Osaakos joku sanoa minkä verran tuota öljyä menee 2001 A6 farkkuun (2.7 bt jos tuo nyt vaikuttaa asiaan ollenkaan)? Olis tarkotus vaihtaa nuo tehostimen öljyt, mutta ois kiva tietää paljon sitä kannattaa ostaa että ei lopu kesken (eikä jää hyllyyn useampaa purkkia).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ohjaustehostin ääntää
Collapse
X
-
Yleensä litra riittää jos vaihtaa vain säiliöstä, jos käyttää järjestelmän läpi huuhtomalla uudella öljyllä niin 2-3l kannattaa varata. Joku voi sanoa tarkemman kapasiteetin juuri 2.7bt:lle.
Comment
-
Kannattaa samalla ottaa säiliö pois ja tiskata se ennen kun kippaa uudet kullat sisään. Säiliön pohjalle on tapana kerääntyä jonnin verran sakkaa joka muuten jatkaa järjestelmässä kiertokulkuaan. Paineilmaa kun tarjoaa vielä säiliön menoletkusta sisään saa suht kätevästi käytetyt kullat paluuletkusta suoraan jäteöljy astiaan.
Comment
-
Tuossa mun nelkussa huutaa tehostin kylmänä aika reilusti. Ohjaus toimii ihan normaalisti muuten. Nykyään jo lämpimänäkin välillä pitää jurrutusta. Joku aikaisempi asentaja on kipannut punaset litkut sisään, eli jotain normi ATF:ää tuon vihreän ''kullan'' sijaan. Ajattelin nyt ensi hätään laittaa oikeat öljyt sisään. Minkälaista tuhoa tuo punanen öljy voi pahimmillaan aiheuttaa, ja mikähän olisi paras tyyli vaihtaa nuo jotta saataisiin koko järjestelmä puhtaaksi tuosta atf:stä? Jostain lueskelin että näitä kahta laatua ei saisi mielellään sekoittaa ollenkaan.
Comment
-
Kahta eri ainettahan nuo ovat, joten tuskin suositeltavaa tehdä ainakaan coctailia. Tiivisteet ei kuulemma ATF:stä tykkää hydraulijärjestelmässä pitkäaikaisessa käytössä.
Huuhteluun ei paljon muuta konstia ole kuin tuhlata litra, tai kaksi "vihreää kultaa". Eli vanhat liemet pois ja uutta tilalle. Säiliöstä letku irti ja valuttelee johonkin, vaikka 0,5l. limupulloon, tms.
Comment
-
Jep jep. Nyt oikeat litkut tilalla ja kaikki vonkuminen hävisi kokonaan ja pelaa kuten pitää. Yllättäen. Kolmisen litraa tasan sitä sitten sain tärvättyä. Kaveri pyöritti konetta ja rattia samalla kun laskin paluuletkusta vanhat astiaan ja kokoajan uutta nestettä perään. Vauhdilla menee tavara mutta onnistuu näinkin. Säiliökin tosiaan kannattaa pestä kuten tuolla ylempänä neuvottiin, oli törkyä kertynyt pohjalle ja siihen siivilään säiliön sisällä.
Comment
-
Jos tarvetta vaihtaa ohjaustehostimen pumppu, suosittelen alkuperäisvaraosaa. Varoituksen sana: Älkää ostako pumppua ainakaan Koivusen toimittamista paikoista!
Autooni asennettiin ko. maahantuojan toimittama pumppu, joka osoittautui vialliseksi (vissiin joku kiinan tekele, ei tietoa merkistä). Vika ilmeni heti asennuksen jälkeen tärinänä ja jurinana ratissa kun tehostinta kuormitti yhtään. Oireet pahenivat ja auto pajalle, jossa todettiin että pumppu viallinen, uutta takuuseen. Myöskin tämä takuuseen laitettu pumppu jurisi heti asennuksen jälkeen ohjausta kuormitettaessa vähänkään, tosin ei niin paljon kuin edellinen uusi pumppu. Jonkun aikaa tästä ilmeni erikoista ääntä auton käynnistämisen jälkeen, myös jurina oli erittäin paljon kovempi. Yllättäen tehostimen säiliön nestepinta oli alle minimin. Siinä vaiheessa tajusin mitä ne pienet läikät autokatoksessa olivat. Vuotokohta oli jossain pumpun siivapyörän alla -> Marmorilta pumppu (8d0145156tx) paikalleen, on kuin eri autolla ajaisi. Eipä jurise enää!
Comment
-
Palataanpas taas aiheeseen, tuo jurnuttava tehostin siis antautui mistä aikaisemmin kirjoitin. Uusi orkkisosa paikoillaan, mutta vieläkin pitää vienoa mekkalaa, luulisi uuden alkuperäispumpun olevan täysin äänetön?
