Nyt on auto käynnyt pajalla ja nelospytyn puolahan se sieltä oli hajonnut, ja syykin selvisi. Autoliike oli myyntiduunannut tuota ja pessyt moottoritilan varmaankin painepesurilla. Noista kaksi takimmaista puolaa oli täynnä vettä ja moskaa, puolat olivat päistään muuttuneet kuparisen värisiksi ja täynnä ruosteen näköistä möhnää. Takimmainen oli sitten tuosta ottannut sen verran siipeensä että hajosi, sentään myyjäliike maksoi tuon korjauksen. Kiva ylläri jokatapauksessa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Käyntihäiriöt & moottorin elektroniikan varoitusvalo
Collapse
X
-
no niin, vika tuli melkein heti takaisin lisineen, nyt tällaista vikakoodia pukkasi esiin:
Koodi:VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002 Software Coding: 10700 Work Shop Code: WSC 13622 Additional Info: WAUZZZ8LX31203800 AUZ5Z0B4157184 3 Faults Found: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-10 - - - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - - 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 35-00 - -
en autojen parissa ole kauheasti puuhastellut mutta virtaa, yritystä ja oppimishalua riittää =D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Makkke Näytä viestino niin, vika tuli melkein heti takaisin lisineen, nyt tällaista vikakoodia pukkasi esiin:
Koodi:VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002 Software Coding: 10700 Work Shop Code: WSC 13622 Additional Info: WAUZZZ8LX31203800 AUZ5Z0B4157184 3 Faults Found: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-10 - - - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - - 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 35-00 - -
en autojen parissa ole kauheasti puuhastellut mutta virtaa, yritystä ja oppimishalua riittää =D
Comment
-
ja taas kerran meni puola tuossa viime viikolla ja vaihdettu. samalla taas kerran näytti että auto käy liian laihalla. Nyt on viikon aikana pari kertaa näyttäny tota liian laihalla käymistä mut ei merkkivaloa sytyttäny, mistä vois vian syytä hakea vaikkakin puola on vaihdettu?
Koodi:VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002 Software Coding: 10700 Work Shop Code: WSC 13622 Additional Info: WAUZZZ8LX31203800 AUZ5Z0B4157184 3 Faults Found: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-10 - - - 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - - 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0304 - 35-00 - -
Comment
-
eilen illalla syttyi vikavalokin ja samaa vikaa edelleen pukkaa, käy siis liian laihalla. Nyt aamulla uutena temppuna auto ei startannu ollenkaan, ei minkäänlaista elonmerkkiä osoittanu että olis yhtään virtaa jäljellä? Voiko tämä vika tyhjentää akun? Uuden akun laitoin vasta pari päivää sitten?
Comment
-
Nyt tuli otsikonmukainen ongelma mulle myös.
Puolat on vaihdettu n. 1,5v sitten. Tulpat vaihdettu Boschin platinatulppiin (mallia en muista) n. 1kk sitten. Muutama viikko sitten tuli ensimmäisiä oireita - epätasaista käyntiä (osa pytyistä ei sytyttänyt) tyhjäkäynnillä sekä hieman ongelmia matalilla kierroksilla. Loppui yleensä varsin nopeasti kun kierrokset nousivat. Sitten alkoi probleema kestämään hieman pidempään, mutta loppui kuitenkin.
Eilen tuli ensimmäistä kertaa moottorivalo palamaan. Moottori ei meinannut lopettaa misfireä ollenkaan. Kesti muutamia minuutteja ennen kuin yhtäkkiä moottori alkoi toimimaan normaalisti. Tarkistin VAG-COMilla ja samoja vikakoodeja eli random misfire ja pari sylinteriä (muistaakseni 4 ja 6) misfire.
Tänään aamulla lähti ok liikenteeseen, mutta muutama sata metriä ja taas tuli ongelmia. Todennäköisesti vain yksi sylinteri kiukutteli. Vielä en tiedä mikä, mutta kun ehdin isken VAG-COMin taas kiinni.
Ensimmäinen epäilys mulla heräsi tulppia kohtaan, koska niiden vaihtohetki ajoittuu sopivasti siihen milloin ongelmat alkoivat. Soittelen huoltamolle ja tulppien pitäisi olla sopivia (ainakin Boschin mukaan). Kertoi samalla ongelmista sytytysyksiköistä, jotka ovat aiheuttaneet tuollaisia ongelmia. Onko tällaisia ongelmia ollut?
Comment
-
Alipaineputki poikki
7A-moottorissa on myös esiintynyt ajoittaisia tyhjäkäyntiongelmia pitemmän ajon jälkeen, kuuma moottori.
