Vaihteet(1 ja 2) ei meinaa kylmänä mennä päälle muutakuin just oikeilla kierroksilla. Lämpimänä menee sitten päälle helpommin, olisiko "ikiöljyjen" vaihdon aika vai pannaako kytkin remonttiin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaihteitten vaihtaminen tökkii
Collapse
X
-
Sama hinta noilla kaikilla on suurinpiirtein. Itsellä on ainakin auttanut ja monella muullakin kun laattikkoon on sen survonut. Tuossa 100 ei ainakaan ollut suurta vaikutusta mutta mitäs sillä on väliä. Eipä se niin kallista ole että tunkisin jotain 5? /l hinnaltaan olevaa kuraa laatikkoon.
Comment
-
En haluu pelotella mut vikana voi olla myös tämä: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...043&highlight=
Comment
-
anttihyttinen
Meikäläisellä aivan samanlaiset ongelmat ennen laatikko remonttia. En osaa sanoa mistä se johtui, mutta laatikko purettiin atomeiks ja kasattiin uudelleen asentajan toimesta. Ainoastaan laakereita vaihdettiin uusiin.
Comment
-
Auto ei pyri liikkeelle kun kytkintä pitää pohjassa, loota/kytkin tuntuu toimivan muutenkin aivan lostavasti kun auto on lämmin, pakki toimii aina. Kylmänä tahtoo vaan olla tarkka nopeudesta millä esim. kakkosen saa vedettyä päälle ilman runnomista. Kylmänä auto saa olla melkeen pysähtynyt ennenkuin ykkönen menee silmään kevyesti, yli 15Km/h vaatii jo voimaa painamiseen.
Kylmänä kakkonen menee päälle kevyesti <30km/h
Lämpimänä <50Km/h
Voi olla että olen vaan vainoharhainen kun olen automaatilla oppinut ajamaan :)
Comment
-
Solehmainen
Minulla oli sama ongelma vaihteiden kanssa kuin sinullakin. Vaihdoin laatikko öljyt ja meni jokin viikko ja sen jälkeen ongelma hävisi. Ilmeisesti likaa laatikossa. En tiedä mitkä öljyt sinne laitettiin vaihdatin ne öljynvaihto liikkeessä A+.
Comment
-
Mulla oli sama ongelma ennen kytkinpaketin vaihtoa: ykkönen ja pakki meni tosi hankalasti päälle ja pientä vetoa oli havaittavissa kytkin pohjassa vaihde päällä. Itse huomasin myös, että kytkimen nestetaso oli vajonnut huomattavasti konehuoneen puolella olevasta säiliöstä (mikäli autossa nestekytkin). Maksoin Sachsin paketista n.200 euroa ja työn osuus 370 euroa sis. öljyt. Nyt toimii vaihteen vaihto ja kaikki moitteetta.
EDIT: Ja tämä oli tuolle A4:lle tehty remppa.
Comment
-
Tietääkö joku missä myydään nuita redlinen vaihteistoöljyjä oulun suunnalla???
Vois huollon yhteydessä vaihtaa vaihteistoöljyt.
ööö, just mie ne viime viikolla hain mutta en muista liikkeen nimeä. Heinäpäässä, samalla kadulla kuin se toinen tarvikeliike(SähköDiesel tai vastaava)
Edit: Osta multa tuo puoli purkkia pois ettei sinun tarvi ostaa kolmea pönttöä.
Edit2: Älä vaihda niitä pörhöllä, niillä ei ole pumppua millä pukata öljyt lootaan. Kaveri veti öljyt sisään TIPPAKANNULLA :D
Comment
-
Mikko, saako udella paljonko autolla oli ajettu kun kytkin menee vaihtoon?
Comment
-
Mammat tykkää (kuten myös liian moni mies) huilauttaa kytkinjalkaa kytkinpolkimen päällä->painelaakeri huutaa "Hubert Noipperia".
