Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG-COM apua ????

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VAG-COM apua ????

    Moi ,

    Ongelma:
    - Saksasta tuli A3 Q 1.8T (AJQ) vm.2000
    - se on vielä liikkeessä, tullaus/verotus käynnissä, katsastettu jo
    - vekotin nykii/soutaa lievästi tasakaasulla ja kai kiihdyttäessäkin, ja kuulemma 180hp ei nyt ole totta.

    Kysymys:
    - jos saan yhdeltä kaverilta VAG-COMin lainaan, niin voinko selvittää itse vian?
    --> ilmamassamittari, nakutuksentunnistin, lambda, tulpat, puolat, lämpötila-anturi...????

    Eli voinko onnistua itse tuossa vianmäärityksessä VAG-COMilla, vaikka en ole vielä edes VAG-COMia saatikka itse autoakaan ikinä vielä nähnyt?

    ;-/

    Mielipiteitä, kiitos....

    #2
    ahtovuoto?

    Comment


    • #3
      Lisää tulloo.... arvailulista nyt:

      - ilmamassamittari
      - nakutuksentunnistin
      - lambda
      - tulpat
      - puolat
      - lämpötila-anturi
      - ahtovuoto
      - by-pass

      Antakaa palaa mielipiteitä. Nyt saa vaikka "lyödä kuin vierasta sikaa", kunhan vaan homma tulee hoidettua eli auto kuntoon.

      "Yöunet menee" siis siksi, kun auto on 100km päässä, ja onhan se nyt saatava kuntoon ja äkkiä....

      Comment


      • #4
        Homma etenee:

        - VAG-COMin softa ladattu läppärille (en tiedä mikä softaversio, minä siis ymmärrän tästä VAG-COM -jutusta yhtä paljon kuin sika satelliitista...)

        - tänään VAG-COM -kaapelin lainaus ja käyttökoulutus klo 17.00

        - urheana kuin Vänrikki Stool menen tulta päin, eli vianmääritys voi alkaa noin klo 18.00 kun saavun auton luo....?

        Siis jos kaikki menee kuin elokuvissa.... voitte itse laskeskella todennäköisyyden onnistuuko tämä hätäharjoitus....

        ;-/

        Comment


        • #5
          Hyviä ja huonoja uutisia:

          - pääsin auton luo, VAG-COM kiinni, läppäri tulille ja auto käyntiin
          --> ohjelma löysi auton/moottorin, tyhjäkäntikiekat näkyi ja kaikki se muu data
          - MUTTA kun napsautti "Fault Codes"-nappulaa, niin tulos oli "No fault code found".

          --> nyt ollaan taas lähtöruudussa tuon vian kanssa.... Harmi. No, auto on nätti, mutta ei se tietenkään riitä... ;-/

          Jos teistä joku tietää ja/tai osaa antaa vinkkiä tai opastusta mitä tuon vianetsinnän ja ennenkaikkea VAG-COMin kanssa nyt kannattaa tehdä, niin pliis laittakaa neuvoa / mielipidettä. Olen pari tuntia vielä täällä auton luona, sitten pitää lähteä taas kotiapäin.

          Ja siis ekaa kertaa koko VAG-COM on minun käsissäni, en tiedä siitä oikeasti mitään. Auttakaa jos siltä tuntuu ;-)

          Kiitos.

          Tero 040 5434 596

          (katsastuspäästöt oli ok, eli itse "perusmoottori" on kai ok?)

          Comment


          • #6
            Käydään koeajolla. Mitähän sen ilmamassamittarin lukema pitäis olla? Edes millä seinällä?

            Kiva kun ei tiedä mitään.... se sika ja satelliitti ;-/

            Comment


            • #7
              Koeajolla kävin, ja iloinen yllätys oli kännykkäpuhelu tämän foorumin lukijalta. Kiitos avusta, VAG COM aukeni jo vähäsen. Hyvä näin, oikeaan suuntaan ollaan menossa.

              Tosin uudelle koeajolle VAG-COM kytkettynä ei vielä pästy, lainaläppäristä tietysti loppui akku... No, ladataan... kohta uusi yritys, eli täyskaasukiihdytys 50-100kmh ja kenttiin näkyviin MAF-lukemat ja turbon paineet (?)

