Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 rötää ja käy huonosti *selvisi*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 rötää ja käy huonosti *selvisi*

    Elikkäs, ongelmat alko perjantaina matkalla acs:n. Välillä reilun satkun vauhdista alko hyytymään ja kaasun painallukseen ei vastannut mitenkään. Nelonen sisään ja kaasua, alkaa nykimään ja parin sekunnin kuluttua lähtee taas vetämään. Alle 100 vauhdissa ei ongelmia eikä täyskaasu kiihdytyksissä paikaltaan lähtiessä.

    Tätä teki mennessä ja tullessa satunnaisesti muutaman kerran. Lauantaina ja sunnuntaina ei ollut mitään ongelmia ajaa, mutta tänään teki sitten tenän.

    Käynnistyy hyvin, käy hetken hyvin tyhjäkäyntiä, kunnen hyytyy ja alkaa rötäämään ja tärisemään, välillä sammuu. Välillä kaasua antamalla käy normaalisti kun pitää kierroksia reilussa tonnissa, välillä vaan buuaa.

    Tulpat, puola, p-pumppu, p-suodatin?

    Koodeja ei oo luettu, kun ei oo itellä mahdollisuuksia siihen. Ideoita otetaan vastaan, että mitä osia meen huomenna motonetistä ostamaan.
    Viimeksi muokannut TomVi; 16.4.2013, 16:05.

  • #2
    No älä osta mitää osia ennenku luet ne vikakoodit.

    Comment


    • #3
      Jos joku tampereella asuva tän lukee ja omaa laitteet niin olisin kiitollinen avusta.

      Comment


      • #4
        TomVi, jäsenenä pääset katsomaan tästä:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...653#post973653

        Comment


        • #5
          Juu tuolta katsoinkin jo, mutta ei tamperelaisia osunut silmäät, ainoastaan ympärykunnista. Ajoin auton talliin, niin bensa haisee ja paukkuu putkessa, että olisiko puola mennyt ja menee raakana läpi.

          Comment


          • #6
            Silmät auki :)
            Tampere
            Tampere
            Ylöjärvi

            Comment


            • #7
              Tomi, jos ei apua löydy niin multa löytyy vcds lite ja tulen huomenna Tampereelle.

              Comment


              • #8
                Uus puola 250€ ja laakkosella pari sataa lisää, joten jäi ostamatta. Katotaan jos saadaan vikakoodit lukuun, että kertooko mitään.

                Comment


                • #9
                  Hetkinen. Puola 250€? Mistäs moisen hinnan löysit. Puolat maksaa ~50€ kpl.

                  Comment


                  • #10
                    Motonetissä 239€ tms. ja sama Ad:lla, Laakkosella oem pitkälti yli 400 ja tarvike samaa luokkaa muiden paikkojen kanssa. Tässähän ei ole kuin yksi puola, perkeleen vapaastihengittävä...

                    Edit: kävin laittamassa vanhan puolan kiinni koodienlukua varten, joka tapahtuu huomenna. Pumppu pitää ainakin ääntä kun virrat kääntää päälle.

                    Edit2: maffin johdon irrotuksella ei vaikutusta.
                    Viimeksi muokannut TomVi; 2.4.2013, 17:48.

                    Comment


                    • #11
                      Tällainen loki tuli kaiman autosta. Nollaamisen jälkeen ei mikään vika pompannut takaisin (Sinä aikana kun auto jaksoi käydä.)

                      VCDS-Lite Version: Release 1.1
                      Wednesday, 03 April 2013, 16:29:23.


                      Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
                      Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76 ,77

                      -------------------------------------------------------------------------------
                      Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
                      Controller: 8D0 906 018 Q
                      Component: 1.8L R4/5V MOTR 0002
                      Coding: 05001
                      Shop #: WSC 06335
                      VCID: 351DA2D71C4F
                      5 Faults Found:
                      16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
                      P0118 - 35-10 - - - Intermittent
                      18001 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                      P1593 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                      16514 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                      P0130 - 35-00 - Please Register/Activate
                      17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
                      P1128 - 35-00 - -
                      16486 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                      P0102 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
                      Readiness: 0000 0000

                      ------------------------------------------------------------------------------
                      Viimeksi muokannut thompson; 3.4.2013, 16:38. Perustelu: Ross-tech linkit

                      Comment


                      • #12
                        Kellään ideoita? Huomenna vaihdan puolan, mutta sen jälkeen bensapumppu, maf vai joku anturi?

                        Edit: Hall-anturi?
                        Viimeksi muokannut TomVi; 3.4.2013, 20:47.

                        Comment


                        • #13
                          Moottorin lämpötilaanturi...?

