Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.4 -98 Sammuu itsekseen ( ei anna vikakoodia ) KORJATTU

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.4 -98 Sammuu itsekseen ( ei anna vikakoodia ) KORJATTU

    Joo eli kysein auto oireilee niin että sammuu itsekseen kun tulet esim risteykseen ja painat kytkinpolkimen pohjaan tai sitten kun ajat pihaan ja seisotat auton niin voi pyöriä muutaman sekunnin ja sammuu ilman mitään varoittamatta. Aina kun sammuu niin lähtee heti sen jälkeen normaalistin ensinmäisellä käyntiin.

    Vika ilmaantuu ehken useimmin lämpimänä kuin kylmänä. Ajon aikana toimii suht normaalisti ehkä jotain pientä nykimistä lukuunottamatta joka on tullut hiljattain eli johtuneenko edes samasta viasta.

    Vikakoodit on luettu monellakin eri laitteella ja niitä ei ole.

    Ja on manuaali vaihteinen Bensa.
    Viimeksi muokannut Offijäbä; 4.4.2013, 20:55.

    #2
    Lämpöanturin todellinen näyttämä kannattaa tarkistaa.

    Comment


    • #3
      Eli mitä tuolla ajat takaa ?

      Comment


      • #4
        Re: Audi A6 2.4 -98 Sammuu itsekseen ( ei anna vikakoodia )

        Itellä oli n 10 vuotta takaperin sama ongelma sierrassa. Vikana oli likainen kaasari ja kone ei saanu kunnolla bensaa tyhjäkäynnillä piti antaa kokoajan kaasua et pysy käynnissä. Purin kaasarin ja puhdistin paineilmalla ja sit toimi.

        Auto ja tekniikka ovat täysin eri, mutta ettei olisi sama ongelma, eli bensan syötössä ongelmia? Tukkeutunut bensan suodatin? Vaihtoehtojahan on...

        Comment


          #5
          Jos lämpöanturi näyttää väärin, on seokset sekaisin. Diagnostiikalla näkee moottorin näkemän arvon. Mittaristolle on eri anturi, joten se ei kerro koko totuutta.

          Comment


          • #6
            Eli kone luulee olevansa kylmä vaikka onkin lämmin ja sen takia tukehtuu tyhjäkäynnillä bensaan koska kylmäseos on vielä päällä. Joo no tuossa vois olla järkee. Bensa ei kyllä haise että kävis kovin rikkaalla.

            Bensan suodatin on vaihdettu mutta enemmän veikkaisin että pumpussa on se vika mut kummiskin antaa bensaa normi ajossa niin miksi se paine ei riittäisi tyhjäkäynnillä.

            Comment


            • #7
              Re: Audi A6 2.4 -98 Sammuu itsekseen ( ei anna vikakoodia )

              Nää on näitä henkimaailman asioita. Sierrakin pysy hyvin käynnissä jos paino millinkin kaasua, heti ku otti jalan kaasulta tai paino kytkintä niin kierrokset laski nollaan ja auto simahti ja vika tosiaan oli likanen kaasari.

              Oli muuten mielenkiinoista ajaa ku vika oli talvella. Jokaiseen mutkaan oli pakko ajaa kaasun kanssa ja jarrutukset piti melkeimpä tehdä käikellä. Vaihteenvaihdotkin piti aina vetää välikaasulla :D opimpa aika paljon auton hallinnasta tuolloin ku aina oli linkussa auto. Kylki edellä eteenpäin.

              Voisko vika olla ruiskuissa si?
              Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.4.2013, 18:28. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

              Comment


              • #8
                Mulla sammui oma kulkine muutaman kerran lämpimänä tässä pari-kolme viikkoa sitten.
                Antoi kyllä vikakoodin (Air Mass Flow Control -Circuit Low).
                Korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla.
                Mutta tuskinpa on tästä kyse mikäli sammuilee myös täysin kylmänä.

                Comment


                • #9
                  Uusia havaintoja tehty. Tyhjäkäynti kun tippuu elle 900rpm nii sen jälkeen sammuu melkein välittömästi, eli jos vaikka lämmityslaite on kovalla ja kaikki valot on päällä ja takalasinlämppärinkin runttaa päälle.

                  Samalla lataus tippuu noin 13 volttiin. Yleensähän moottorin pitäis nostaa kierroksia rasituksen mukaan eli olisko nyt tässä värkkissä se vika että ne kiekat ei nouse itsekseen.

                  Siksi tyhjäkäynti menee liian pienelle ja ei jaksa enää pyöriä.

                  Joo toki se ilmamäärämittari vois olla kans yks vaihtoehto mut jotkut sanoo että sen pitäis vaikuttaa muutenkin esim vetoihin ja antaa yleensä vikakoodin.

                  Nii ja ei tämä tosiaan kylmänä sammu nii herkästi. Eli ainahan kylmänä tyhjäkäyntikin on kovempi. Sillon ne sähkölaitteetkaan ei vaikuta niin paljon että se sammuisi.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla teki täsmälleen samaa eli sammui melkein aina jos kierrokset tippui alle 900 rpm.
                    Eli siis ajossa pysyi käynnissä mutta kun pysähtyi esim. valoihin, auto sammui jos ei painanut kaasua.
                    Ei antanut mulla aina vikakoodia eikä käynnissä huomannut mitään eroa.