              Mutta mistä ne turbon paineet? Sitä kenttää ei löytynyt. MAF kyllä jokaisesta niistä kolmesta valikosta.

              TOIVOTTAVASTI vika on ilmamassamittarissa. Siis tärkeintä on löytää vika. Epätietoisuus on hanurista.... ;-/

              Antakaa muutkin mielipiteitä ja vinkkejä, jos jotain on mielessä. Kiitos!

              Comment


              • #8
                Löytyiskö tuolta apua...

                http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

                Comment


                • #9
                  All right, pakko lopettaa tältä päivältä. Kiitos apua antaneille, ja antakaa kaikki muutkin vaan lisäinfoa ja vinkkiä jatkossakin, homma jatkuu.

                  Eli 50kmh-100kmh täyskaasukiihdytykset on tehty, läppäri/VAG-COM kertoi jotta ilmamassamittarin arvo alkoi noin kympistä vajaakaasulla 50kmh nelosella, ja kasvoi tasaisesti yli 40:iin, g/s. Onko tuo hyvä vai huono 180hp koneelle, en tiedä, mutta ei siellä ainakaan 180 heppaa ollut. Se nyt tuli selväksi ;-/

                  No. Jatketaan. Ilmottelen miten homma etenee....

                  Comment


                    #10
                    vaikka en 1.8t:n spekseja tunnekkaan niin toi on kyllä aivan liian matala arvo. ota siitä mittarista johto irti niin pitäisi kulku parantua huomattavasti ja sitten vaan hakemaan uusi vaihto-osa noin 100? audilta.

                    Comment


                    • #11
                      Hyvää sateista huomenta Oulusta,

                      Korjasin muutaman kirjoitusvirheen noihin yllä oleviin, ja tuossa alla vielä tiivistelmää ja tarkennusta viasta:


                      - auto EI ryi eikä nyi eikä pätki, ainakaan minun mielestä ja silleen selvästi

                      - VAAN tehoa puuttuu kovasti esim. 50-100kmh täyskaasukiihdytyksessä

                      ---> auto vaan kiihtyy, muttei oikeesti kunnolla

                      - en odota mitään kiihdytysauton "posket-iskee-pään-takana-yhteen"-kokemusta, vaan esim. kaverin chipatun 150hp 1.8T Passatin laista kivaaaaaa ehdotonta vetoa

                      - mutta esim. ykkösellä ja kakkosella se kyllä vetää sen lyhyen ajan mitä niillä vaihteella kestää mennä.... se vetää suht ok, eli silloin tällöin jotain tehoa käväisee käytössä (?)

                      - ja esim. tasakaasulla (nelonen 60kmh..?) se auto "soutaa tai empii" kun yrittää kiihdyttää kohtuullisesti.


                      - uusi ilmamassamittari tilattu Audin merkkiliikkeestä, 108?. Tulee ma.
                      - ja se mikä on jäänyt vähemmälle huomiolle: tuo Quattro on OIKEASTI liiankin hauska ajaa, ohjaustuntuma on tajuttoman hyvä, mutkissa menee kuin ajatus ja sisämelu on olematonta.... En halua hehkuttaa liikaa, eikä tuosta urheiluautoa saada, mutta on se vaan makee :-))))

                      - paitsi että tehoa EI ole. Siihen faktaan nyt keskitytään. Ok.

                      Kiitos kaikille supportista, katotaan tämä peli loppuun asti! Ekassa erässä tuli nyt turpiin, mutta jatketaanpa... Postailen tänne tilannetta kunhan homma etenee...

                      VAG-COM softa on 311-2, imuroitu netistä, kaikki valikot ei näy/aukea.

                      Kiitos kovasti "jyppe", "goyathlay", "Ola" ja kännykkä-supportille !!!!!

                      Comment


                      • #12
                        Mielessä pyörii nyt:

                        - by-pass -puoli vuotaa?
                        - hukkaportti vuotaa?
                        - ilmanputsari tukkonen?

                        --> ahtopainemittari ois ok... ;-/

                        Comment


                        • #13
                          Ihan hakuammuntaa, mutta kannattaa tarkistaa seuraava. Mulla oli tuo pieni letku poikki ja oli tehot totaalisesti hukassa. Ei ollut ahtomittaria, mutta tuntui siltä, ettei turboa ollut ollenkaan

                          Comment


                          • #14
                            Loistava vinkki, kiitos Guru! Laitoin linkin kavereille menemään!

