Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
vaikka en 1.8t:n spekseja tunnekkaan niin toi on kyllä aivan liian matala arvo. ota siitä mittarista johto irti niin pitäisi kulku parantua huomattavasti ja sitten vaan hakemaan uusi vaihto-osa noin 100? audilta.
Mie olen tässä vähin mietiskellyt tuon oman MAFfin kuntoa, kun kylmä moottori tuntuu hieman nyökkivän pienillä vaihteilla ja osakaasulla. Kerran sitten päätin kokeilla tuota johto irti hommaa, mutta tuloksena oli vain kauhea nykiminen ja joku air mass.. vikakoodi, jota en tiettykään ottanut ylös. Miksihän se noin nyki jos kulun ilman johtoa pitäis parantua?
Pitäis varmaankin kaivaa VAG-com esille, jotta tuon MAFfin kunto selviää, mutta minkä arvon rinnalla tuota air mass arvoa kannattais tutkiskella ja mitä kannattais huomata?
Eli jos Rossilla on VAC COMille oikea ladel joka tukee ECUasi niin tavoitearvot näkyvät kenttien alapuolella ja esim täyskaasukiihdytyksessä MAFin arvo pitäisi nousta tuon huippu tavoitearvon lähelle, jos ei pääse lähellekään niin silloin MAF on vaihtokunnossa.
Mutta esim mun ECUlle ei ole Rossilla sopivaa labelia, joten tavoitearvot ei näy. Joissain tapauksissa (esim kaverin kiisseli Passatissa) tavoitearvot näkyvät mutta ne ovat vääriä. Eli jostain syystä VAC COM (tai Passatin ECU) hyväksyy väärän labelin.
Labelit saa itsekin tehtyä tiedostoon VAG-COMille. ECU ei niistä tiedä mitään. ECU sylkee arvoja ja VAG-COM katsoo label-tiedostosta sopivat tiedot. Tiedot haetaan ECUn osanumeron perusteella. Jos täysin samaa osanumeroa ei ole, käytetään lähinnä samaa ilman kirjainta. Jos ECUlle 123456789Y ei ole omaa labeltiedostoa, mutta osalle 123456789 on, niin käytetään sitä. http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html
juu, kyllä mä ihan tosissani tota maffin liittimen irrotusta ehdotin. omassa ME7 ecussa ainakin maffivika paljastuu helposti jos kulkee heti paremmin ilman maffinpiuhaa. (esim kerran maffi anto vain 2g/s oli kierrokset ja ahdot mitä tahansa) En sitten tiedä onko noissa ME7, mutta uskoisin että on. jos taas tuo piuhan irrotus ei auta niin vika ei todistetusti vielä ole MAFfissa.
Itse epäilisin jäähdytysveden lämpötila-anturia tohon vikaan ja taaskin peilaan vain ME7:n ajatusmaailmaa omassa 2.7t:ssä.
Moi. Kävin eilenillalla vetämässä vielä yhden ajan G-Techillä. Vähän niinkun tsekkaamassa, että onko sitä loppunopeutta nyt lisää, kun kerran 150hp etuveto-A3 kelaa varttimaililla noin 138-140kmh, joten parempaan pitäisi siis tuolla omalla 180hp(176hp)-vekottimella pystyä...
No, lähtö onnistui ok, kolmonenkin meni tällä kertaa pesään niinkun automiehellä konsanaan ;-) ja 0-60mph tulos oli "liiankin hyvä" eli 6.7 sekuntia!!! Kolme kymmenystä tuohon lisää, ja ollaan noin 7 sekuntia 0-100kmh -tasolla. Okei okei, onhan tuo liian kova, varsinkin verrattuna aikaisempaan tulokseen (7.75s), jossa tosin rynkytin kolmosta päälle pariin otteeseen, mutta silti. En siis ala väittämään että tuo aika olisi totta, G-Tech ON kuitenkin aikas herkkä myös antamaan virhetuloksia.l
KYSYMYS TEILLE AUDI-TIETÄJÄT: paljonko ne tehtaalta lupaa 180hp Quattro A3:lle 0-100kmh -kiihtyvyyttä? Minä en oikeasti tiedä. Antakaa faktaa jos jollain sellaista on, kiiitos.
