Sehän läsähti vaihteeksi taas häiriövalot palamaan. Ensin meinasin polttaa koko auton, mutta 2x24h Googlen tutkimisen jälkeen vaihdoin uudet öljyt ja vika on ainakin näin parisataa km tapahtuman jälkeen vielä korjattu.
Vikakoodi viittasi nokan ajotuksen olleen pielessä. Vanhoilla öljyillä oli 14tkm mittarissa. Veikkaisin siis, että oli niin lirut öljyt jo, että ei kettingin kiristin tyhjäkäynnillä jaksanu kirrata ja tästä johtuen toinen nokka-akseli oli raja-arvojen ulkopuolella. Tyhjäkäynnillä oli pientä ylimääräistä ääntä havaittavissa.
Uudet öljyt pesään ja kalkatus katos. Jos tuo vika oikeasti tuolla korjaantui niin alkaa öljyt vaihtumaan 10tkm välein. Tai sitte se ketju sanoo kohta naps ja hellurei... :D
Vikakoodi viittasi nokan ajotuksen olleen pielessä. Vanhoilla öljyillä oli 14tkm mittarissa. Veikkaisin siis, että oli niin lirut öljyt jo, että ei kettingin kiristin tyhjäkäynnillä jaksanu kirrata ja tästä johtuen toinen nokka-akseli oli raja-arvojen ulkopuolella. Tyhjäkäynnillä oli pientä ylimääräistä ääntä havaittavissa.
Uudet öljyt pesään ja kalkatus katos. Jos tuo vika oikeasti tuolla korjaantui niin alkaa öljyt vaihtumaan 10tkm välein. Tai sitte se ketju sanoo kohta naps ja hellurei... :D
Comment