Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t n.5000rpm alkaa rötäämään ja puottaa ahdot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t n.5000rpm alkaa rötäämään ja puottaa ahdot

    Potilaana lastutettu 1.8t vm. 1998 oleva AGU.

    Viimeviikolla huomasin että täyskaasulla kun kiihdyttää niin n.5000rpm puottaa yhtäkkiä ahdot 0,2bar:iin ja rupiaa rötäämään... Tätä tekee vain kolmosella ja sitä isommilla vaihteilla. Myös tyhjäkäynnistä on tullut epätasaista, seilaa 750-1050rpm väliä. Tuntuu myös välillä että vetoja ei ole yhtään ja välillä taas on...

    -Vikakoodit luetutin ja oli koodi "00575, imusarjan paine, säätörajan alapuolella, katkonainen"
    -Painetesti tehty, ei vuotoja
    -n75 testailtu ja putsailtu
    -tulpat vaihdettu oikeiksi

    Liittyisiköhän tämä enemmä nyt sytkä vai syöttöpuolelle?
    Mitä lähtä tarkistaa seuraavaksi?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.4.2013, 18:00. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Bypass?
    Voisi olla myös ilmamassamittarivika, jos tosiaan 100% varmasti vuotoja ei ole.

    Comment


    • #3
      Kävin tarkastamasas bypassin ja ehjä oli. Painetesti on tehty kaks kertaa eikä vuotoja ole löytynyt.

      Pystyykö tuota maffin kuntoa arvioimaan muutakun vcds:llä logittaa ajossa arvot? Kun ei itsellä vcds löydy.

      Comment


      • #4
        Bensan suodatin voi olla tukkoinen

        Itsellä lähes saman laisia ongelmia kun sulla itsellä vaan turpo tulee 3000paikkeilla mukaan ja veto alkaa hiipuun 5000 tienoilla mutta ei ala rötäämään.

        ei tule vikakoodia mistään ja tyhjäkäynti sun muut ihan normaalit paine testiä en ole päässyt kokeilemaan
        oma on 1.8t 97 aeb

        Comment


        • #5
          tulppaa hukkaportin kellolle menevä letku ja varovasti kokeilemaan pysyykö paineet ja mitä tekee?

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Joelm Näytä viesti
            Kävin tarkastamasas bypassin ja ehjä oli. Painetesti on tehty kaks kertaa eikä vuotoja ole löytynyt.

            Pystyykö tuota maffin kuntoa arvioimaan muutakun vcds:llä logittaa ajossa arvot? Kun ei itsellä vcds löydy.
            Jos jollain kaverilla sattuu olemaan vastaava biili niin kokeileppa kaverin maffilla, kun on niin helppo vaihtaa. Tai hae liikkeestä ja yritä palautaa jos ei vika korjaannu.

            Comment


            • #7
              Vaihtoehtoisesti ota maffin johto irti,ja katso mitä tapahtuu...?

              Comment


              • #8
                Maffin johdon kun kokeilin ottaa irti niin ei ahda 0,2-0,3bar enempää ja ei edes ottanu 5000rpm... Yritän ettii siihen hukkaportin kellolle menevään letkuun jonku tulpan ja käyn kokeilee varovasti mitä tekee. Jos puottaa edelleen ahdot niin hukkaportti vuotaa tai ahtovuoto ja jos ei puota niin ecu puottaa jostain syystä?

                E: ei satu kellään kaverilla olemaan samanlaista autoo että vois toista maffia kokeilla. Tuota marmorilta/palautus vois suunnitella.
                Viimeksi muokannut Joelm; 15.4.2013, 18:58.

                Comment


                • #9
                  Noniin kävis testillä n75:lta hukkiksen kellolle menevä letku tulpattuna. Kiihyttelin moottoritiellä erivaihteilla mutta ahdot eivät tippuneet kertaakaan eikä ruvennyt rötäämään...

                  Comment


                  • #10
                    Se voi vika olla siin n75 venttiilissä vaikka naksuu. Vag-comilla voi tarkastella ainaki sen vent. toiminta suhdetta.

                    Comment


                    • #11
                      Aivan. Täytyy yrittää päästä kattomaan tuota n75 vagcomilla ja samalla kattois maffin arvoja kiihdytyksessä. Paljon kuuluisi olla maf arvo lastutetussa AGUssa?

                      Voiko tuo n75 sekoittaa myös tyhjäkäyntiä? Bensansuodattimen voisi myös vaihtaa kun ei huoltokirjassa ole mainintaa sen vaihdosta..

