Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodeja sytytyksestä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodeja sytytyksestä?

    Pystyykö sytytystä tutkimaan OBD:llä?

    Tarkoitan että onko mahdollista OBD:n (Ross-tech) avulla selvittää johtuuko käyntiongelma viallisesta puolasta ?

  • #2
    Riippuu autosta ja vian vakavuudesta, mutta suoraan diagnostiikka ei tiedä puolan viallisuutta.

    Comment


    • #3
      Auto on tuo Audi A6 Avant 2,7TQ vm.2000.
      ja vaikuttaa vahvasti siltä että joku tai jotkut sylinterit ei sytytä.

      Onko sit ainoa tapa käydä ostamassa puola ja ruveta vaihtamaan sylinteri kerrallaan?

      Comment


      • #4
        Measuring blokeista näkee sylinterikohtaisen misfiren. Jos vaikuttaa vain yhteen sylinteriin, niin siitä lähtisin kokeilemaan vaihtaa toiseen paikkaan, jos vika siirtyy, niin syyllinen löytyy. Voi olla myös sytkävahvari siinä ilmanputsarikotelin päällä. Niitäkin voi kokeilla ristiin.

        Onko vikakoodit luettu?

        Comment


        • #5
          juu, koodit luettu http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=122795

          ei ollut kun tuo yksi vikakoodi..

          Kiitti neuvosta, muistatko suoralta kädeltä vielä mitkä nuo blokit on?

          Comment


          • #6
            Ensin ilmeiset viat kuntoon, sitten vasta kuvitelmat.

            Comment


            • #7
              Täs on nyt melkeimpä turhaan avattu toinen juttelu.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja jarppa^ Näytä viesti
                Täs on nyt melkeimpä turhaan avattu toinen juttelu.
                Noh, miten sen nyt ottaa. Ihan eri aiheesta puhutaan (sytkä vs. kampiakseliasentotunnistin). Jos kaikki sekoitetaan samaan viestiin niin soppa on valmis. Mutta admin sen päättää.

                Comment


                • #9
                  Se on kyllä nokka-akselin tunnistin ja samasta oireesta kuitenki on kyse minun käsittääkseni.

                  Comment


                  • #10
                    Jos kaikki sekoitetaan samaan viestiin niin soppa on valmis.
                    Jos kaikki eriytetään omiin ketjuihin niin soppa on valmis.
                    Asiat voivat liittyä toisiinsa hyvin oleellisesti. Turha täällä tuhlata aikaa, jos ja kun vika on siinä asennontunnistuksessa.

                    Comment


                    • #11
                      Terve!
                      Lainaan tätä ketjua, kun samaan asiaan näyttäisi liittyvän.

                      Elikkäs, Audi A4 1.8T BEX -04 kyseessä.
                      Eli moottori välillä tehoton kiihdytyksessä ja pientä nykimistä. Varsinkin kylmällä koneella. Lämpimällä koneella toimii vähän ehkä paremmin, mutta ei kyllä täydellisesti. Tyhjäkäynti epätasaista 800-1200rpm välillä heittelee.
                      Kylmällä koneella tahtoo sammuakin. Ja tuo pakokaasujen valvontajärjestelmä syttyy jonku ajan päästä ainakun nollaa koodit.

                      Sitten sitä vikakoodi historiaa:

                      lähtötilanne: 2.4
                      P0441 Polttoneste höyryjen talteenotto - läpivirtaus virheellinen
                      P0234 Ahtopaineen säätö- säätörajat ylitetty
                      P1297 Yhteys turboahdin-kaasuläppä paineen pudotus
                      P1136 Addiktiivinen seoksenkorjaus syl. - rivi 1 - järjestelmä liian laihalla
                      P0507 Joutokäyntisäätö liian korkea

                      ---Nollaus---

                      Vikakoodit 6.4

                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
                      Controller: 8E0 909 518 AS
                      Component: 1.8L R4/5VT G 0003
                      Coding: 0011581
                      Shop #: WSC 06435
                      VCID: 817586079811
                      3 Faults Found:
                      16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
                      P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
                      17705 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                      P1297 - 001 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve
                      17544 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                      P1136 - 001 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
                      Readiness: 0000 0100
                      ---N75 vaihdettu ei vaikutusta---

