Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 1990 quattron takapyörän laakerin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 1990 quattron takapyörän laakerin vaihto

    Ajattelin tässä munan syönnin lomassa uusia talvikulkineen takalaakerin. Siihen asti meni hyvin , kunnes piti alkaa irroittamaan vanhaa laakeria. Navassa on kiinteät olakkeet laakerin molemmin puolin estämässä ulkokoolin liikkkumisen ulos tai sisäänpäin, eli siinä kohdassa mihin lukitusrenkaiden pitäisi tulla. Eihän tällaista rakennetta pitäisi edes olla olemassakaan tämän ikäisissä keksinnöissä, ja kyllä, napa näyttäisi olevan alkuperäinen kaikesta päätellen( umpi ruosteessa ym.ym.)
    Eli hivasenko esim. ulkopuolen olakkeen pois ja jatkan normaalisti?
    Olisin kyllä lisännyt kuvan, mutten nyt tähän hätään keksinyt miten se lisätään

  • #2
    Jos nyt oikein tulkkaan tätä kuvaa niin kyllä siellä lukkorengas pitäisi olla. Ettei vain olisi ajan kanssa muuttunut yhdeksi puuksi navan kanssa? Tai sitten joku on ranettanut.

    Comment


    • #3
      Omassa ei ollut sokkaa ollenkaan kun laakerin vaihdoin, en tosin muista oliko edessä vai takana. Napa irti, ja sitten laakeri ulos.
      Ei siis ollut sokkaa, eikä edes uraa että sellaisen saisi. Hullu keksintö.
      Viimeksi muokannut Mehtala; 30.3.2013, 13:14.

      Comment


      • #4
        Kyllä kyllä, moneen kertaan kuvia katsottu ja lukkorengas siellä pitäisi olla. Ei kyllä näytä ranetukseltakaan ja olake on putsailtu ja kolkuteltu ja vaikka mitä, mutta yhtä puuta tuntuu/näyttää olevan, ei ole missään jatkoskohtaa eikä mitään muutakaan, mikä viittaisi vanhan lukkorenkaan sulautuneen yhdeksi puuksi navan kanssa. Uskomaton juttu, kuva kyllä kertoisi paremmin mistä kyse.
        Ei kai auta kuin ottaa ja hivasta se ulkopuolen olake ja jatkaa.

        Comment


        • #5
          Sitten vaan pillillä sokkaa punaseks ja kovaa talttailua.

          Comment


          • #6
            Ei ole sokkaa/lukkorengasta 2-osatolpissa.

            Comment


            • #7
              Ei ollut mitään olaketta ulkopuolella, oli vain 23 vuotta suomalaista suolakylpyä muuttanut ulkokoolin ulommaisen kantin yhtenäiseksi navankanssa. Tätä ei tosiaankaan huomannut vasta kun oli melkein kokonaan ulkokoolin pienellä laikalla halkaissut, sitten alkoi ilmaantua ensimmäisiä pieniä hiusrakoja navan ja "olakkeen" väliin.
              Ja Porkkis oli oikeassa, 2-osatolpassa ei ole lukkorenkaita vaikka jotkut kuvat niin väittääkin.
              Itse laakerin sitten vaihdoin napa paikallaan käyttäen Bilteman laakerityökalua, toimi erittäin hienosti ja ei tarvitse kulmia säädellä.

              Comment

              Working...
              X