Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

p1850: Eli b5 1.8tq moottori sammuu joskus: Ratkaistu; uusi ECU

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • p1850: Eli b5 1.8tq moottori sammuu joskus: Ratkaistu; uusi ECU

    Moi,

    Ok, kyseinen auto on 2001 b5 a4 1.8t quattro. Auto on jenkki malli missä on steptronic laatikko mikä ei kai ollut koskaan euroopassa saatavina tällä yhdistelmällä.

    Ongelma on että moottori sammuu satunaisesti ihan itsestään ajossa/tyhjäkäynissa.

    Vikakoodi on p1850 CAN Data-Bus Powertrain Missing Message from Engine Contr. dataväylä puuttuu. Se vika koodi itse on aika yleinen jos etsii netistä eli voi olla mistä ohjainlaiteen välissä kai esim ABS, ja automaatti laatikko, mutta kun oireet ovat että moottori sammuu ajoittain, niin se kai liittyy ecuun eli moottoriohjainyksikköön.

    koodin oirelista ovat

    -blown fuse for controll module = palannut sulakke

    mutta luulisi että jos se palanut niin ecu ei toimisi lainkaan? Ja saahan vikakoodi joten ecu ei ole ihan pimeä.

    -Wiring harness issue

    Ok- kannattaa varmasti tarkistaa on hapetusta ecun kampassa tai maadoitus ongelma muualla?

    -Failed controll module= rikkinainen ecu, eli joku kylmäjuotu ongelman moottorin ohjainyksikön eli ecun piirilevyssä itse.

    ongelmaan liitetään VAGin puolelta

    TSB 01-07-54, eli technical service module olis hyvä lukea.

    Näitä ei kai enään voi ladata netistä mistään? (alldata).

    Jostain löysin netistä ettei ainakaan ensiksi kannata vaihtaa ecu mutta etsiä vika muualta.

    JOS se on ecu niin jenkkiversio ( 170hv) ecu voi olla aika toivotan löytää täältäpäin käytetty ( ehka vortexin kautta?), eli jos se pitää tilatta uutena marmoritiskilta niin puhutaan varmasti 1000+€ eculle ja sen ohjelmointiin??
    Viimeksi muokannut EPDM; 29.5.2013, 11:26.

    #2
    VAG,ssa on Tiptronic, ei steptronic.

    Mistä ohjainlaitteesta tuo vikakoodi on luettu?
    Onko muissa ohjainlaitteissa vikakoodeja, lähinnä kiinnostaa mittaristo, ABS, vaihteisto, airbag, jos on, niin mitä?

    Käynnistyykö moottori heti sammumisen jälkeen?

    Comment


    • #3
      Ok, tippi sitten. Bemari mies kun olen enemmäkseen

      Ei, se on ainoa vikakoodi mikä on luettu obd pistokkeesta.

      Moottori käynistyy joskus heti tai sitten muutaman minuutin jälkeen viimeistään uudestaan....

      Comment


      • #4
        Ilmeisesti vaihteiston vikakoodi?Viesti moottorilta puuttuu..
        Antaa tuon koodin kun moottorin ecu menee pimeäksi tms..

        Comment


        • #5
          VAG Error Code: 18258

          EOBD II Error Code: P1850


          Fault Location:
          Missing Information Powertrain Data Bus - Missing Message from Engine Control Module (ECM)


          Possible Cause:
          Malfunction Indicator Lamp (MIL) ON.
          Warning light on.


          Blown fuse for control module
          Wiring Harness issue.
          Failed control module.


          Possible Solutions:
          Inspect wiring and terminals for CAN BUS between control modules.


          Special Notes:
          As per TSB 01-07-54, do not replace the Engine control module (ECM) for this DTC. Please see TSB for complete details.

          eli mistä toi tsb saisi kaivattu??

          ----

          jos se on vaihteiston ja ecun kominikaatio vika niin voiko siitäkin moottori vaan sammua?

          -----

          Pitää joo katsoa uudestaan miltä laiteiston alta se vikakoodi sijaitsee...

          Comment


          • #6
            Joo, p1850 oli siis laatikon vikakoodin alla...

            jos vaihteen valitsijan valo ei ole päällä niin moottori ei käynisty, jos on päällä, niin moottori käynistyy...eli onko vika enemmän laatikon kun moottorin ohjainlaitteessa sitten?

            myös nyt moottorinkoodeissa tuli p1624 käsky vian ilmoitusvaloon osa/toimintaaktivoitu.
            Viimeksi muokannut EPDM; 13.4.2013, 13:38.

            Comment


              #7
              Ei kai pitäisi kuitenkaan sammua. Vikakoodi tulee siitä, kun ecu lopettaa juttelun odottamattomasti -> ecu sammuu.

