Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

automaatti laatikon säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • automaatti laatikon säätö

    2.8 + autom. + Q onko mahdollista säätää laatikon kick down herkemmäksi?? tai saada laatikko vaihtaan myöhemmin. tuntuu pikkasen tukkosella ajella ellei poje kunnolla

  • #2
    ... automaatti on ;)

    Comment


    • #3
      Eli ei vissiin ole sport nappulaa? Silloin se on ns. oppivalaatikko, joka mukautuu ajajan ajotyyliin jne. --> lisää polkemista niin eiköhän se opi ajastaan talon tavoille :)

      Nuo kutosien tomaatit on kieltämättä aika papukkamaisia ajella ja niin kait on vissiin tarkoitettukkin. En tiedä sit käviskö S:stä softa, jossa tuo vaihteiden selaaminen on herkemmässä.

      Wag-com leikkiä vois varmaan myös kokeilla http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/autotrans.html

      Comment


      • #4
        Ei noin vanha laatikko näytä VAG-COMissa kuin kymmenen arvoa ekassa ruudussa. Toisin kuin uudemmat, jotka näyttää kaikki arvot omissa ryhmissään. Ei saa säädettyä ajotyyliä. Olen kyllä miettinyt onkohan se automaatin älylaatikon softa ja rauta sama kuin nappimalleissa ja tekisi vain itse sport-napin. En kyllä ala omalla laatikolla protoilemaan...

        Comment


        • #5
          mutta sopeutuksen saa kait tehtyä? ei vaikuta ajotyyleihin muutakun siinätapauksessa, että on hiipunut ent.arvot poskelleen.

          Comment


          • #6
            Basic settings voi asettaa ainakin virallisella testilaitteella. Koitan onnistuuko VAG-COMilla. Helpommalla saa saman tuloksen, kun irroittaa akun.

            Comment


            • #7
              V6:ssa kick down kytkin on muuten ihan mekaanisesti säädettävissä kaasuläppäkotelosta. Imusarjan muovisuoja pois ja sen alta löytyy. Tosin vähän työlästä irroittaa, säätää, kasata, koeajaa jne. Jos riittää, niin säätää kaasuvaijeria polkimesta.

              Comment


              • #8
                ajattelin kans et noin vanhassa vois löytyä vaijeri kick down säätöön, sillä sais helposti herkemmin pykältäväksi. pitää ruveta tutkimaan läppien seutua

                Comment


                • #9
                  Sai VAG-COMilla ainakin nollattua asetukset ja heti tuntui piristyvän.
                  Kyseessä vaihteisto CEZ/01F ja ohjain 4A0 927 156B.

                  Comment


                  • #10
                    taas tuli ajankohtaiseksi ihmetellä laatikon toimintaa kun ajoin emännän autolla, tuppaa oleen nuhanen alakierroksilla = tarttis saada laatikko toimimaan ylemmillä kierroksilla. hyviä vinkkejä kaivataan lisää!!!!, mitään vaijeria ei laatikkoon mene. onkohan mahdollista asentaa jälkikäteen joissain malleissa olevan sport-kytkimen ???

                    Comment


                    • #11
                      Kysympä tässä kohtaa semmosta että, onkohan mitenkään säädettävissä tuosta omasta 4-vaihteen kytkeytymistä pehmeämmäksi. Nimittäin rytkäsee aikalailla vaihtaessa neloselle, jos ei ole vedätys päällä. Muut vaihteet ei rytkähtele samalla lailla päälle. Vai onko tuo vaan tän 4-vaihteisen laatikon ominaisuus?

                      Comment


                      • #12
                        Onko se 4:nen joka nytkähtää vai turbiinilukko?
                        Mulla väheni merkittävästi laatikon nyppimiset lambdojen vaihdolla.

                        Comment


                        • #13
                          Ei oo nelivaihteisessa turbiinilukkoa. Ei pitäisi nytkähtää vaan vaihtaa samettisen pehmeästi ;)
                          Onko tarpeeksi öljyä? Koska vaihdettu? Mitä sanoo vikakoodit ?

                          Comment


                          • #14
                            Öljyt on vaihdettu 10th km sitten, tuo nelos vaihde on aina rytkäytelly samalla lailla, mitä olen auton omistanut. Vuosi sitten ei ainakaan ollut vika koodeja kun luetin ne.

                            Comment


                            • #15
                              On mullakin 4v tiptronikki, kyllä tuossa "lukko" on. Huomaa selkeesti kun 4:lla tippuu kiekat matalemmalle ja samalla kulutus myös selkeesti laskee. Myös vanhemmassa V8:ssa oli 4v laatikko ja ihan samalla tavalla se toimi nelosella.
                              Vai mikä se sit on?

                              Comment


                              • #16
                                Se on tosiaan turbiinilukko (overdrive/Wandleruberbruckung) kun kierrokset laskee nelosella. Mulla ei ainakaan ole, laatikkona ZF4-HP18 (01F). Ei ole tiptronic. 096- ja 097-laatikoissa on lukko ja sporttinappi.

                                Comment


                                • #17
                                  miten toi sportti nappi toimii ??? kokeilin laitta kick-down päälle väkisellä kokoajaksi --> laatikko toimiii paljon jouheammasti... lieneekö haittaa vaikka kokoajan päällä ??? kick-down tulee peliin ihan liian myöhään normaalisti..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sport-asennossa kierrosten annetaan nousta korkeammalle ennen vaihteen vaihtumista isommalle. Kickdown on kutoskoneissa säädettävissä vaijerista, kickdown-kytkin(switch ei siis clutch) on kaasuläppäkotelon tienoilla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      kick-down tulee peliin ihan liian myöhään normaalisti..
                                      Eikö sen pitäskin nimensä mukasesti olla vasta siellä kaasupolkimen liikkeen aivan loppupäässä. Ja ne viimeset sentit ei enää lisää kaasua vaan ainoastaan painaa kick-down -kytkintä. Hitaasti painamalla siinä erottuu pieni pykälä. Nopeassa polkasussa sitä ei huomaa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X