Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Holkki (lambda boss) lambdan alle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Holkki (lambda boss) lambdan alle?

    Terve. Kyllästyin virheilmoituksiin katista. Aion laittaa holkin taka-lambdan alle. Saako niitä kotimaasta vai tilailenko eBaystä?

    Kokeilen myös puolen voltin diodia lambdan piuhaan - josko saisi pari vuotta ajoaikaa ennen katin vaihtoa.

    Ideat ja vinkit siis tervetulleita.

  • #2
    Holkkia löytyy ainakin biltemasta: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...mutteri-79920/

    Vai tarkoititko tuota?

    Comment


      #3
      Nyt ei taideta tarkottaa tommosta holkkia, vaan sellasta kuristinta, joka huijaa lambdasignaalia näyttämään, että katti on kunnossa.

      Oisko sulla lambda rikki vai katti tukossa. Ennemmin laittasin kuntoon.
      Eriasia on sit jos sulla on astetta väljempi katti, niin sit on perusteltua laittaa kuristin.

      Mitä luulet, että diodi tekee signaalille?

      Comment


        #4
        Ennemmin laittasin kuntoon
        Kuin myös.

        Comment


          #5
          Herkkä luonne autolla

          Tietyissä Allroadeissa ECU on aika herkkä tuon takalambdan kanssa. Eli vaikka katti toimii kohtuullisen hyvin, takalambda herjaa siitä herkästi.

          Isossa maailmassa hommaa on korjailtu sillä jatkoholkilla (tuo Biltema ei ole oikea) tai diodilla joka laskee lambdasta tulevaa jännitettä puolella voltilla.

          Eli joo, jos katti olisi aivan paska, se kannattaisi vaihtaa. Mutta nyt ero on pieni, virhe ajoittainen mutta ärsyttävä. Lambda on kunnossa.

          Comment


            #6
            Osaan vaikuttaa auton luonteeseen. YV, jos kiinnostuit.

            Comment


            • #7
              Oikein! Katti on vain katsastuksen ajan. Käytin tota holkki-kikkaa Mustangissa onnistuneesti, toimi. Sensijaan tuo diodi ei kuulemma toimi jollei molemmat lambdat ole kunnossa.

              Comment


                #8
                Sain vikakoodit esikattien tehottomuudesta. Jatkoholkilla vika poistui. Holkki ei tietenkään korjaa katteja, mutta merkkivalo pysyy poissa. Pakoputken päästä mitattuna päästöt ovat ok.
                Koodi:
                16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
                P0421 - 35-00 - -
                16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
                P0431 - 35-00 - -
                Webistä löytyi oskilloskooppikuva lambdojen signaaleista. Jos kattia ei ole, niin molemmat labdat piirtäisivät samaa 0,1-0,8 V käppyrää. Kun huijausholkilla otetaan taaempi lamda kauemmaksi suorasta pakokaasuvirrasta, niin sen signaalin vaihtelu rauhoittuu.

                Comment

                Working...
                X