Eli passatin alumiini sekotus alempiöljypohja otti ja halkes ku otti routa monttuun. Eli mikä olisi paras merkki jos yrittäs jollain kemiallisella metallilla korjata sisä ja ulkopuolelta ennen uuden tilausta jos ei ala pelittää. Alumiini hitsi vehkeitä ei just tähän hätään saa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Öljypohja halkesi.
Collapse
X
-
Riittää että tien päissä merkit vaikka tielle pääsee myös väliltä.
"Kelirikko-merkki ilmoittaa, että tie on huonossa kunnossa ja ajaminen vaatii erityistä varovaisuutta. Syy on kuljettajan, jos ajaa kuoppaan liian kovaa vauhtia ja rikkoo autonsa."
OT:- Kun Savossa on kelirikko, niin millaisen liikennemerkin Tielaitos laittaa teiden varsille?
- Varokaa rouvan reikiä.
Comment
-
Joo ymmärrän kyllä et vastuu on ajajalla mut jos 8 vuotta on merkki putkee jollain tiellä niin sillon kyllä mielestäni luistetaan aika hyvin tien korjauksista. Sanoi kyllä että tien korjaus rahat on ollut kortilla ja tiesi kohdan missä öljypohjani särjin kun kuulemma joka vuotinen ongelma kohta.Näin Laukaan Vehniällä
Comment
-
Ite melkein kysyisin tuota joltain muulta kuin tien omistajalta että jos merkki on siellä jo kahdeksatta vuotta niin eiköhän siinä jo jotain tienkunnossapitovastuuta hieman yritetä kiertää.. Oma hommansa tuosta on aina lähteä tappelemaan mutta toisaalta jos saa mustaa valkoisella siitä että on laiminlyöty ja omistaja on vastuussa niin aina voi koittaa jos ei rahaakaan kauheasti ole autoa laitella. näin ainakin itse tekisin.
Comment
-
Ite joskus koitin pientä raapasua = halkeamaa alumiinisesta öljypohjasta korjata juurikin karhentamalla ö-pohjan molemmin puolin ja kemiallista perään molemmille puolille. Tulos että piti se ehkä päivän, sitten alko tiputtaan tippa kerrallaan sillon tällön ja kuukauden päästä se vuosikin ihan desi/vuorokausi tahtia. Viet sen vaan hitsattavaksi jollekin, tuskin kovia hintoja pyytelevät.
Comment
-
Varaosa liikkeen myyjä sano että 2.8 ack koneessa öljypohja on jotain ihme seosta että hitsaaminen voi olla hankalaa. En tiiä sit yrittikö myyjä että olisin tilannut samantien uuden mutta eipä ollu uutta niitten jälleenmyyjilläkään kun varulta katsoi. Aattelin nyt kokeilla tällä aineella jos ei nyt muuta keksi
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/606118/0
Comment
-
Lulenpa että sitä pystyy hitsaamaan ihan hyvin. Ainakin 2.7 koneen öljypohjan pystyy hitsaamaan, ja tuskinpa Audi olisi käyttänyt erilaista materiaalia tuossakaan. Jos on pahasti halki, niin kieroon se kyllä saattaa vetää.
Jos ei löydy hitsaajaa, niin itse voin yrittää joku ilta turata sitä Jyväskylässä.
Comment
-
Katselin hintoja ja Tepolta alkuperäinen uusi 128 euroa. Tuo on 2000 vuosimallin pohja, koska vanhaa ei ole saatavilla. Uuteen pitää sitten lisäksi ottaa öljyanturin paikkaan tulppaa ja muuta.
Tepolta varmaan löytyy edullisesti myös Febin pohjaa, mikä menisi suoraan. Ebaysta ainakin löytyy monta vaihtoehtoa, myös febia alle 90 euron (briteistä kotiin toimitettuna 77 euroa). En niin rupeisi hitsailuja koittamaan tuohon hintaan. Jos hitsaa niin varapohjaksi seuraavaa kertaa varten..
Osanumerohan oli 078103604AC.
Comment
-
<<Muutenkin hassu juttu miten tienvalvoja vai kunnossa pitäjä luisti korvausvastuusta sanomalla joo sillä tiellä on ollut kelirikko merkki jo 8 vuotta putkeen ja koskee myös tien haaroja missä toi nyt sit tapahtukin>>
Jos saa sakot peltipoliisilta kannattaa vedota, että autossa oli öljypohja halki ja oli kiire kotiin ennen kuin öljyt on valuneet tielle. Ihan yhtä suurella todennäköisyydellä voi saada valtionkin korvausvastuuseen siinä tapauksessa, jos pystyy osoittamaan, että joku muu, esim. urakoitsija on tehnyt laiminlyönnin ja korvausvastuu siirtyy sinne. Jos joku on joskus valtolta jotain korvausta saanut (joka on tietty maksettu sitten vuosien kuluttua, kun sitä määrärahaa on jäljellä), pyklät kyllä korjataan nopeasti....
Comment
-
Viron poijalta uusi öljypohja 31,00 euroa. http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/46279/4221#!tab1
Ei löytynyt VW:n kohdalta, mutta C5 A6:sen kohdalta löytyy. Kai se nyt sopii? ACK moottori kuitenkin.
Comment
-
Tuossa alvadin öljypohjassa ei liene sitä öljymäärän anturin reikää? Paikka kai on, mutta pitäis itse porailla. Pystyykö tuon anturin jättämään pois ja ehkä koodaamaan pois käytöstä, ettei se siitä enää herjaa? Tällä hetkellä pieni säästö öljypohjassa ja jos voisi jättää uuden anturin ostamatta hajonneen tilalle olis kiva...
Comment
-
Osaisko kukaan sanoa tuosta öljymäärän anturin pois jättämisestä? Onko kukaan tehnyt niin?
E: otinpa oikein silmän käteen ja huomasin, että olihan tuolla myös anturillista pohjaa tarjolla. Tilattukin jo, joten jään odottelemaan...
Comment
Comment