Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T ja käyntiinlähtö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T ja käyntiinlähtö

    Audi A6 4B 1.8tQ 180hv AJL
    auto puutui ja sammui, ei lähde käyntiin
    vaihdettua osaa:

    tulpat
    puolat
    kampiakselin asentotunnistin
    nokka-akselin asentotunnistin
    nakutus anturit
    sytkäyksikkö
    kaasuläppä
    johtosarja
    suuttimet

    bensaa tulee mutta kipinä on ilmeisesti heikko
    ecusta oli hajonnut/tyhjentynyt 8napainen sarja eprommi, vaihdettu uusi ja koodattu
    koodattiin samalla ajonesto pois
    moottori on mekaanisesti ehjä
    startatessa yrittää välillä käyntiin mutta ei aivan lähde kuitenkaan
    siirtopumppu pyörii kunnolla.
    turbossa väljää reilusti mutta ei Pitäis vaikuttaa käyntiin lähtöön??

    ideoita mitä kokeilis seuraavaks?
    Viimeksi muokannut jonttuh; 1.4.2013, 00:53. Perustelu: typon korjaus

  • #2
    Kysymykseni ei auta sinua, mutta pakko kysyä tuosta ajoneston pois koodauksesta kun pisti silmään.
    Millainen operaatio kyseessä, ja millä vehkeillä teit?
    Kiitos ja anteeksi offtopic kysely!

    Comment


    • #3
      piirilevystä kolvataan komento prommi irti ja liitetään lukiaan ja sit koneella tekee sinne uuden HEX koodin.

      Comment


      • #4
        Huikeasta vastausten määrästä päättelisin että kannattaa ruveta tekeen auton alle nuotioo :D

        Comment


          #5
          Itse en osaa neuvoa muuta kuin hieman kärsivällisyyttä vastausten odottamisessa. Ihmiset on vielä pääsiäisen vietossa ja monikaan ei näitä juttuja ihan jatkuvasti lue.

          Comment


            #6
            Onhan tuohon vaihdettu jo sen verran osaa, ettei ihan heti tule mieleen mitä muuta voisi kokeilla. Bensapumppu ehkä, mutta jos kerran bensaa varmasti tulee, ja painetta riittää, niin sitten vika tuskin on siinäkään.

            Paljonko akussa on jännite starttauksen aikana?

            Comment


            • #7
              akkujännite startatessa oli 12.4v kun starttasin boosterin kanssa sitä, otin tuloletkun irti ja laskin kirkkaaseen astiaan, kun laittaa virrat päälle niin mukin pohjalle tulee noin 3cm bensaa ja startatessa tulee heti noin puoliväliin ja muki oli siis noin puolenlitran tuopin kokoinen, kokeilin toisella bensatukillakin jossa oli samanlainen bensanpaineen säädin

              Comment


              • #8
                Puristukset mitattu? Pakoputki tukossa?

                Comment


                • #9
                  Pakoputki ei ollut tukossa, ja olen kokeillut käynnistää ilman pakoputkeakin, pyttyihin kurkistin videosnakella sisään ja kaikki oli kunnossa, öljypohjan irroitin ja kaikki oli sielläkin kunnossa, sylinterit täysin naarmuttomat ja männät oli ehjät, kaikki laakerit oli ehjiä eikä kulumaa havaittavissa, otin myös venttiilikopan irti ja tarkastin sieltäkin laakerien kunnon, jaon ja että nostajissa oli "järki" tallella sekä olivat kaikki yläällä, venttiilit olen tarkistanut että menevät kunnolla kaikki kiinni eli ei ole vääntynyt, jouduin tekemään tämän puristusten tarkistuksen tätä hieman monimutkaisempaa reittiä kun puuttui tuo ppmittari

                  Comment


                  • #10
                    Jos omistat jonkinlaisen autosähkön mittaukseen tarkoitetun "ledikynän" voisit mitata eculta tulevan sytkäpäätteeseen tulevan pulssin.

                    Comment


                    • #11
                      No tuleeko sitä kipinää ollenkaa?

                      Comment


                      • #12
                        Onko jako kohdallaan?

                        Comment


                        • #13
                          Eiköhän vika löydy sieltä ECUsta.
                          95040 EEPROM ei yleensä hajoa tai tyhjene ihan itsestään.