                            (Itse en pääse siis auton luokse koko viikonloppuna, mutta toivottavasti kaverit siellä pääkallonpaikalla huhkivat koko viikonlopun juuri tämän auton ja ongelman parissa)...


                            Seuraavat peliliikkeet:

                            - ilmamassamittari tulee Audin liikkeeseen ma
                            - pienemmän paikkakunnan autosähköliike ti
                            - Oululainen VAG-huolto ke
                            - 4-vetodynotus to.

                            Kauhea yritys päällä.... !!!!!

                            ;-)

                            Comment


                            • #15
                              Moi,

                              Kaverin mukaan ilmanputsari ja sen tukkoisuus tsekattu ja poistettu epäiltyjen listalta.

                              Samoin gurun vinkkii tsekattu. Ei auttanut.... :-( Tosin kaverin kommentti oli "Vaihoin letkun, hiusmurtumia, ei oikein kauheen vaikutusta".


                              No, agendan mukaan edetään:

                              - ilmamassamittari tulee Audin liikkeeseen ma
                              - pienemmän paikkakunnan autosähköliike ti
                              - Oululainen VAG-huolto ke
                              - 4-vetodynotus to.

                              Ilmamassamittari saapui just äsken merkkiliikkeeseen, kävin sen hakemassa äsken. Matkahuolto vie sen 100km päähän A3:n luo. Asennus klo 16.01--> Toivotaan parasta, "pölhönpojan hakuammuntaahan" tämä alkaa nyt olla, kun kerran kalliita osia aletaan vaihdella mutu-periaatteella.... eli suurella todennäköisyydellä tästä tulee vielä erittäin kallista.... ?

                              Palataan, I´ll keep you posted...

                              Comment


                              • #16
                                Moi,

                                Just soitin kaverille 100km päähän. Hyviä ja huonoja uutisia:

                                - ilmamassamittari vaihdettu
                                --> alavääntöä ja koko kierrosalueelle pirteyttä tuli kuulemma lisää
                                --> MUTTA se täyskaasukiihdytyksen (esim. 50-100kmh) puutuminen on vielä olemassa

                                - onneksi autosähköpajalla mittasivat äsken ahtopaineet: täyskaasulla 0.85 ja siitä lähtee auton kiihtymisen mukaan tippumaan johonkin 0.6:een.

                                No, testailuhaarukointipähkäily jatkuu siellä vielä tunteroisen, huomenna sitten toinen paja = VAG-testeri ja torstaina 4-pyörädyno.

                                En tiedä itse turbomosista juuri mitään. Antakaa vinkkiä ja mielipidettä vain jos siltä tuntuu. Kiitos.

                                Comment


                                • #17
                                  Jahas, statusta Autosähköpajalla käynnistä:

                                  "Kaikki testit tehty mihin kykenivät, turbopuolen vuotojen savutestikin, ei havaittuja vikoja, pa-suod. vaihdettu + forte tankkiin! Ei nyki enää eikä aaltoile ajaessa, lienee massamittarin vaihto poisti ne! Käy vag-testerissä ja penkissä jos tykkäät. Kulkee tää erilailla nyt!"

                                  Eli jotain edistystä on tapahtunut (?). Hyvä näin. Mutta peli ei ole pelattu vielä, eli edetään suunnitelman mukaan loppuun asti:

                                  - Oululainen VAG-huolto ke
                                  - 4-vetodynotus to.

                                  Siten tulee totuus esille --> se on se 180hp ja 235nm tavoite, kovasti vähempään ei mielestäni kannata tyytyä.


                                  KYSYMYS teille VAG-harrastajat:
                                  - kestääkö se jonkun aikaa ennenkuin se ilmamassamittarin vaihto alkaa täydellisesti pelittää, eli kestääkö moottorinohjaustietokoneen "kalibrointi" jonkun kilometrin, päivän, pari käynnistystä, vai onko se heti "valmis" kun sen osan on vaihtanut?

                                  En osannut tuota kirjallisesti ehkä riittävän selkeästi ilmaista, mutta toivottavasti pääsitte kärryille ajatuksestani ---> onko auton tietokoneella "hidas oppimiskäyrä" kun uusi MAF tulee kehiin, vai pelaako se mosa siis ihan heti niin hyvin tuolla uudella MAFfilla kuin vain voi?