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Tatska Näytä viesti
                        Vaihtoehtoisesti ota maffin johto irti,ja katso mitä tapahtuu...?
                        Jollen väärin ole ymmärtänyt niin maffin johdon irroituksella menee "varaohjelmalle" eikä kerro viasta mitään?
                        Itsellä ainakin käyntiongelmat häipyi uudella maffilla, vaikka johdon irroituksella käynti parani.

                        Joku viisas ainakin minulle näin kommentoi korjatkaa jos olen väärässä.

                        Comment


                        • #13
                          Noniin tänään vielä kateltiin ahtovuotoja ja löyty yks vuoto. Sillä parani ennen vaivannut epätasainen tyhjäkäynti.
                          Vikakoodeja oli 2= tuo ensimmäisessä postauksessa oleva vikakoodi ja lisäksi oli tullu 16500, jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin/suorituskykyongelma.. Lämpötila-anturi on vaihdettu kuitenkin 2kk sitten ja testerillä näyttää kokoajan loogisia arvoja.

                          Lisäksi kävin ajossa katsomassa maf arvon, kolmos vaihteella kiihdytys punarajaan asti ja maffin maksimilukema 123 g/s? Ja toisella vedolla vain 113g/s... Eikö tuon pitäisi olla korkeampi?

                          Comment


                          • #14
                            Karalan softa -01 1.8t AWT:ssa antaa semmoset 150-155g/s uudella MAF:lla.

                            Comment


                            • #15
                              Vika ei ole vielä selvinnyt, mutta seuraava huomio tehty: pätkiminen ja ahtojen pudotus tapahtuu ainoastaan täyskaasulla n. 5000rpm. Osakaasulla kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa

                              Voiko n75 oikutella vaan täyskaasulla? Voiko sytkäboksi oikutella vain täyskaasulla? Ja tietenki tuo maffi... Lähteäkö ensin ostamaan n75 vai maf?

                              Comment


                              • #16
                                voi se n75 oikutella tollain mut kokeile myös vaihtaa se bensan suodatin vaikkuttaa aikas paljon bensaan saanti ongelmaan kun kerta täädellä kaasulla oikuttelee taikka bensa pumppu ei jaksa tuupata bensaa tarpeeks

                                kaikki noihan on kulutus osia joita vaihdellaan 5-10vuoden sisällä =) mut tää on mun arvaus ja kertokaa fiksummat jos oon väärässä tosta aika haarukasta

                                Comment


                                • #17
                                  Juu tosiaan uus bensansuodatin on jo ostettu ja se vaihdetaan huomenna. Jos ei tuolla korjaannu niin jos joltain löytyy oulun alueelta tuohon mun autoon sopivaa n75 ja/tai maffia testiksi niin saa ilmoittautua yksityisviestillä!

                                  E: jos ei sais soppaa jostain syystä tarpeeksi (pa-suodatin, pumppu) niin eikö siitä pitäis jäädä koodi liian laihasta seoksesta?

                                  jahas huomasin että downpipessä oleva joustoliitos vuotaa, liekkö sekin sekoittaa toimintaa kun vuoto on ennen lambdaa.. Viikonlopuksi tekemistä :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi olla hyvinkin mahdollista kun lambda saa väärää tietoa ja näin vanhoissa tietääkseni ei tule koodia seoksista ellei ne oli sit OIKEESTI pielessä

                                    korjatkaa jos olen väärässä.

                                    Comment


                                      #19
                                      25% korjauksesta tulee vikakoodi. Ihan sama homma uudempienkin kanssa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aloin tänään miettimään että paljonkohan auto ahtoi kun kävin testillä se hukkiksen kellolle menevä letku irti. Piti käydä sitten uudestaan testillä ja eihän se ahtanut kuin 1,2-1,3bar vaikka miten yritti.. Joskus puoli vuottai sitten kun kävin kokeilemassa samaa niin ahtoi kyllä paljon herkemmin ja pätkäsi kiihdytyksessä kun ahtoi niin paljon.

                                        Täytynee vielä kerran tehdä painetesti ja ihmetellä. Jos hukkaportin läppä vuotaa niin saako sitä kiristettyä?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Itse huomasin perjantaina omassa tälläistä ilman tulppailuja tasasella kaasulla noin 100km tunnissa kierrokset noin 3000 ja ahdot taisesti -03 voisiko tää viitata hukkiksen läppä ongelmaan?

                                          En ole vielä kerenny tekeen paine testiä ja sekä huomasin kun painaa kaasun pohjaan alhasilla kierroksilla niin tuntu auto hieman pooaavan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noniin omasta autosta vika vihdoin ja viimein löytyi.

                                            Bypass.... Oli testattu alipaineletkusta imemällä että ei vuoda. Tänään käytin sitte kaverin dumppia paikallaa ja ei enään pätkinyt ja puottanut ahtoja. Täytynee ostaa tuo 710n bypass.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X