Olen vuosikausia ihmetellyt miksei perälukko mene päälle (talvisin), ja nyt sitten ETKA:sta katsoin mistä se alipaineletku lähtee.
Kuminen alipaineletku lähtee imusarjan takaa T-haarasta, ja jatkuu heti muovisena kohti perää. Muoviputki menee akkutelineen kyljessä olevan kiinnikeraudan alitse, ja terävä reuna oli hangannut D 4mm muoviputken poikki, oli 1mm säikeen varassa enään kiinni.
Laitoin pidemmän kumiletkun ja nyt toimii perälukkokin.
Tämä alipainevuoto on voinut aiheuttaa myös noita tyhjäkäyntihäiriöitä.
Comment
-
Alkaa pahenemaan tuo ongelma eikä ratkaisua tunnu löytyvän. Vaimo kävi lasten kanssa mummolassa ja välillä auto toimi OK, välillä huonosti ja toisinaan ihan päin helevettiä.
Pääsin tarkistamaan pikaisesti VAG-COMilla tänään mitä vikakoodeja löytyy ja samathan ne siellä kuin viimeksi:
-random misfire
-cyl 2 misfire detected
-cyl 6 misfire detected
Tyhjäkäynnillä kun katselin misfire laskureita niin cyl 5 kasvoi aika nopeasti (14 misfireä tuli alle minuutissa). Cyl 6 antoi 4kpl tuossa ajassa. Cyl 2, 3 ja 4 muistaakseni kukin yhden. Kun nostin kierroksia 1000rpm niin misfiret loppuivat. Tosin kovin pitkään en ehtinyt testaamaan - loppui läppäristä akku :-)
Ennen tuota yllä olevaa testiä tein pienen testiajon ja yllätys yllätys, kaikki toimi hyvin. Misfireä ei mistään sylinteristä.
Nyt olisi kyllä hyvät vinkit tarpeen!
Bosch car service vähän aikaa sitten ehdotti, että vika voisi olla sytytys-boksissa. Niitä on kuulemma mennyt silloin tällöin ja oireet sopivat kuvaamiini.
-missä tuollainen boksi oikein sijaitsee?
-ja onko noita bokseja todella mennyt rikki?
-ja ovatko oireet sopivia boksin hajoamiselle?
Toivottavasti täältä löytyisi jälleen vinkki ratkaisuun kuten niin monesti aiemmin!
Comment
-
Moottori varoitusvalo
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
Toi vikakoodi tuli päälle kovilla pakkasilla ja nollaamalla tuli hetken päästä takaisin, mutta nyt kun kelit lämpeni niin häipyikin nollaamalla ja katsastuksessa hyvät päästöarvot.Eikä ole tullut takaisin ainakaan vielä, saa nähdä jos/kun pakkaset taas kiristyy...
Outoa että monilla herjaa tuota lambdaa vaikka se tuntuu ihan hyvin pelittävän kuitenkin ainakin tässä tapauksessa???
Comment
-
Näyttää siltä, että ratkaisu löytyi. Vika ei viitannut puoliin, joten niiden kanssa en lähtenyt puljaamaan. Soitin marmoritiskin huoltoon vinkkiä ja hetken tuumauksen jälkeen epäili, että vika voisi olla polttoainesuodattimessa. Vaikutti epäilyttävältä - varsinkin kun misfire kohdistui samoihin pyttyihin. Toisaalta, suodattimen vaihdosta on kulunut aikaa - en edes muista koska se oli vaihdettu - joten hyvä se oli vaihtaa joka tapauksessa. Ja niin poistui samalla käyntihäiriövika. Taas mylly toimii kuten pitäisikin.
Ei tullut kyllä itselle mieleen, että polttoainesuodatin voisi saada aikaan tuollaisia ongelmia.
Comment
-
Itellä tais pamahtaa puola kanssa tänään. Alko käymään 3 pytyllä normaali ajossa. Auto on käyttöönotettu 07/2006 ja alkuperäiset puolat paikallaa? ei taida takuuseen mennä?
Moottori on 2.0 TFSI, onko näissä ollu näitä 1.8t tuttuja puolavikoja enemmänkin?
edit: Taas toimii kuin unelma, 42,60€ kustansi.Viimeksi muokannut qreippi; 12.4.2010, 17:00.
Comment
-
Lisätään tänne vielä yksi tapaus.
autona audi a3 1.6 BFQ moottorilla
Talvella oli havaittavissa pientä nykimistä ajaessa n 2-3000rpm tasavauhtia.