                                  Kiitos mielipiteistä jne....

                                  Comment


                                    #18
                                    Näinköhän itse maffille olisi mahdollista tehdä mitään sopeutusta. Jos kaikki muut sopeutukset on tällä hetkellä säätyneet vialliselle maffille, saatta tosin vaatia hieman aikaa. Sopeutukset pitäisi mielestäni kuitenkin tehdä oikeaoppisesti manuaalisesti eikä odottamalla. Jos merkkiliikkeeseen kerran viet, niin pyydä lopuksi pyöräyttämään sopeutusohjelma lävitse (en tiedä onko sellaista, mutta ymmärtääkseni on).

                                    En voi sitten millään puhua tiedosta, vaan tämä tarina perustuu ihan omaan päättelyyn ja siellä sun täällä mieleen jääneeseen informaatioon.

                                    Sopeutuksissahan on kyse eri tilanteiden läpikäynnistä. Karkeana esimerkkinä nyt esim. kaasuläpän sopeutus. Tarvitaan arvot vaihteluvälin ylä- ja alapäästä eli kaasu kiinni ja kaasu auki. On järkevämpää näyttää nämä arvot eculle manuaalisesti kuin odottaa, että sattuisi normaalissa ajossa tulemaan se tilanne vastaan, jolloin päästään molempiin arvoihin. Olettaisin, että sama tilanne pätee myös kaikille muille opittaville arvoille.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitos Jasso. Jotain tuon tapaista ovat muutkin sanoneet, mutta varmaa tietoa ei ole vielä tullut vastaan. Jotenkin noin se voi mennä, ja toivottavasti VAG-testerin käyttäjä on huomenna noista(kin) selvillä...?

                                      Haen muuten auton tunteroisen päästä, puuhakilvet on taskussa ja niissä ajoaikaa maanantaikin vielä, eli nyt pääsen vihdoin itse hääräämään. No, jäitä hattuun, VAG-huolto huomenna on tärkeintä, eikä esim. oma cruisailu suu marrissa koko ensi yön ;-) Ja siis dyno on torstaina, se on tietyllä tapaa "totuuden hetki", siksi se on hoidettava pois alta.

                                      G-Techilläkin ehdin mahdollisesti kokeilemaan jo ennen muutoksia --> periaatteessa olisi hyvä saada kiihtyvyydet ja varsinkin se varttimailin loppunopeus selville, vähän niinkun peruslähtökohdaksi. Ja siis sitten jos VAG-huollossa ja/tai dynossa löytyy jotain, niin sitten G-Tech myös lämäyttää suuremman loppunopeuden näyttöön.

                                      Elämme jännittäviä aikoja ;-) Tosin vielä en oikein luota tuohon koneeseen, pikkusen on sellainen tunne, että tässä voi vielä jäädä MustaPekka käteen...?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Huomenta!

                                        Auto on vihdoin kotona ja omissa käsissä, hyvä homma. Muttei vaan perkule vedä isolla vaihteella hyvin. Ykkösellä ja kakkosella hyökkää kyllä oikein terhakkaasti :-)

                                        Ehdin käydä vetämässä G-Techillä yhden vedon. Alla selvitystä siitä. Vertailuarvoiksi otin TM:n ja Tuulilasin testaamat 150hp etuvetoiset A3:t. Mulla siis on "180"hp ja Quattro.

                                        TM 0-100kmh 8.3s ja Tuulilasi 8.4s, mulla huonolla suorituksella 0-96kmh 7.75s (hyvä lähtöloikka, mutta lopulta sähläsin ja kolmonen meni pesään vasta parin runttauksen jälkeen) ja kun yleinen nyrkkisääntö on, että kun tuohon lisää 0.2-0.3s niin se on 0-100kmh. Eli uskon pääseväni 0-100kmh alle 8s kunhan se kolmonen vaan menis pesään ;-) En ole huolissani tuosta suorituskyvystä, sillä tuossa kohtaa kiihdytystä oli perstuntumallakin menemisen meininkiä!