                          Comment


                          • #14
                            hurjaan 15€ hintaan taidan käydä ostamassa ja kokeilemassa. Ilmeisen helppo vaihtaa ihan kotioloissa? Jossain luki että pitäisi nesteet laskea pihalle?

                            Comment


                            • #15
                              Puola vaihdettu, ei vaikutusta...

                              Comment


                              • #16
                                Nyt on intoa hirmuisesti, mutta otahan hetki ihan rauhallisesti ja lopeta summittainen osien ostelu.

                                Ensinnäkin ainoa näkyvä koodi on siitä ecun vedenlämpöanturista, joten ei varmaan ole typerä idea vaihtaa. Kalliita puolia sun muuta on ihan pöjä ostella kiireessä ellei diagnoosi selvästi viittaa siihen suuntaan. Ko. koneessa on 2 tuplapuolaa eli hukkakipinäsysteemi. Toisen puolan vikaantuessa pitäisi käydä 2-3 pytyllä edelleen...

                                Miten olisi uusi vikakoodiluku sellaisella ihan ostetulla softalla/kaapelilla niin näyttää kaikki koodit? Ja jos vaikka olisi välittämättä siinä kohtassa erilaisten testailujen kuten mafin johdon irroittamisen aiheuttamista koodeista.

                                Comment


                                • #17
                                  En nyt ole varma ymmärsinkö oikein, mutta ei tuossa ole kuin yksi puola koneen päällä? Anturin menen hakemaan tänään, tarvis vaan tietää että missäpäin se on konehuoneessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Totta. Muistelin, että siinä on 2 yksikköä, mutta onkin kaikki samoissa kuorissa.

                                    Anturi on kannen perässä vesilähdössä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kannattaa kysyä saako anturin kiinnitys sokkaa irrallaan ja jos saa niin ottaa yhden sellaisen varulta. Vanhemmat sokat ovat metallisia mutta uudemmat taitavat olla kaikki muovisia.

                                      En tosin tiedä saako noita sokkia irrallaan mutta ainakin tuon vesilähdön mukana tulee uudet sokat.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kavin vihreän anturin ja tulpat hakemassa, ei tullut sokkaa mukana. Pitää koittaa jossain kohtaa mennä vaihtamaan ne, ei vaan 39 asteen kuumeessa kauheesti huvittais.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla oli -97 a4 b5 1,8 vaparissa samanlaiset ongelmat. Oli yksi sytytystulppa löystynyt, melkein irti kokonaan. Kiristys ja siihen loppu oireet.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kysellään lisää tyhmiä. Onkos tuo kuvassa näkyvä anturi nyt se moottorin lämpötila anturi?

                                            Comment


                                            • #23
                                              maffi lambda ja kaau läppä vois olla sellaset mitkä vaikuttaa.

                                              Voisin koittaa tulla kattoon viikonloppuna laita privalla osotetta niin katotaan mikä vois olla vikana.
                                              kaoitan saada koneen ja piuhan mukaan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tulpat vaihdettu, moottorin lämpötila-anturi vaihdettu, kokeiltu toisella hall-anturilla eikä käy vieläkään. Bensapumppu tilattu nyt sitten. Uutena oireena tulee huutomerkki mittaristoon heti startatessa, mutta katoaa kun käy pari sekunttia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Punainen huutomerkki varoittaa jarruista.

                                                  Jarrupuolen jutut ovat mulle vähän outoja, mutta voisikohan falskaava jarrutehostin vaikuttaa käyntiin?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla tuli ässään huutomerkki kans ku oli irronnu johtosarja kaasuläpästä jostain kotelolta. Paloi samalla kun puolia irroittelin. Käynnissä pysy, tärisi mutta ei antanut kaasuun vastetta. Saattaa se syttyä muustakin kuin jarruista.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ei pitäis vaikuttaa mitenkään käyntiin mut sielä voi olla joku jarru pala jo niin loppu et ilmottaa siitä. Tuli vaan tossa matkalla mieleen taikka sit joku jarru on jumittunu

                                                      erikoisinta on et se bensaa haisee niin voimakkaasti

                                                      Sen kaasu läpän vois irrottaa ja putsailla joku päivä jos vaikka alkais pelittää paremmin voin tulla joku iltapäivä kaveriks taas.
                                                      Viimeksi muokannut E.G.E; 7.4.2013, 17:24. Perustelu: lisäys

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        P-pumppu vaihdettu eikä toimi vieläkään.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pitäis saada autos taas piuhan päähän ja kattoa mitä se sanoo.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alipainevuodot tarkastettu, noissa on usein huohotusjärjestelmän puolella vuotoja joka kyllä sotkee käynnin totaalisesti varsinkin se suction jet pump vena

                                                            Comment

                                                            Working...