Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

bensapumppu vai sytytysoire ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • bensapumppu vai sytytysoire ?

    jäi käsiin tämmöinen audi 100 2.8e v6. auto alkaa röpöttämään n.1800 kierroksella. jos painaa kaasun pohjaan niin meno paranee mutta voiko vika olla polttoainepumpussa vai olisiko puola/ tai tulpanjohto ongelmaa? jos jollain neuvoja niin olisin kiitollinen.

  • #2
    ja tai tulpat, lambdat, alipaineletkut ja suodattimet.

    Comment


    • #3
      Ja jos kulutus on kasvanut, niin lambda.? Mutta tulpat/puola ääni täältä.

      Comment


      • #4
        Sytytyspuolta veikkaisin minäkin. Ainakin kaikki omalle kohdalle osuneet bensapumput ovat hajonneet laakista, eli kulku loppunut siihen paikkaan. Sen sijaan sytkäviat useastikin tekevät tuollaisia röpeltämisiä jossakin tietyssä tilanteessa ja muuten voi toimia ok.

        Comment


        • #5
          tulpat vaihdoin ja ilmansuodattimen mutta meno ei muuttunut miksikään. kuullostaa aivan kuin jokin sylinteri jäisi pois pelistä määrätyillä kierroksilla. mahdollisesti joku puola pätkii ja jättää 2 sylinteriä hetkeksi pois?

          Comment


          • #6
            vikakoodit

            onkohan näin vanhassa autossa mahdollista lukea vikakoodeja ?

            Comment


            • #7
              Kyllä voi hyvin lukea , autossa on Hitachi-Bosch moottorin ohjaus . Kaksihaarainen liitin löytyy sulakeboksista konehuoneesta , kuskin puolelta .
              Autossa on kaksi puolaa eli , jos puola hajoaa , silloin menee pois useita sylintereitä.

              Tulpan johtoihin voi tulla murtumia , koska monta kertaa tulppien vaihdossa ei käytetä siihen kuuluvaa avainta eli sitä millä vedetään johto pois , vaan vedetään suoraan johdosta.

              Hall-anturin voi myös vaihtaa , jos se on useita vuosia vanha.

              Yleisesti ottaen ko. moottorinohjaus on erittäin luotettva .
              Viimeksi muokannut vepek; 16.4.2013, 17:26.

              Comment


              • #8
                hall anturi näytti "hyvältä" ja suhtkoht uudelta. vaihtelin venttiilikoppien tiivisteet ja samalla katsoin hall anturin alla olevan stefan pitävyyden. täytyy hakea johtosarja ja katsoa onko mitään apua. niin ja tulppia vaihtaessani tein juuri niinkuin sanoit ettei saisi tehdä. vetelin hatuista johdot irti! kiitoksia hyvistä neuvoista..

                Comment


                • #9
                  Itel ku vähän uudempi v kone alko yskimään kiihyttäessä niin tulpat vaihoin ja ei vaikutusta. Sit menin kone huoneesee ja huudattelin paikallaan ni kuulu oikein ku yx tulpanjohto löi läpi ja vika löyty ja oireet loppu

                  Comment


                  • #10
                    vaihdoin kaikki alipaineletkut. uuden bensasuodattimen, mittasin bensapumpun paineen 5kba. tulpanjohdot ok puolat ok. mutta auto vaan käy huonommin ja huonommin. mahtaako lambdat sekoittaa käyntiä ??

                    Comment


                    • #11
                      onko imuilman lämpötila-anturin johto paikallaan

                      Comment


                      • #12
                        paikalla on ja jos irroittaa auton käydessä niin käyntiääni muuttuu huonommaksi.
                        siis jos ollaan samassa johdossa ! ilmamassaanturin johto ?
                        Viimeksi muokannut eskil; 6.5.2013, 20:02.

                        Comment


                        • #13
                          taas homma jatkuu. tuli muita murheita väliin. kampiakselin etupään stefa alkasi valuttamaan öljyä reippaasti pihalle. nyt öljyvuodot korjattu ja itse röpötykseen taas. söhköpuoli kunnossa ja nyt epäilen syyllistä ruiskun alipaine systeemistä. vaikka letkut on vaihdettu niin jokin muu siellä mättää vaan mikä ! kaasuläppien toimintaa ohjaa vaijeri ja imusarjassa kaasuläpän etupuolella on alipaine toiminen kaksivipuinen härpäke. läpän letkun tulppaamisella ei ole mitään vaikutusta koneen käyntiin. onko jollain kokemusta kuinka homma toimii?
                          Viimeksi muokannut eskil; 10.6.2013, 14:25.

                          Comment

                          Working...
                          X