                                        No, seuraava pointti: lehdissä 150hp varttimailiajat oli 16.1s ja 16.3s, mulla 15.72s, ihan ok vaikka tolla ei ole nyt niin paljon merkitystä, ja ainahan G-Tech voi valehdella helposti kymmenyksen pari (?)

                                        MUTTA sitten se oikea ongelma: lehdissä 150hp versioitten loppunopeudet oli 140kmh ja 138kmh, mulla "180"hp ja loppunopeus 140kmh (87.5mph) josta PITÄÄ AINA vähentää pari kolme kilsaa kun G-Techkin sen mittarinsa loppunopeusoptimisminsa myöntää ja ohjekirjassakin näin lukee --> olen tällä logiikalla vahvasti sitä mieltä, että tossa Audissa EI ole kuin noin 140-150hp.

                                        Olin pari kertaa selvästi huomaavinani, että veto "puutuu" selvästi isommalla vaihteella jossain 3000 kiekan kohdilla, ja sitten vain "körötellään"...

                                        No, äsken aamulla oli Nikusen VAG-huolto täällä Oulussa. VAG-testeri ODB-porttiin, ja metsästys alkoi. Koeajoa, testerin lukua, pähkäilyä. Mekatsu oli todella asiamiehiä, ja kommentoi testivedoissa huomanneensa jotain lievää nykimistä siellä isolla vaihteella missä minä huomaan vain "puutumista".

                                        No, ilmamassamittari meni taas vaihtoon... Audin merkkiliikkestä ostamani osa vaihdettiin siellä toiseen, veloituksetta. Kiitos siitä. Hässäkkä näiden MAFfien kanssa juontaa seuraavasta syndroomasta: autoon on saanut kahta MAFfia; alkuvuonna toista ja loppuvuonna toista, ja omassani runkonumeron mukainen mittari on sitä myöhäisempää. No, se aikaisempi oli siinä paikallaan Saksasta tullessa, tilasin Audilta runko- ja konenumeron mukaan uuden MAFfin, ja merkkiliike myi juuri sen myöhäisemmän. Nyt siis vaihdettiin se aikaisempi taas. Jako noiden MAFfien välillä tapahtuu juuri siinä kuukaudessa jolloin A3:ni on tehty.

                                        Lyhyestä virsi kaunis: koeajolla oli vetoa lievästi lisää ja mekatsu oli tyytyväinen, kun hänen mielestään se lievä nykiminen isolla vaihteella oli poissa. Minun mielestäni veto isolla vaihteella oli pirteämpää kuin ennen. No, G-Tech ja dyno kertokoon missä oikeasti mennään...

                                        Niin, ja kysyin muuten tuolla, että josko moottorinohjaustietokonetta pitäää jotenkin "nollata, kalibroida tai opettaa sille perusarvot tms. nyt kun uusi MAF on kehissä", mutta kuulemma ei. Ei mitään semmoista oppimisjuttua tarvita...

                                        SITTEN NE HUONOT UUTISET: Boschin ODB-porttiin tuleva testeri sanoi täyskaasukiihdytyksissä, jotta 0.8 ahtopaineita ei saavutettu koskaan.... Vieskan Autosähkön vanha kunnon viisarimittari sanoi 0.85.... Damn, joskin tuo kertoisi heti miksei tunnu tehoa olevan ylhäällä?

                                        Toisen erän loppu häämöttää: huomenna se 4-vetodyno. Kiva nähdä mitä sieltä tulee. Ahtopaineet myös. Tehoiksi veikkaan noin 140-150hp :-(

                                        Elämme jännittäviä aikoja ;-)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jeesjees:

                                          Dyno on kohta. Äsken tossa vetäsin nelosella 50-100kmh --> kyllä se nyt on perstuntumalla selvästi terhakkaampi, ja veto siis "puhtaampaa". No, tuo on mutua, kohta on semmonen lappu kädessä, joka vetää yleensä hiljaseksi.... ;-/

                                          Palaan parin tunnin sisään.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Erittäin hyviä ja lievästi huonoja uutisia dynosta:

                                            - A3 Quattro 1.8T (AJQ) potkaisi 176hp ja 257nm. Noihin olen todella tyytyväinen (tehtaan speksit 180hp ja 235nm)
                                            - autolla on kumminkin ikää jo 5 vuotta, ja kilometrejä ainakin tuo 148 000