                      Sitten veinkin jo auton huoltoon (10.4), sieltä tuli tälläinen lausunto:
                      " asiakas: välillä moottori tehoton vaikka valo ei ole palanut. asiakas vaihtanut n75 (ahtopainesolenoidi) ei vaikutusta.
                      moottorissa ei suuria imu/paine vuotoja, välillä moottori käy normaalisti.
                      vikakoodi p1297 yhteys turboahdin - kaasuläppäkotelo, paineen pudotus uusiutuu heti vikamuistin tyhjennyksen jälkeen.
                      vikamuistissa lisäksi p0300 palamiskatkoksia tunnistettu, epälooginen signaali, p0301 palamiskatkoksia 1. sylinterissä, p0302 palamiskatkoksia 2. sylinterissä--> 1. ja 2. sylinterin puolat vaihdettu 3. ja 4. sylinterin kanssa, edelleen herjaa 1. ja 2. sylintereissä sytytyskatkoksia.
                      Vika mahdollisesti johtosarjassa tai moottorinohjainlaitteessa --> auto vietävä vian hakuun merkkihuoltoon."

                      Mitäs tässä kannattaisi alkaa tarkastélemaan ennenkuin vie tuonne merkkiliikkeen suuntaan?
                      Viimeksi muokannut Nikkoo; 12.4.2013, 20:59.

                      Comment


                      • #12
                        Eikös tuo vähän imu/ahto vuodolta vaikuta -eli painetestiä.

                        Comment


                        • #13
                          Testit tehty eikä ollut löytynyt isompia imu/paine vuotoja, vaikka sitä samaa itsekin arvelin. Huomenna otan tuon kaasuläpän käsittelyyn. Onko siihen hyviä niksejä olemassa? pitääkö se puhdistuksen jälkeen kalibroida jotenkin vai?

                          Comment


                          • #14
                            Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve
                            Bypass tai huohotus.
                            Ne vuotaa sisäisesti, ei välttämättä näy perus painetestissä.
                            samoja oireita oli yhessä passatin 1.8T:ssä jossa oli joku huohotusketu muistaakseni tukossa.

                            Comment


                            • #15
                              Voiko nämä bypass tai huohotusventtiili vaikuttaa tuon 1. ja 2. sylinterin sytytyskatkoksiin?

                              Comment


                              • #16
                                Onko sytytystulppien iästä tietoa?

                                Comment


                                • #17
                                  ilmavuodot voi vaikuttaa misfireen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Huohotusventtiili oli ainakin melko täynnä karstaa yms. Putsailin sen ja mitä silmäilin muitakin putkia niin oli melko karstoittuneessa kunnossa. Onko hyviä kikkoja muiden putkien putsailuun?
                                    Muistelen että jossakin näin ohjeen kuinka tämän huohotusventtiilin toimivuuden voi testata?
                                    Sytytystulpista ei täyttä varmuutta, pitänee huomenissa katsoa nekin kunhan saa vähä työkalujakin mukaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Elikkäs huohotusventtiilin sain putsailtua ja tyhjäkäynti tasoittu jo paljon paremmaksi, pientä nykimistä vielä löytyy. Muutenki auto tuntui taas pirteämmältä, mutta toki se vielä tahto vähän nykiä kiihdytyksessä.

                                      Tulppien kunnon tarkastin ja olivat kyllä melko kartsoittuneet, mutta on pahempiakin nähty.

                                      Vielä ois tuon by pass venttiilin tarkastaminen, onnituuko kyseinen homma ihan tunkilla vai joutuuko keulaa saada enemmän ilmaan? Onko tämä venttiili uusittava vai riittääkö putsailu?

