Pari viikkoa sitten hajosi puola ja siinä yhteydessä autoon tehtiin 1.8T-puolakonversio. Nyt ei autoa saa käymään kunnolla lämpimänä millään. Puolat olen tutkinut siihen sopivalla laitteella ja ne ovat kaikki kunnossa. Ostin myös vielä varmuuden vuoksi yhden uudenkin puolan, jota kierrätin eri sylintereissä mutta tuolla ei ollut mitään vaikutusta.
Moottori käy hyvin kylmänä tyhjäkäyntiä jne. mutta lämmetessä alkaa käymään yhä huonommin ja huonommin. Kaikki tulpat näyttävät olevan märkiä, joten saanee liikaa bensaa lämpimänä? Tänään vaihdoin varmuuden vuoksi uuden lämpökytkimen lohkon takaseinään (035 919 369 M) mutta ei tuollakaan ollut mitään vaikutusta ongelmaan. Vikakoodeja moottorista ei tule. Ajaa tuolla ei oikein voi, koska pienikin kaasun painaminen hyydyttää menon ihan kokonaan.
Onkos tuossa moottorin takana vesiletkussa myös joku anturi, joka mittaa veden lämpötilaa? Vaikuttaako se vaan mittariin? Vaihdoinko oikean anturin? Kenelläkään mitään ideoita missä vika voisi olla? Ennen puolan hajoamista ei ollut mitään käyntiongelmia.
Moottori käy hyvin kylmänä tyhjäkäyntiä jne. mutta lämmetessä alkaa käymään yhä huonommin ja huonommin. Kaikki tulpat näyttävät olevan märkiä, joten saanee liikaa bensaa lämpimänä? Tänään vaihdoin varmuuden vuoksi uuden lämpökytkimen lohkon takaseinään (035 919 369 M) mutta ei tuollakaan ollut mitään vaikutusta ongelmaan. Vikakoodeja moottorista ei tule. Ajaa tuolla ei oikein voi, koska pienikin kaasun painaminen hyydyttää menon ihan kokonaan.
Onkos tuossa moottorin takana vesiletkussa myös joku anturi, joka mittaa veden lämpötilaa? Vaikuttaako se vaan mittariin? Vaihdoinko oikean anturin? Kenelläkään mitään ideoita missä vika voisi olla? Ennen puolan hajoamista ei ollut mitään käyntiongelmia.
Comment