Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Täristää ravistaa!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Täristää ravistaa!!

    Vaihdatin etuakselin oikean alatukivarren helat ja sen jälkeen alkoi noin 85km/110km vauhdéissa
    pieni mutta häiritsevä tärinä ratissa. Kaksilla vanteilla testattu että ei renkaiden tasapainotuksesta johtuvaa.
    Toinen ravistusongelma tuli kun vaihdatin etujarrupalat eli kovemmassa vauhdissa jarruruksen alussa aikamoinen ravistus.Liekö levyt kierot?

    Ja vielä 1.9TDI:n ilmanputsarin vaihto, pitääkö irroittaa kaikkine pikkuruuveineen koko kotelo?

    Korjausvinkkejä odotellessa!

  • #2
    Toinen ravistusongelma tuli kun vaihdatin etujarrupalat eli kovemmassa vauhdissa jarruruksen alussa aikamoinen ravistus.Liekö levyt kierot?
    Vaihdoin etupalat ja levyt pari viikkoa sitten ja samantapainen ongelma vaivasi jarruruksissa yli satasen nopeuksissa, esim moottiritiellä.

    Ratkaisu oli:
    En ollut putsannut satuloita tarpeeksi palojen liukujen kohdalta jolloin sisemmät palat eivät liikkuneet vapaasti vaan jumittivat melkolailla. Satuloiden kunnon putsaus ja kevyt viilaus + kuparitahna poisti ongelman kokonaan (olisihan tuon voinut tehdä heti ensimmäisellä kerrallakin... (-; )

    Comment


    • #3
      <--Tuo ravisti 120 jälkeen aika ikävästi. Syynä ei voinut olla renkaat/vanteet kun ne tulivat juuri alle suorina ja tasapainossa.
      Vaihdoin iskarien yläpään tukilaakerit ja taas meno maittaa moottoritienopeuksillakin.
      Tuossa vaiheessa missä ennen alkoi tärräämään, mennään nyt ihan "sukkasillaan".

      Ekana epäilin tärinän syyksi yhdistelmää emäntä autolla ja rotvalli:)

      Comment


        #4
        Vaihdoin iskarien yläpään tukilaakerit ja taas meno maittaa moottoritienopeuksillakin.
        Ilmenikö tuo muuten kolinoina tärinän lisäksi? Omassa nimittäin tuppaa ravistamaan rattia tietyissä olosuhteissa, ja mutkitellessa tuntuu "löysää" jossain... Tukivarsien puslat on kuitenkin ihan napakat, eikä kolinoita kuulu; alapalloistakaan en väljyyttä löytänyt. Mietin vaan voisko johtua kanssa noista tukilaakereista...

        Comment


        • #5
          Eipä tuo mitään ihmeempiä kolinoita pitänyt. Pieni vetely ohjauksessa katosi vaihdon jälkeen.
          Itse kanssa epäilin alkuun jotain palloniveliä yms. mutta ne osoittautuivat kunnossaoleviksi.
          Tärinä tosiaan alkoi n.120 jälkeen ja oli pahimmillaan ehkä 140 vauhdissa,150 jälkeen taas laantui ihan siedettäväksi.
          Melkein kannattaa vaihtaa,eivät muistaakseni paljoa maksaneet ja ajaminen motarillakin alkoi taas maistua.Ainakin kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.

          Comment

          Working...
          X