Onko järjestelmässä joku venttiili rikki joka rajoittaa virtausta?
Auto on siis tuo A8 D3
Comment
-
Vieras
-
Vieras
-
Lueskelin näitä eri avauksia, niin vaikuttaa siltä, että ensimmäiseksi tarvii huuhdellen vaihtaa ohjaustehostimen öljyt ja katsoo sitten sen jälkeen kuinka toimii. En tiedä onko vuotoa, mutta ilmeisesti säiliössä oli liian vähän öljyä kun äänteli pumppu mutta lisäämällä hiljeni merkittävästi. Säiliön tavara on kyllä sellaista kuraa (vähän kuin käytetty moottoriöljy) että vois pumppua armahtaa ja laittaa uudet öljyt.
Kannattaako rattia käännellä samalla kun laittaa uutta öljyä vai vaihtuuko kaikki muutenkin? Hankalaahan tuo on yksin tehdä että jos ottais parikin apuria, eli yks ratin taakse että saa auton tarvittaessa heti sammuksiin ja toinen rääkymään, että nyt tulee letkusta kirkasta läpi. Itse sitte pitää säiliön koko ajan riittävän täynnä, ettei ilmaa pääse joukkoon. Aattelin varata ainetta "riittävästi" kun teen toiseenkin autoon niin näkee siitä sitte kuinka paljon kuluu. Varmaan sitä voi helposti mennä kolmekin litraa kun lutraa mutta aika halpaa jos sillä tulee paremmaksi. Ei oo varmaan koskaan vaihdettu.
Comment
-
Kyllä se pahus näyttäis raidetangon hanttarin puoli vuotavan. Tulee raidetangon päässä olevan suojakumin alta öljyä. Ei nyt paljon mutta jotain tippoja silloin tällöin. Tiedä sitte vaikuttaako jos rattia kääntää paikallaan tai muuten ääriasentoon, että tuleeko painetta enemmän ja vuotaakin enemmän. Pitää tutkia tarkemmin ja kysellä mikä osa ja mitä maksaa tai voiko korjata jne.
Comment
-
Itselläni nurisee välillä tuo tehostin (A6, -06) Ääni on aika sama kuin tuossa videossa https://www.youtube.com/watch?v=KGYG1gKHP-c
Sinänsä outoa että ääni kuuluu tosiaan ratin läheltä eikä konehuoneesta... nesteet oli kirkaat ja minimin kohdalla, laitoin noin vajaan desin lisää mutta ei vaikutusta ääneen. Nurina tulee melko satunnaisesti noin matalissa nopeuksissa (risteyspyörittely). Systeemin pitäisi olla ihan itseilmaava kun neste kiertää joten ei kai siellä koko ajan voi ilmaa olla ja tuottaako sekään juuri tuota kyseistä ääntä?
Nettiä selasin mutta mitään varmaa ei tuosta nurinasta selvinnyt????Viimeksi muokannut Tiisseli; 17.10.2014, 09:31.
Comment
-
Mitähän kaikkea rattiakselin seutuvilla olisi mikä voisi noin jännää ääntä tehdä? Yksi minkä bongasin siin siellähän on ohjauskulman anturi "paketti" ("slip ring"?) No anyway, lisää tutkimusta, omituista että on aika monta esimerkkiä tuosta pitkin youtubea ja nettiä mutta kellään ei ole selkeää selitystä tai korjausta.
Comment
-
Eikö kukaan tiedä mikä sen äänen tekee pumpussa? Ns.whinetyksen..
ABC päällä on 267tkm ajettu pumppu,paineletku vuoti pari vuotta ja LHMää meni ~2l ei ääniä. Uusi letku ja hammastangon kumikin uusi,ja uudet aidot liemet sisässä. ensin mourus sisälle asti koska otti letku jarrutehostimeen kiinni.
Nyt tyhjäkäynnillä ajoittaista whinetystä jota ei kierroksilla oikeen kuule,ohjaus normaali,pisaraakaan ei vuoda,nestettä 8mm yli max rajan. Pumppuun vaihdettu kaikki tiivisteet!? Laakeria tuos EI ole,akseli lukittuu pienellä c sokalla,lamellien kuluneisuutta ei voi tietää.. Turhako tuota on vaihtaa uuteen?
Comment
-
Alkanut itselläki tuossa 90 quattrossa laakerit ääntään ja nesteitä vuotaan tuo tehostin. Ja uutta tarttis tilalle.
Kysymys kuulukin, että onko nuo nyt kaikki passeleita. On vähän hintahaarukkaa?
http://www.autoihinvaraosat.fi/audi-...svaihde-pumppu
Comment
Comment