                                            - MUTTA sekä teho- että vääntökäyrissä oli selviä "kuoppia" tai "notkahduksia"
                                            - noita kuoppia oli aina yksi tai kaksi per veto, kyseiset kuopat / notkahdukset olivat milloin milläkin kierrosluvulla
                                            - ei siis sellaista normaalia pientä epätasaisuutta niinkun aina dynokäppyröissä on, vaan pari isompaa kuoppaa

                                            - erillinen ahtopainemittari oli kytkettynä kiinni ---> nyt oli taas 0.85 ahtopainetta (VAG COM väittää, jotta alle 0.8:n jäädään... omituista????? onko muilla tullut tuollaista ristiriitaa tms. vastaan?)
                                            - ja siis noiden "kuoppien / notkahdusten" aikana myös se ahtopainemittarin neula löpsähti

                                            - penkinkäyttäjäguru sanoi, jotta kaikki seos- ja muut arvot ovat ihan ok koko ajan, kone on terve, mutta esim. ahtopaineensäätimen tai hukkaportin jumittuminen tai takeltelu voisi aiheuttaa jotain tuollaista
                                            - niinkun että jos moottorinohjaustietokone yrittää rajoittaa ahtoja, ja korjaa/joutuu korjaamaan sitten ahtoja liikaa

                                            - irrotettiin vielä varmuuden vuoksi akun kengät --> moottorinohjaustietokoneen resetointi ---> ei vaikutusta suorituskykyyn ;-/
                                            --> paitsi että mittariston kello näyttää nyt tietty väärää, ja (alkuperäinen) radio meni "safe"-tilaan
                                            --> käyttöohjekirja on vielä tulossa Saksasta, jos nyt se ja toinen avain ikinä tuleekaan (?) --- ärsyttävää säätämistä...

                                            - no, reippaana poikana kuitenkin tilasin USAsta säädettävän ahtopaineensäätimen, sen asennus ja uusi dynotus sitten jonkun viikon päästä.


                                            SUMMASUMMARUM:
                                            - tämä "toinen erä" päättyi hyvin, "peli" olkoon nyt tasan, kun kerran tehot on tallella ja kone ehjä ;-)
                                            - palaan asiaan joulukuussa, kun se säädettävä ahtopaineensäätäjä saapuu maahan ja palaan Tekun dynon luo sitä testaamaan.


                                            Mutua:
                                            - ehkä odotin tuon oman 1.8T:n suorituskyvyltä liikaa?
                                            - alitajuisesti vertasin sitä koko ajan kaverin chipattuun 1.8T Passattiin (alunperin 150hp)
                                            - tuo kyseinen "Revo"-Passatti todella on rivakampi kuin oma 180hp versioinen A3
                                            - juuri väännössä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Oikeasti. Se Passatti on ala- ja kaikelta väännöltään ihan huippumakea peli!
                                            ---> dynogurun puheiden perusteella jo pelkästään säädettävä ahtopaineensäätäjä antaa alakiekoille lisää painetta eli vääntöä.... ;-D

                                            Käyn vielä nyt viikonloppuna kellottamassa uudestaan G-Techillä uudet lukemat. Palaan siis viimeistään ma (?)

                                            Kyllähän tämä näköjään tästä....

                                            Comment


                                              #23
                                              Nojoo

                                              tuli vaan mieleen että sulla on kuitenkin nelikko toi kolmonen ja passatti ei varmaan oo...
                                              Etuvetoset repii enemmän tai teho tuntuu konkreettisemmalta mutta ei kun viivalle....
                                              Muuten hyvin kirjoteltu topiikki, jatka kun saat säätimen!

                                              Pasi

                                              Comment


                                                #24
                                                Ehkäpä se nakutti hieman siinä dynovedossa, niissä kun tuppaa imulämmöt nousemaan enemmän kuin ajoviimassa ja oikeassa ajotilanteessa. Eli siitä ne kuopat? Enkä tarkoita mitään korvalla kuultavaa nakutusta, vaan sellaista lievää jonka anturit huomaavat. Tai sitten takkuava N75 voisi olla vika.