                          Comment


                          • #14
                            Tänään tehtiin VCDS:lle sopiva blugi jotta päästiin boksiin sisään boksi irrallaan, nyt siis on ehjä sarja eepromi paikallaan ja vikakoodeista pompsahti esiin ROM error eli softa prommikin on palanut, no tästähän selviää kun koodaa uuden prommin sinnekkin,

                            MUTTA mikähän boksin polttaa??

                            Mittaristo? onko mitattavissa? tai muuten todettavissa rikkinäiseksi?
                            Mikään anturihan ei boksia voi poltaa joten jäljelle ei taida jäädä muita vaihtoehtoja kuin mittaristo?

                            kokeilin laina boksia myös autoon ja paloi sekin joten saakin ostaa parikin kappaletta lastuja niin saa vähän kuluja tällekkin kuulle :D

                            Comment


                              #15
                              Mikä vuosimalli?

                              Joissakin A3:ssa rikkinäinen takalambda voi polttaa ECUn.

                              kokeilin laina boksia myös autoon ja paloi sekin joten saakin ostaa parikin kappaletta lastuja niin saa vähän kuluja tällekkin kuulle :D
                              Miten todettu?

                              Comment


                              • #16
                                otettiin siitä varaecustakin sarja prommi irti jotta koodataan ajonesto pois jolloin huomattiin että siitäkin oli sarja prommi rikki/tyhjä -> uusi ja sama homma VCDS:llä ja antaa ROM errorin

                                auto on siis 1998
                                Viimeksi muokannut jta; 3.4.2013, 10:18. Perustelu: Omaansa voi muokata kun lisää tietoa

                                Comment


                                  #17
                                  Nythän homma on niin, että teillä on vain vaikeuksia lukea sitä eeppiä. Ei niissä mitään vikaa ole varmasti ollut kummassakaan. Olen törmännyt noiden B58258/24c02 eeppien kanssa ihan samaan omilla laitteillani. Se on vain hankala piirityyppi.

                                  Rom error tulee eepistä, eli mitä ikänä sinne olettekaan kirjoittaneet, siinä on nyt hämminkiä. Rom error ei estä auton käynnistymistä, mutta tavallisesti kuitenkin tappaa käynnin immon kautta. Käy silti sen pari sekuntia.

                                  Boksiviat ovat oikeasti niiiiiiin harvinaisia, että nytkin on saletisti korjattu olematonta vikaa, kun ei todellista ole vain löydetty. Että sellasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    tuntuu vaan porkkis typerälle että kumpikaan prommi mikä on ollut autossa kiinni ei pysty lukemaan, mut sit kun ottaa vanhasta varaosa boksista samanlaisen prommin niin sen lukee heti ja pystyy kirjotaan. kumpaankin boksiin kirjoitettiin sama a6 audin perus koodi mutta muokattiin vain ajonesto pois ja vcds tunnistaa boksit heti oikeaksi.

                                    mitä porkkis epäilet tässä todelliseksi viaksi? mulla loppuu kyllä ihan oikeesti ideat jo.. :P

                                    ajoneston pois koodaushan pitäis pois sulkea ajoneston viat ja mittariston??

                                    Comment


                                      #19
                                      Tarkasta nyt vaikka jako ekaksi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ja ootteko laskenu CRC:t yms oikein immon poistossa.
                                        Toi irtijuottaminen on kuitenkin aika riskialtista hommaa, luku/kirjotus kannatas tehä ic-klipsuilla.
                                        Itekkin hieman oon sillä kannalla, ettei noita EEPROMeja ihan helpolla tyhjennetä ECUn ollessa autossa.
                                        "Väärän" version ohjelma kyllä voi muokata eeprom sisältöä ja aiheuttaa EEPROM errorin. Ei kyllä pitäs estää auton käynnistymistä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Ajoneston voi myös poistaa OBD:n kautta, sopivalla ohjelmalla ainakin ME7.1 purkissa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            voi sen jaon nyt sit neljännen kerran tarkistaa mutta kolmella viimeisimmällä kerralla on ollut kohdallaan.

                                            ecun ronkkimis hommat on suorittanut jari hyvärinen turbotec.com, uskoisin vahvasti että osaa asiansa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hakuammuntaa mutta.
                                              Onko startin ja moottorin maadoitukset yms, johodotukset tarkistettu ?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Täälläpäin jaon merkit eivät olleet oikeilal kohdillaan,piti tarkistaa tulpan kautta ykk :) Mutta lähti käyntiin silti.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X