Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6 12 V AAH imuilmanesilämmitys....?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6 12 V AAH imuilmanesilämmitys....?

    eli miten on noissa järjestetty? Tutkimalla en ole löytänyt moista, enkä oikeen mainintaakaan. Kulku taas kehnoni, ja tuntuu olevan kytköksissä säähän.

  • #2
    Eikös tämä ole se putki, joka tulee pakosarjan päältä? Omasta ainakin löytyy semmonen.

    Comment


    • #3
      Omasta V6 ABC koneesta en myöskään löytänyt imuilmanesilämmitysputkea.

      Comment


      • #4
        sitä vaan jos oman huono toimivuus johtuu jostain noin ilmeisestä...?
        onko kuvaa kellään? Missä se Romppanenkin luuraa kun tarvittais....:-)

        Comment


        • #5
          Tuossa se putki näkyy.

          Comment


            #6
            Eilen tuli koottua yksi tuonti-ABC, siinä ei ainakaan moista ollut. Lieneekö suomivaruste ?

            Comment


            • #7
              itselläkin se putki löytyy, lähtee pakosarjan päältä. Ja auto on tuontivehje ilman talvipakettia, penkinlämmittimethän ovat porvareille ;)

              Comment


              • #8
                Omastani en (tuontivehje) ole sitä nähnyt. Olisiko vain 2.8:n erikoisuus? Ei minullakaan "talvivarusteita":(mutta eturauhaselle tekisi hyvää perslämmin:)

                Comment


                • #9
                  Piti tuossa kotiin tultua oikein kurkata pellin alle ja varmistaa tuon putken olemassaolo, no siellähän se oli, lähtee pakosarjan päältä ja yhtyy imuputkeen ennen suodinlaatikkoa. Eipä minullakaan mitään talvivarusteita ole, paitsi lämmitettävät peilit.

                  Comment


                  • #10
                    Kurkistin ilmanpuhdistinkoteloon vielä kerran ja siellä oli kyllä paikka tuolla putkelle. "Läpän" irroittamalla siihen saisi laitettua sen alipaineella(?) toimivan hässäkän ja putken.

                    Comment


                    • #11
                      Ei o tuommosta Samin laittaman kuvan mukaista rööriä omassani...?
                      Hiukan samanhenkinen viritys löytyy kyllä sitten alempaa lähtee jotenkin niinkuin laturin takaa/alta ja menee umpion alle, lähelle sitä ilmanottoa. Onko mahd. kyseessä sama keksintö? eri toteutus. vaan. Ilmanputsarikotelossa on sellainen "tulppa" varsinaisen sisäänmenoletkun alla johon ei mene mitään. kuvasin kännykameralla pari kuvaa, laitan näytille jahka kerkeen
                      Ahistaa...:-)

                      Comment


                        #12
                        Se laturilta lähtevä putki on laturin jäähdytysilmanotto, ei liity mitenkään imuilmanlämmitykseen. Jos se 2.6:ssa ei olekkaan ihan vakiokamaa...Jos se autossa on niin sitten se lähtee tuosta kaiman laittaman kuvan mukaisesta paikasta, ei mistään muualta.

                        Miten olet diagnostoinut ongelman liittymisen jäätämiseen?

                        Comment


                        • #13
                          Moi, en itse asiassa ole diagnosoinut yhtään mitään..:-)
                          Asia tuli vaan mieleen kun tuntuu tuon auton toiminta olevan kytköksissä ulkolämpötiloihin ( ja erityisesti kosteuteen...?).
                          Täytynee luovuttaa, ja viedä se tutkittavaksi jollekkin joka nuo osaa. Nurmijärvellä on kuulemma hyvä paikka. (autohuolto Pispala). Mun käyttämät mestat Helsingissä ei nyt ole saaneet tuohon tolkkua.
                          Käynti on karheeta ja ei vedä. Pahenee kylmällä.
                          vaihdettua tähän mennessä:
                          -puola
                          -johdot
                          -tulpat 2x
                          -lamdat
                          -MAF
                          -bensapumppu huutaa, voisiko olla kakun puutetta? Ajattelin vaihtaa kun tankki taas tyhjenee...
                          - nostajat ääntää, paineventtiilit pitänee vaihtaa (on jo)
                          -termari pitää vaihtaa kun eivät tajunneet sitä tehdä hihnanvaihdon yhteydessä. (sovittiin että laittavat KAIKEN mikä saatta olla tarpeen..) lämmöt ei nouse yli sen 70 asteen
                          sitten on vielä tuo toimimaton ilmastoinnin "mahtiläppä" ja hakkava kompura....
                          Ostettaessa tosi tiukka alusta antautui vuodessa. kaikki väljää, kuin hiekkajaalaa ajaisi.
                          Jos olisi pessimismiin taipuvainen , niin saattaisi masentaa...:-)
                          Eikö tuo esilämmitys nyt olisi kuitenkin tarpeen täällä pohjolassa...?
                          Ylipäänsä mä olen varmaan avautunut täällä liikaa tuon auton suhteen. Suurin ongelma on se että en ole ajoissa tajunnut viedä sitä merkkipajalle laittoon! (toisaalta nekin on sellaisia arvauskeskuksia...)
                          Jos joku foorumilainen pääkaupunkiseudulla katsoo olevansa halukas/kykenevä tuo auton diagnosoimaan (talli ja Vag-Com on) niin vaiva korvataan kyllä aivan varmasti!
                          Ja kiitokset muuten Sami noista AAH kansiremppasivuista. Asiaa!
                          Pankista lainaamaan rahaa ja pajalle.
                          Raportoin seuraavan kerran vasta kun vika on selvillä...Over and out :-)

                          Comment


                          • #14
                            Termarin voit vaihtaa itsekin jos on talli käytössä ja tilaa konehuoneessa, jos mä selvisin siitä niin selviää kuka vaan, nimim. peukalo keskellä kämmentä ;)

                            Autohuolto Pispalaa voin suositella varauksetta, itse olen käyttänyt kolmea viimeisintä autoani vain siellä, Tommi viimeksi höpötteli ettei yhtään autoa ole vielä parissakymmenessä vuodessa joutunut luovuttamaan viallisena takaisin. Pikkupajan täytyy ilmeisesti pitää huolta maineestaan...

                            Comment

                            Working...
                            X