                                                Itse säädeltävää ahtopaineensäädintä fiksumpi juttu olisi sellainen lastu. Se kun huomioi siinä ahtotilauksessaan muutakin kuin kuskin mielentilan, eli tarkkailee pakolämpöjä, lambdoja, nakutusta ym. Nimenomaan sitä kouhittua vääntökäyrää ne rukkaavat uuteen uskoon. Tietty jos haluaa "säätää" niin sitten, harrastuksia pitää olla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Uskosin että tuossa ei suurempaa vikaa enään ole, vakiossa ahtopaineet pyörii varmasti noissa 0,8 bar lukemissa. Tosin tuo ahtopaineen vaihtelu hieman arveluttaa.. Lastulla moottorin luonne muuttuu totaalisesti, 150/180hp 1.8T on aika tasapaksu luonteeltaan vakiona mutta kunnon laadukkaalla lastulla/softalla ei samaksi heti tunnistaisi. Mitä itse olen kokeillut 180hp Leonia, RS Skodaa tai Audia on kaikissa sama vaiva, tehottomuus ja väännön puute läpi kierrosalueen, aivan kuten 150hp versiossa. Lastun jälkeen lukujen ei tarvitse olla kovin paljon suurempia kun moottorin käyttäytyminen on jo aivan toista.

                                                  Suosittelen harkitsemaan MTM:n, ABT:n tai Revon lastua. Hyvänä vaihtoehtona vaikka Karala joka varmasti saa autostasi mieleisen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitti palautteesta ja vinkeistä!

                                                    Mitenköhän toi nakutushomma, sain eilen postissa oman VAG COM -kaapelin ja softan --> näkyykö tuo nakutus VAG COMilla --> jos kaveri ajaa ja minä läppäri sylissä istun kyydissä?

                                                    Joo, kaverin Passatti on etuveto, mulla nelikko. Kaverin kampe vetelee kovasti lähdössä ja ESPi vilkkuu. Toi Quattro loikkaa suoraan ja heti, ja se on kyllä riemastuttava kokemus, kakkoselle ja vielä kolmosellekin on kovasti kiire vaihtaa ;-)

                                                    Mutta se kaverin Revo-Passatti on jännä, alakierrosvääntökin on ennemminkin niinku kunnon jenkissä, ja nyt en liiottele, jopa muutkin jenkkiautohörhöt on sanonu samaa! Siinä taitaa olla sen chipin lisäksi vaan Forgen (?) by-pass. Vakiokytkin luistaa jo vitosella, jos lähtee esim. rekan takaa ja vaan lämäyttää lapun lattiaan. Tuota pientä kauneusvirhettä lukuunottamatta kiitettävä käyttöauto!

                                                    Olen ihan samaa mieltä, että eikun viivalle tai dynoon vaan, niin sieltä se fakta löytyy. Mutta kukin tekee miten haluaa, ja joillekin onnellisille oma perstuntuma riittää, sitten jotkut (allekirjoittanut ;-) tarvitsee uskolleen vielä numeerista vahvistusta ;-)

                                                    Itse asiassa se lastutus on käynyt kovastikin mielessä, mutta se mitä ajan takaa on se, että jos tuon nyt saisi pelaamaan ekaks vakiona kunnolla, eli niinku olis se lähtötaso ok ja tehtaan speksien mukanen, niin sitten vasta mahdollisesti Jyväskylään tai Raisioon, ja hopp.... ;-)

                                                    Se dynoguru kerto muuten kivan jutun: joku Audi TT oli käynyt penkissä muutamaan otteeseen, 1.8T, ja ILMAN turbon vaihtoa, pelkällä softalla se sai ulos 260hp!!!! Todella hyvin?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Siinä TT:ssä on vakiona eri ahdin kuin sinulla ja voimaakin 225hv. Lastulla saa sitten sen ~260hv.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jos tehot on 3 hv tehtaan ilmoittamasta, niin eikös tuo aika lailla ole kuosissaan. Ne dynot kun antavat vain arvion moottoritehosta, voimansiirron häviöitä ei niillä voi mitata tarkasti.

                                                        Nakutus näkyy epäsuorasti muistaakseni kanavalla 020, eli sytytyksen myöhäistämisenä. Muita mielenkiintoisia mitattavia ovat specced boost vs actual, siitä näkee ahtaako kuten pitäisi.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä sieltä kuulemma nakutusindeksikin jostain löytyy.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/020-029.html

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X