannen kierroksen alueella, kun kaasupoljin on pohjassa. Pinta kaasulla ei ongelmia. Onko kellään ollu samanlaista vikaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nykittää kaasu pohjassa
Collapse
X
-
-
1.8T vianhakuketjuja on vaikka kuinka paljon, kun jaksaa etsiä. Vikakoodeista on hyvä alottaa.
Ootko kattonu että lataako kunnolla, vois selittää nuo mittaristo-oireet.
Aina ei pumppu pyörähdä kun kääntää virrat päälle. Jonkinlainen logiikka siellä on bensapumpulle, jossa se olettaa, että tietyissä tilanteissa painetta on jo.
-
Ei anna vikakoodia mun laitteella. Ja luulisin että kierroslukutunnistin on mäsä, koska nykittää vain silloin, kun nopeusmittarin viisari liikkuu nytkähtelemällä.
Mittariston volttimittari näyttää noin 13-14. Ehkä maadotus häiriö?
Letkuissa ei oo painetta yhtään, käytettiin irti. Bensaa alkaa tulla startatessa ja saa startata kauan että kerää painetta käyntiin lähtemiseksi. Luulisin että tätä vikaa pitää ehtiä jostain bensanpaluu venttiilistä?
Saas nähdä miten käy kun katson noi läpi. Ilmoittelen tänne, jos viat ratkeaa.Viimeksi muokannut RazilFi; 18.4.2013, 16:31.
Comment
-
Auttakaa nyt prkl miestä alamäessä.
Ilmamassa-anturi on vaihdettu.
Ahtopaineet 0.6
Tulpat vaihdettu
Tulpanhatut ei iske läpi.
Kaasuläppäkotelo puhdistettu.
Päästötki näytti olevan helevetin hyvät, kun kävin mittauttaa seuraavaa katsastusta varten.
Imuvuoto korjattu. (ei tuu vikakoodia enään seoksista)
Bensan paine 3 bar.
Ilmanputsarikaan ei ole tukossa.
eikä anna vikakoodia...
Voiko vaikuttaa, kun ei oo mitään tietoa millon on automaatti laatikon öljyt vaihettu??
Ja saako imusarjalta bypass venttiilille lähtevään putkeen puhalteassa mennä ilma läpi? Ja imemälläkään ei mitään vasta kaikua. Voiko aiheuttaa nykimistä?
Ja mistä tiedän onko puolat ok kunnossa?
meinaa ideat loppua :)Viimeksi muokannut RazilFi; 30.4.2013, 17:03.
Comment
-
Siis jos saat imettyä tai puhallettua ilmaa bypassin ohuen ohjausletkun kautta niin rikkihän se silloin on ja vaihtoon.
Vialliset puolat aiheuttavat juurikin erilaisia nykimis ongelmia ja mitä minulla on kokemusta tyypillisesti kierrosalueella 3-4k kovemmin poljettaessa -onkos tuossa mallissa vielä erillinen "sytkävahvistin"? -logita ajaessa "missfirejä" ja jos tulee tietylle sylinterille niin vaihda ko. puola joko kokonaan uuteen tai vaihda puolien paikkaa ja tarkista vaihtuuko vika mukana
Comment
-
ja onhan siinä joku boksi ilmanputsarin päällä. sekin on vähä kärsineen näköinen päällisin puolin. Miten vaikuttaa jos se on rikki? ei varmaan toimis ollenkaan.
Mut pitää vaihtaa se bypass.. jos ongelmia jatkuu niin ehtiä jostain puola ja testailemaan mikä niistä on rikki.
sekottaako toi rikkinäin bypass seoksiaki?Viimeksi muokannut RazilFi; 30.4.2013, 20:38.
Comment
-
Ja vian etsintä jatkuu.. Puolat vaihdettu, lämpöanturi vaihdettu.
Ja Vag-com anto vikakoodia 00561 system adjustment control -> nollattiin -> siinä ja siinä että pysy käynnissä -> ilmanmassa anturilta johto irti jolloin kävi taas normaalisti.
Paine testiäki on tehty, että näin paikata vuotokohtia.
Mikä muu vois aiheuttaa noin kovasti seoksiin?
Mitä venttiilejä kannattaisi käydä läpi?
Eihän tää uus boschin massa anturi oo susi jo syntyessä?
Comment
-
Tapani mukaan ehdotan taas combi valven jumiutumista, tai sen ohjauksen puutteellisuutta. Seokset menee sekaisin kun pakokaasut kiertää "secondary air"-pumpun kautta takaisin maffin eteen. Itselläni vierähti pari vuotta tuota ongelmaa hakiessa. Nykiminen kaasu pohjassa oli todella rajua mutta pintakaasulla pystyi ajamaan. Selvin merkki ja helpoin tarkistus lienee ilmanputsarin tarkastus. Eli jos pakokaasut pääsee tuonne asti löytyy sieltä noen tahrima kohta toisioilmapumpun syötön kohdalta.
Comment
-
Suuttimen napojen välinen resistanssi kertoo ainoastaan, että suutin on "sähköisesti" kunnossa.
Suuttimen osittaista tukkeutumista sillä ei toki diagnosoida.
Silmämääräisesti suutinta on myös käytännössä mahdotonta tarkistaa, toiminta pitäisi mitata (kuvio, virtaus). Helpointa lienee kiikuttaa koko setti ultraäänipesuun.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiAEB:ssä ei vain taida koko järjestelmää olla vielä.
Comment
-
Elikkä pikku nytkitys on saatu pois. Mutta se, että kiihtyy vain pintakaasulla on tieten vika bensapumpussa.
Sain sen selville, ku alko taas hyytymään niin mittasin heti bensanpaineet. Ne oli reilu 2bar ja ku anto kierrosta niin putos vielä alemmas.
Tästä se seos 00561 vikakoodiki johtuu mulla, kun käy laihalla.
Mistä sais halvalla bensapumpun??
Passaako joku tarvike?
Comment
-
Noni, hyvä että selvisi :) Itellä kävi vähän huonommin. Ajattelin itellä puolia tai jtn kun kanssa nykitti, mutta kansihan siellä vuosi ja sylinterien pääällä vettä.
Comment
Comment