                    Comment


                    • #11
                      Minkäslainen kulkine sulla on.
                      Näiköhän joutu kalleiman osan ostamaan. Mitä ootta mieltä noista motonetin ilmamassamittareista, että meneekö vaan rahat hukkaan jos sieltä ostaa.

                      Comment


                        #12
                        Ensimmäisenä kyllä kattoisin sen lämpöanturin näyttämän, putsaisin kaasuläpän ja tutkisin imuvuodot.

                        Comment


                        • #13
                          Vika paikannettu ja korjattu

                          Ilmamassamittari oli rikki, eli nyt toimii.

                          Kiitos vinkeistä.

                          Comment


                            #14
                            Nyt kyllä tuli mieleen millä on oikeasti luettu vikakoodit. Jos vika oli ainoastaan MAF:ssä kyllä siitä koodi kyllä jää.

                            Comment


                              #15
                              Jos MAF ei ole täysin pimeä, niin siitä ei jää koodia.

                              Comment


                              • #16
                                Vikakoodit on luettu useammallakin laitteella jopa Boschin lukulaitteella.

                                Ilmeisesti se ei ollu kokonaan pimeä kun se kylmänä pyöri hyvin ja lämpimänä vähän aikaa. Loppuvaiheessa oli pientä nykimistä ajaessa.

                                Comment


                                • #17
                                  Re: Audi A6 2.4 -98 Sammuu itsekseen ( ei anna vikakoodia ) KORJATTU

                                  Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös vag com ole ainoa joka näyttää kaikki vikakoodit?

                                  Onkos tää totta? Kaveri joka on töissä veholla sano et heidän laitteensakin näyttää kaikki viat, mutta osalle näyttää vaan jonkun yleiskoodin kun ei pysty tunnistamaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo ja ei. Jotkut laittee lukee vain yleisen OBD-standardin koodit ja silloin ei näy kaikki VAG-spesifiset koodit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuumafilmi (oikein vanhoissa -lanka) MAF vikaantuu yleensä kauan ennen vikakoodin tuloa siten, että antaa liian pientä signaalia ja moottori alkaa käymään laihalla etenkin suuremmilla kuormituksilla (teho).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo näin siinä varmaan on käyny. Eikö lie ollu alkuperäinen mittari.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla vaihdettiin ilmamassamittari viime vuonna täsmälleen samaan aikaan kuin tänäkin vuonna.
                                          360 päivää oli väliä kun tänä vuonna tuo hajosi.
                                          Menipä onneksi takuuseen tuo kun oli alle vuosi edellisestä hajoamisesta.
                                          Toivottavasti ei ole jokavuotinen riesa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itselläni on myöskin Offijäbän kuvailemia oireita Audissa, lämpimänä saattaa sammua parkissakin ollessa ja myös vauhdista "tyhjä käynnillä" rullatessa esim. risteykseen. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja sieltähän se ilmamassamittari paljastui. Syöttö runsasta ja katkonaisesti toimii.

                                            Uuden mittarin ostamisellahan tästä selviää, mutta onkos kellään tietoa pystyykös sitä vähän rassailemaan josko pääsis hiukan halvemmalla? Käytin ilmamassamittaria irti ja anturalangat näyttivät olevan ehjät, muutenkin päällisin puolin ehjän näköinen, vaan mistäpä siitä tietää miksi se pätkii toimintaa kun niin velho sentään ole...

                                            Toisekseen; uutta mittaria ostettaessa ei varmaankaan kannata edes harkita muiden kuin alkuperäisen (Bosch?) ostoa? Oulussa kävin kyselemässä, uusi 190e...

                                            Comment


                                              #23
                                              Joihinkin mittareihin saa uutta "sielua" eli sitä anturi osaa erikseen. Siinä voi säästää muutaman euron jos ei koko tötteröä osta. Kannattaa toisaalta huomioida ettei vanha runko käy vaihto-osana jos noita anturia pidättäviä ruuveja menee aukomaan (tai siis aukoo ne siten että sen huomaa).

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                                                Joihinkin mittareihin saa uutta "sielua" eli sitä anturi osaa erikseen. Siinä voi säästää muutaman euron jos ei koko tötteröä osta. Kannattaa toisaalta huomioida ettei vanha runko käy vaihto-osana jos noita anturia pidättäviä ruuveja menee aukomaan (tai siis aukoo ne siten että sen huomaa).
                                                Mistähän sais noita antureita erikseen ilman mittari runkoa vai saiskohan mistään? Ehkä marmorilta, hinta taas pilvissä...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itse kävin paikallisessa Bosch-autosähköliikkeessä. Sieltä löytyi vanhan Maffin osanumerolla. Tosin kyseessä oli AKN-moottori (2.5tdi) mutta sama rakenne on nähdäkseni myös monissa bensakoneisten maffeissa.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X