Viime viikolla nykiminen yltyi entisestään ja auto alkoi käymään kolmella sylinterillä.CEL ja luistonestovalot syttyivät samaan aikaan(luistoneston valo johtunee huonoista rengaskulmista, koska ratti on hieman vinossa suoraan ajattaessa)
siinä sitten raavittiin päätä oikein kunnolla vian selvittämiseksi.
auto testeriin kiinni;vikakoodi P0303, cylinder 3 misfire
Imuputkessa huomasin imuilman lämpötila-anturin ja egr venttiilin välissä halkeaman, korjasin sen testausmielessä ilmastointiteipillä, jotta saisin selville jos huono käynti johtui tästä..
ei kuitenkaan johtunut koska käynti oli edelleen mallia FIAT127, ja putkessa röpöttää..
Tähän asti tehdyt toimenpiteet:
Puristukset testattu, OK
Kipinä testattu, OK
tulpat vaihdettu, OK
Kipinä testattu strobovalolla, OK
Suuttimet vaihdettu,OK
Bensasuodatin vaihdettu, OK
Vuodot imuputkissa testattu,OK
Pitäisköhän seuraavaksi lähteä etsimään vikaa puolasta?tässä moottorissa ei ole erillistä puolaa/sylinteri, vaan yhdestä "mötikästä" lähtee piuhat tulpille.
Onkos tuota imuputkea mahdollista ostaa muualta kuin pörhöltä 150eur hintaan?
Kiitos etukäteen vastauksista!Viimeksi muokannut Antti84; 6.6.2012, 23:35.
Comment
-
Porukoiden audi ei kiihdy
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 - - Intermittent
16687 - Cylinder 3
P0303 - 001 - Misfire Detected - Intermittent
Koitettu vaihtaa puolia ristiin ja vika siirtyi nelospyttyyn.
Puola vaihdettu uuteen, mutta edelleen vikavalo syttyy kun tallan lyö pohjaan.
Voiko siis tuo pimentää toisenkin/useamman puolan kun yksi on mennyt?
Jostain muistaisin noin lukeneeni.
Loput puolat tilattu.
e:ja uudet tulpat myös vaihtuiViimeksi muokannut jaah; 13.3.2015, 20:11.
Comment
-
A4 B8 1,8tfsi
Ensin rupes moniurahihna (tai rullan laakeri) huutamaan kun puoliso ajoi pihaan. Sitten myöhemmin kun kokeilin niin tyhjäkäynti ihan hukassa, kierrokset alhaalla ja tärisee kun mikäkin. Kaasua kun antaa niin paranee, mutta ei tasoitu sitten taaskaan.
Pikaisen foorumikierroksen jälkeen epäilyjä vähän joka puolella. Ei ollut vag.comia käytössä, mutta yleislukijalla sain kerran cylinder misfiren ja system too lean, mutta jotenkin lukijalla ei saanut enää niitä näkyviin enkä ruennut sitten vaihteleen tulpan paikkoja tms. Huomenna toivottavasti koodeja lukemaan paremmin.
Jotenkin tuo tyhjäkäynti kuitenkin korjasi itsensä kun siinä aikansa puolaa nosteli ja muutenkin liittimiä hinkkasi. Nyt vielä selkeämmin hihnalta tulee ääntä, se pitänee vaihtaa joka tapauksessa. Lieneekö kiristin ja rullia myös? :O
Mutta se kysymys; voisiko tuo moniurahihna jotenkin vaikuttaa siihen, että kone saa vaikka ilmaa tai jotain, kun meni sekaisin? Toinen seikka kyllä oli hyvin tyhjähkö polttoainetankki :) Mutta periaatteessa kokemuksen mukaan sillä olisi vielä ajanut yli 50km (tietokone näytti 10km). Kai se periaatteessa tuoltakin voisi ongelman ajaa, vai?
Vähän arveluttaa tietenkin tuo käynti, pitäis matkallekin lähtee ja vaikka hihnan saa vaihdettua jos osat saa nopeesti niin onko riskiä sitten suuremmalle ongelmalle :/
Comment
-
rasanen7:
Oletko varma, että ääni tulee moniurahihnalta tai muuten apulaitteista? Ettei vaan öljynerottimen kalvo olisi rikki ja viheltäisi sitä kautta. Saatko avattua öljykorkin auton käydessä? Jos on vaikea irroittaa, niin silloin on öljynerotin hajalla. (Venttiilikopassa monella T30 torxilla kiinni)
Tuon hajoaminen aiheuttaa juurikin seos vikaa ja kun sopat kunnolla pielessä, niin sytytyshäiriöitäkin.Viimeksi muokannut Niconce; 18.6.2015, 13:13.
Comment
Comment