                                      Ja tosiaan nyt lähti tuo tyhjäkäynti vikakoodi pois eli jäljellä seuraavaa
                                      Sunday, 14 April 2013, 17:07:43.
                                      Control Module Part Number: 8E0 909 518 AS
                                      Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0003
                                      Software Coding: 0011581
                                      Work Shop Code: WSC 06435
                                      VCID: 817586079811
                                      2 Faults Found:
                                      17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
                                      P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
                                      17544 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                      P1136 - 001 - Please Register/Activate

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä se aika pienellä vuodolla jo vetää laihalle tyhjäkäynnillä ja tulee sytytyshäiriöitä. Itsellä oli pieni halkeama pannukakun "kannessa", mistä vuoti ja teki nuo samat sytytyshäiriö ja paineenalenema koodit. Samalla vaihdoin PCV venttiilin, mikä on muilla aiheuttanut aika paljon ongelmia. Speed-autoteileltä saa suoraa huohottimen korjaussarjaa suht edullisesti, minkä voi jo melkein piruuttain vaihtaa, koska nuo osat hajoavat kuitenkin pian.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onhan tuossa PCV venttiili nyt mukana, kun en täyttä varmuutta saanut. Aattelin samalla tilata tuon by-pass venttiilin nii tuo 710N passaapi tuohon A4:seen

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos saat pohjapanssarin irti niin bypassin vaihto onnistuu sen jälkeen takuuvarmasti, BEX-koneisessa se on vänkärin puolen coolerin takana ja ihan helposti hollilla.

                                            Tuossa Maastomadon linkittämässä paketissa on tosiaan se pcv-venttiili, ympyröity numero 6 kuvassa. Jos auto vielä pätkii ja antaa misfire-koodia niin älä ajele kauhean paljoa tai pääset kattikauppaankin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jep, laittelen tilauksen menemään. Pitää varapuolakin tilailla samalla takakonttiin. Nyt ei ole enään antanut tuota misfire koodia, mutta pientä nykimistä on tosiaan vielä havaittu. Ajoa on kyllä vältelty.
                                              Miten tuo kaasuläpän putsailu sitten? jos käyttää irti niin se pitää ilmeisesti "kalibroida" uusiksi, eikä taida tuolla vcds-liten ilmaisversiolla onnistua?
                                              Kiitokset tähänastisesta!

                                              Comment


                                                #24
                                                Laita tuo aiemmin mainittu huohottimen korjaussarja ensimmäisenä.
                                                Annan arvauksen, että PCV-venasta joka on imusarjan alla, on lähtenyt lautanen irti.
                                                Ei ole vika kaasuläpässä ( näin etä arvauksena ja kohtuu hyvänä sellaisena), vaihda ensin huohotusosat.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jep, teen näin nyt vain odotellaan pakettia postiin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja tämähän on edennyt nyt sillä tavalla, että vika löytyi ja "Pulla" osui oikeaan eli tästä PCV-venttiilistä oli lautanen rikki. Samalla vaihdoin kuitenkin tuon By-passinkin.
                                                    Vikakoodit lähti, mutta venttiilikopan tiiviste taitaa olla nyt vaihtokunnossa. Pientä öljyvuotoa näkyvissä ei mitään hälyyttävää kuitenkaan. Ei taida olla paha homma?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Terve taas! (audi a4 1.8T -04 BEX multitronic 146tkm)
                                                      Eli tuli tuossa ajeltua ~500km viikonlopun aikana ja kotia tullessa luin vikakoodit niin:

                                                      16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                                                      P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

                                                      Tämmöstä oli tullut. Autossa ei kyllä mitään isompaa vikaa ole huomattavissa. Ehkä vähän tehoja puuttuu varsinkin kylmemmällä koneella ja pientä nykimistä kans kylmällä koneella. Sekä täysin pysähtyessä ottaa pienen nykäyksen ennen pysähdystä. Mutta nämä ovat todella olemattomia.
                                                      Aikani foorumia sekä googlea selailin ja löysin että kannattaisi hiilisäiliö putsata. Eli vänkärin puolen rengas+lokari irti nii pitäisi olla siinä esillä?

                                                      E: Lisätään vielä että mittaristoon ei syttynyt valoja. Sekä nollasin koodin pois eikä tullut vielä ainakaan takaisin, pitää huomenna lukea koodit uudestaan kun tulee ajettuakin autolla.
                                                      Viimeksi muokannut Nikkoo; 5.5.2013, 20:11. Perustelu: tarkennuksia

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X