Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Asiaa pensapumpun releestä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Asiaa pensapumpun releestä

    Auto A4 -96 ADP 1,6 moottori Virranjakaja hall-anturilla, ajettu 280 000
    Vika
    Auto käynnistyy suht hyvin kylmänä, mutta kun moottori on lämmin niin vaikea lähtemään käynttin. Kun odottelee tunti kaksi niin jo taas lähtee käynttin, joskus jopa 5 min päästä. Akun navan irroitus autta joskus, joskus ei.

    Todettu että kun pensapumpun rele ei vedä, ei lähde käyntiin. Kun vetää lähtee käynttin. Rele tomii siten, että kun starttaa niin vetää, mutta joskus alun jälkeen irroittaa ja taas vetää.
    Releen pitojännite tulee johdosta 15 (sytytys) ja maadottuu moottorin ohjausyksikön pinnaan D6 kautta.
    Mikä voisi estää releen pitojänniteen.

    Vaihdetut osat:
    -Vitrtalukon pohja Motonet
    -Moottorin nopeuden anturi (G28) Motonet
    -Sytytyspuola (N70) Audi Varaosat
    -Hal-anturi (G40) Bosch
    -Moottorin ohjausyksikkö (Vaihdettu uuteen vanhaan, mutta ajettu ohjelma ja tiedot sisään)

    Kaasuläppä puhdistettu (Tyhjäkäynti säätömoottori hieman takerteli, (voideltu) mutta nyt pelaa suht hyvin)
    Lambda vanha (G39), Ilmamassamittari vanha (G70), Lämpöanturi (G62) vanha, nakutuksen tunnistin (G61) vanha

    Läpän sopeutus tehty. (virta päälle, ei starttia, odottelu n. 20 s. surina loppuu.)

    Saako jostain apuja.

  • #2
    Vanha mantra, eli vikakoodit ensin lukuun. Kilometrien puolesta alkais olemaan tietysti pumpun kuolemakin ajankohtainen.

    Comment


    • #3
      pensapumppu pelaa kun painaa releen kärjet kiinni.

      Comment


      • #4
        Ei kun uutta relettä. Itsekkin joskus juottamalla koitin elvyttää relettä. En onnistunut

        Comment


        • #5
          Vikakoodi oli 16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal P0321 - 35-10 - - - Intermittent, moottorin nopeusanturianturi.
          Vaihdoin takaisin vanhan anturin, ja niin alkoi taas käymään kunnolla, nyt käynyt jo 6 päivää ilman mitään vaikeuksia.
          Mittasin molemmista antureista vastus-arvot, molemmissa samat 0 ast->430 ohm ja 80 ast -> 660 ohm. Kuitenkaan uusi anturi ei suostunut käynnistymään kun oli lämmennyt.
          Ko. anturista ilmeisesti johtui se ettei pensapumpun rele vetänyt, josta johtuen kärki 1 ei antanut ruiskuille jännitettä ja kärki 2 ei käynnistänyt pensapumppua, hiiliventtiiliä ja lambda-anturia.
          Alkuperäinen syy anturin vaihtoon oli että moottori sammui tyhjäkäynnillä, eikä suostunut enään käynnistymään vasta kun oli jäähtynyt.
          Kaasuläpän puhdistuksen yhteydessä ajoin tyhjäkäyntimoottoria edestakaisin max 5 V, jolloin otti virtaa n. 1A. suihkutin sähkösprayta moottorin akselille, ajelin edestakaisin ja taas sprayta akselille, hieman öljyä, sekä hioin talertelevien hampaiden päitä, jonka jälkeen virrankulutus putosi 800mA:riin. Käämin vastusarvo oli n. 7ohm joten virran arvo pitäisi olla 5 V,lla n. 710 mA. Tämän jälkeen tyhjäkäynti rauhoittu oleellisesti.

          Comment

          Working...
          X