Lappu pysyi lattiassa, nelosvaihdetta kehiin, ja kohta pimeällä märällä metsätiellä viuhahtavan mustan pikkuaton kabiinissa vilkkui G-Techin lukemat 15.24s/90.2mph. Aika on kova. Siis ainakin sen parannus (edellinen 15.72s). No, oikeasti tehokkaille autoille tuo on hävettävän mopo aika, mutta tässä tilanteessa aika oli "liiankin hyvä", ja lähinnä minulla alkoikin hävitä luotto mittalaitteeseen....
KYSYMYS TAAS TEILLE AUDI-TIETÄJÄT: paljonko ne tehtaalta lupaa 180hp Quattro A3:lle 400m kiihtyvyyttä? Minä en oikeasti tiedä. Antakaa faktaa jos jollain sellaista jollain on, kiiitos. 150hp autojen kiihtyvyysarvot tai etuvetoisten kiihtyvyysarvot ei nyt kuulu tähän selvitykseen, kiitos vaan, mutta jos joku vaan tietää joko oman vastaavan 180hp A3 Quattron kiihtyvyysarvoja, tai siis on itse kellottanut vastaavan laitteen, niin olisin erittäin kiitollinen kyseisistä arvoista.
Loppunopeus oli eniten "sillä seinällä": ennen oli 87.6mph ja nyt oli 90.2mph. Ok, parannusta ei ollut kovin paljoa, reilut 4kmh, mutta siksipä ehkä uskonkin tuota jo enemmän kuin noita sekuntilukuja. Reilu 4kmh lisää loppunopeudessa vaatii todellakin muutaman lisähevosen!
Haluan vielä korostaa, etten todellakaan väitä noita G-Techin lukuja todeksi, lähinnä niiden muutos antaa ymmärtää, että parempaan päin ollaan menty. Ensi kesänä sitten oikeat varttimailin kellot kertovat totuuden!
Niin, ja kun eilisiltaiset ajat olivat siis mielestäni tavallaan liiankin hyviä, niin kävin tänä aamuna kömpimässä diisseli-Mesellä saman pätkän edestakaisin, vähän niinku että onko tuo aikaisemmin niin luotettava G-Tech jotenkin seonnu... ;-)
No, 102hp & 235nm (200 CDI) raskas automaattifarmari puuskutti 0-96mph 13.63 sekuntiin, meno oli sikäli verkkaista, että tuohon voisi hyvinkin lisätä ainakin sekunnin jotta tulisi 0-100kmh. Valitettavasti en tiedä tehtaan ilmoitusta tai lehtien kiihtyvyysmittausarvoja tuolle(kaan) autolle... Varttimailin tulos oli "riehakas" 19.80 sekuntia ja 73.3mph (117kmh, miinus noin kolme...). Kyseinen "aamurevittely" oli muuten hieno kokemus haukotteluineen, radion kanavan vaihtoineen kaikkineen... ;-)
SUMMASUMMAARUM: radio täältä päästä vaikenee toistaiseksi. Jos siis jollain on jotain tietoa 180hp A3 Quattron suorituskykyarvoista, niin laittakaa tänne. Kiitos!
http://www.audiworld.com/model/a3/news/030199.shtml
The 132 kW (180 bhp) engine takes the Audi A3 up to a top speed of 228?km/h (quattro: 226 km/h) and also provides impressive torque. The maximum of 235 Nm is available over a wide engine-speed range from 1,950 to 5,000 rpm, ensuring optimum acceleration and flexibility even at low engine speeds. The Audi A3 1.8T (132 kW) accelerates eagerly from 0 to 100 km/h, taking just 7.5 seconds. The figure is the same for the quattro.
Comment