              Euro-ecusta on todennäköisesti tehtävissä jenkki-ecu tarvittaessa, mutta harvinaisia ovat ecu-viat tosiaan.

              Haisee kyllä johtosarjaongelmalta tai vastaavalta.

              Comment


                #8
                Onko ecu lastutettu juotettavalla tai kannalla olevalla lastulla, se voi selittää tuommoisen pätkimisen?
                Tullut useampikin vastaava tapaus, lastun kontaktiongelmien takia.

                Jos vian aikana ei saa ecuun yhteyttä, niin aika varmasti vika liittyy ecuun.

                Comment


                • #9
                  Moottorin ecu on kuskipuolisella konehuoneessa muistaakseni, mutta mistä vaihteiston ohjainlaite löytyy?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                    Onko ecu lastutettu juotettavalla tai kannalla olevalla lastulla, se voi selittää tuommoisen pätkimisen?
                    Tullut useampikin vastaava tapaus, lastun kontaktiongelmien takia.

                    Jos vian aikana ei saa ecuun yhteyttä, niin aika varmasti vika liittyy ecuun.
                    Facelift malliset voi jo ohjelmoida obd kautta joten yleensä jos on lastutettu niin että ecuun muistipiiriin ei ole tarvitsettu koskea, mutta toki voihan se olla myös olla että on muistipiiri fyysisesti vaihdettu.
                    Viimeksi muokannut EPDM; 13.4.2013, 19:57.

                    Comment


                      #11
                      Riippuu lastuttajasta, että onko halunnut salauskannan, suosittelen tarkastamaan.

                      Comment


                      • #12
                        ok tarkistetaan...onko näissä muuten jo ajon estoa?

                        Comment


                        • #13
                          Onhan noissa,mutta ei se sammuta konetta.
                          Kyllä se vika sinne ecun puolelle tai johtosarjaan viittaa..

                          Comment


                          • #14
                            Ei vaan ajattelin että oppaalla ( sport quattro) voisi löytyä sopiva ecu kokeiltavaksi, ja jos niissä jo on ews niin eihän se sitten ihan noin vaan vaihtamalla onnistu ilman uudelleen koodaaminen

                            Comment


                              #15
                              Ei oo tuon ikäisessä jenkkimallissa ajonestoa. Ei siis toimi mikään euro-ecu suoraan, koska niissä on aina ja autosta puuttuu.

                              Comment


                              • #16
                                Aivan,jenkkimallihan toi oli.Ei siis ajonestoa.

                                Comment


                                • #17
                                  Ok. Eli jos hankkii identinen käytetyn ecu jenkeistä niin se pitäisi olla plug and play.

                                  Comment


                                  • #18
                                    mä melkein kattelisin että paljonka on kondenssivettä ekun luona olevissa pistoliittimissä, ja onko suojakotelo kunnolla kiinni.

                                    tais olla se oranssi tai valkoinen liitin missä kulkeepi signaalit.

                                    salkun ohjainlaite taitaa olla matkustajan jalkatilassa, lattiamaton alla, tai ainakin sisarmalleissa näin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
                                      mä melkein kattelisin että paljonka on kondenssivettä ekun luona olevissa pistoliittimissä, ja onko suojakotelo kunnolla kiinni.

                                      tais olla se oranssi tai valkoinen liitin missä kulkeepi signaalit.

                                      salkun ohjainlaite taitaa olla matkustajan jalkatilassa, lattiamaton alla, tai ainakin sisarmalleissa näin.
                                      tarkistetaan kun olen auton äärellä.

                                      mikä on "salkun"..?

                                      Comment


                                        #20
                                        Salkku on kai slangia ja tarkoittanee tässä tapauksessa askia, eli laatikkoa eli vaihdelaatikkoa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                          Salkku on kai slangia ja tarkoittanee tässä tapauksessa askia, eli laatikkoa eli vaihdelaatikkoa.
                                          asia selvä..kiitos.

                                          Paikkahan itse on myös oiva kosteuden kannalta joten voihan olla että sielä(kin) on hapettuma.
                                          Viimeksi muokannut EPDM; 15.4.2013, 09:53.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Eipä vika ole löytynyt vieläkään. Vaiheiston laatikko ei ainakaan kostea.

                                            Akku vaihdettu varmuuden vuoksi, ei auttanut.

                                            Vien auto opaalle ( sport auto) , toivonmukaan hän löytää sitten vika jostosarjassa...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jep, tänään sain auton ajoon. Tilasin ebay'n kautta käytetyn ecun jenkeistä ja haen sen tullista, ja kaikki toimii hienosti. Kätsy kun ei tosissaan ole EWS eli ei muuta kun uusi boksi kiini ja menoksi. 15km ja 15 minuuttia kesti ennen kun ohjelmoin sen, toi vakio tehoinen kone on niin laiska että...nyt sentään liikkuukin taas kohtalaisesti.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X