Sinällään hassua, ettei kukaan ole näin pitkän keskustelun aikana maininnut halaistua sanaa synkronointilevyistä. Niiden ryytyminenhän aiheuttaa juurikin samanlaisia ongelmia....tykkäävät normaalisti ruveta pyörimään "herkemmin" kun aski on lämminnyt. Salvojen vaihtaminen saattaa olla joskus tie autuuteen. Jos/kun on "suoritettu paljon koneistusta ilman tarvittavia suojavälineitä/asennettu maahan asti ulottuva vaihdekeppi", eli vaihtaessa on liian usein rutinaa kuulunut, niin synkronointilevytkin on tod. näk. tiensä päässä.
Tässä tilanteessa ei sitten auta kytkinremonttikaan, vaan pitää tehdä laatikolle avajaiset.
Comment
-
Mason, synkro on kyllä tullut mieleen mutta kun lootasta ei kuulu minkäänlaisen sorsaparven ääntelyä niin on tullut epäiltyä muita osia. Paljokohan synkrojen kunnostus maksaa esim. kytkinrempan yhteydessä jolloin loota on valmiiksi irti?
Edit: Mainitsinhan minä synkrot jo aikaisemmin ;)
Comment
-
Manuaalivaihteisto on herkempi virheelliselle käytölle kuin moni ehkä aavistaakaan... Siinä seuraukset vaan ei ole yhtä kohtalokkaita kuin automaateissa.
Monessa vähänkin enemmän ajetussa autossa synkronoinnit alkaa oireilla yleensä 1-, 2- ja peruutusvaihteilla; joita käytetään paljon ja pyörimisnopeuserot on aika suuria. Hammastukset ei "kurahtele", kun ne ei ole ensimmäisenä tarjolla. Sitä ennen on kartiopinnat jotka tasaavat pyörimisnopeuseron kitkan avulla. Synkronirenkaan reunassa on vielä estohammastus, joka estää vaihteen kytkeytymisen ennen kuin nopeusero on tasaantunut. Jos vaihteita yritetään runnoa väkisin päälle liian nopeasti ja liian suurella voimalla, joutuu synkronirenkaan kartio kovalle rasitukselle ja kuluu ennenaikaisesti. synkronirengas on tarkoituksella tehty pehmeämmästä materiaalista, että se kuluisi hammaspyörän reunassa olevan vastinpinnan sijaan.
Comment
-
Nyt kaivataan arviota kumpi vika tuossa minun pelissä on, vielä olisi mahdollisuus saada kustannuksista puolet liikkeen piikkiin.
Eli oireet ovat: Kylmänä ykköstä ei meinaa saada kuin paikallaan päälle, kakkonen on myös kankea menemään päälle jos vauhtia on yli 30Km/h. Lämmetessä tilanne paranee mutta silti tuntuu että hiukan liian tarkkaa on tuo vaihteitten vaihtamisen nopeus.
Kytkin tuntuu "normaalilta", auto ei pyri ryömimään kun kytkin on pohjassa ja vaihde silmässä.
Öljynvaihto ei juuri vaikuttanut. Pakki toimii myös kylmänä normaalisti, mitkään vaihteet ei rutise.
Olen kyllä ensikesänä ajatellut lastuttaa auton joten orggista jämympi kytkin olisi muutenkin tarpeen.
Onko tietoa paljonko tuo ykkösen ja kakkosen synkrorenkaitten vaihto mahtaa kustantaa kytkimen vaihdon yhteydessä?
Comment
-
jusma
Onko autossa neste käyttöinen kytkin?
Jos on ni kannattais koittaa kytkin nesteen vaihtoa!
Omasta vaihdoin just ku oli kylmänä vähän samanlaisia oireita...
Ja kyl neste oli ihan mustaa et ei ketään ollu ikinä vaihtanu ja nyt toimii normaalisti...
Ois meinaan halpa kokeilu ennenku rupee suurempaa remppaa tekemään!!
Comment
-
jusma
Sama säiliö kuin kuin jarruneste säiliö.
Tavallinen dot4 jarruneste käy.
Tarkista kumminkin käsikirja/säiliön korkki voi olla jopa dot5 nestettä.
Comment
Comment