Soittelin tuossa juuri Laakkoselle Lahdessa, ja kyselin josko onnistuisi vaihdelaatikon ohjainyksikön päivitys, samalla kyselin moottoripuolen ohjaimen päivityksiä.
Vastaus oli lyhyenlainen, eli päivityksiä ei ole saatavilla tosta vain, vaan päivityksiä lähdetään katsomaan/tutkimaan vasta kun on jokin vika tiedossa mitä lähdetään yrittämään paikkailemaan!?
Saman vastauksen sain moottoripuolen päivityksiin. Ei löydy päivityksiä vasta kun on ongelma mitä yritetään korjata.
Huoltoneuvoja kyllä tarkisti konsernin päivitys "raportteja", josko jotain laatikoihin löytyisi. Ei löytynyt nopealla silmäyksellä.
Onko asia todellakin näin? Omiin aiempiin autoihin olen muutamiin tämän teettänyt (Saab, Volvo), ja näissä tapauksissa töpseli laitettiin kiinni ja katsottiin tarjoaako merkkihuollon laitteet päivityksiä vaiko ei. Molempiin autoihin aikoinaan löytyi vaikka millä mitalla.
Oma autoni mihin kyselin on: A6 4.2 Avant -00 244tkm, tiptronicilla.
Näinkin vanhaan autoon luulisi jotain päivityksiä löytyvän?
Oiskos jollakulla heittää jotain päivitykseen liittyviä "varaosanumeroita" ym, millä mennä tiskille pätemään?
Syy miksi näitä kyselen on aiemminkin kirjoittamani pieni pakkiin liittyvä bugi. Auto on nyt tämän talven aikana sammunut muutamaan otteeseen, ihan kuin nostaisi manuaali laatikolla kytkintä liian aikaisin vaihteen kytkeytyessä.
Ei tärinää/kolinaa/värinää, vain nopea pieni pykälään menon tunne ja auto sammui. Uudestaan käyntiin ja taas mennään taaksepäin.
Hauilla etsinyt kaiken maailman foorumeilta yms. mutta mitään vastaavaa diagnoosia ei ole tullut vastaan!
Öljynvaihdoista laatikkoon ei ole tietoa. Auto suht. uusi tuttavuus.
Eteenpäin mennessä ei minkäänlaisia ongelmia ikinä!
Edittiä sen verran, että soittelivat takaisinpäin merkkihuollosta.
Autosähkärin mielestä päivityksiä ei ole saatavilla.
Hauskin loppukommentti oli kun mainitsivat vielä puhelun lopuksi, että jos siellä foorumilla joku osaisi antaa tyyliin oikean ohjelmisto koodin, niin sillä voitaisiin etsiä josko löytyisi. :D
Samalla ehdottelivat pakin "nykäykseen" ilmamassamittaria (uusi/puhdistus jos kierroksissa näkyy pientä seilausta pakin kytkeytyessä). Tai vuotavaa venttiiliä jossainpäin laatikkoa.
Tuo kierroksien pienimuotoinen seilaus voipi pitää kyllä paikkansa kun tarkemmin mietin.
Itseä tässä päällimmäisenä ihmetyttää, että mikä sammuttaa auton täysin vaihdelaatikon kytkeytyessä?
Meinaan että, mikä saa moottorin sammumaan täysin lennosta kun käytetään voimasiirtoa. Ihan kuin luisto puuttuisi?
VagComilla katsottaessa ei koskaan minkäänlaisia vikakoodeja, ainakaan moottorille tai voimansiirrolle.
Kiitos ja anteeksi!
Vastaus oli lyhyenlainen, eli päivityksiä ei ole saatavilla tosta vain, vaan päivityksiä lähdetään katsomaan/tutkimaan vasta kun on jokin vika tiedossa mitä lähdetään yrittämään paikkailemaan!?
Saman vastauksen sain moottoripuolen päivityksiin. Ei löydy päivityksiä vasta kun on ongelma mitä yritetään korjata.
Huoltoneuvoja kyllä tarkisti konsernin päivitys "raportteja", josko jotain laatikoihin löytyisi. Ei löytynyt nopealla silmäyksellä.
Onko asia todellakin näin? Omiin aiempiin autoihin olen muutamiin tämän teettänyt (Saab, Volvo), ja näissä tapauksissa töpseli laitettiin kiinni ja katsottiin tarjoaako merkkihuollon laitteet päivityksiä vaiko ei. Molempiin autoihin aikoinaan löytyi vaikka millä mitalla.
Oma autoni mihin kyselin on: A6 4.2 Avant -00 244tkm, tiptronicilla.
Näinkin vanhaan autoon luulisi jotain päivityksiä löytyvän?
Oiskos jollakulla heittää jotain päivitykseen liittyviä "varaosanumeroita" ym, millä mennä tiskille pätemään?
Syy miksi näitä kyselen on aiemminkin kirjoittamani pieni pakkiin liittyvä bugi. Auto on nyt tämän talven aikana sammunut muutamaan otteeseen, ihan kuin nostaisi manuaali laatikolla kytkintä liian aikaisin vaihteen kytkeytyessä.
Ei tärinää/kolinaa/värinää, vain nopea pieni pykälään menon tunne ja auto sammui. Uudestaan käyntiin ja taas mennään taaksepäin.
Hauilla etsinyt kaiken maailman foorumeilta yms. mutta mitään vastaavaa diagnoosia ei ole tullut vastaan!
Öljynvaihdoista laatikkoon ei ole tietoa. Auto suht. uusi tuttavuus.
Eteenpäin mennessä ei minkäänlaisia ongelmia ikinä!
Edittiä sen verran, että soittelivat takaisinpäin merkkihuollosta.
Autosähkärin mielestä päivityksiä ei ole saatavilla.
Hauskin loppukommentti oli kun mainitsivat vielä puhelun lopuksi, että jos siellä foorumilla joku osaisi antaa tyyliin oikean ohjelmisto koodin, niin sillä voitaisiin etsiä josko löytyisi. :D
Samalla ehdottelivat pakin "nykäykseen" ilmamassamittaria (uusi/puhdistus jos kierroksissa näkyy pientä seilausta pakin kytkeytyessä). Tai vuotavaa venttiiliä jossainpäin laatikkoa.
Tuo kierroksien pienimuotoinen seilaus voipi pitää kyllä paikkansa kun tarkemmin mietin.
Itseä tässä päällimmäisenä ihmetyttää, että mikä sammuttaa auton täysin vaihdelaatikon kytkeytyessä?
Meinaan että, mikä saa moottorin sammumaan täysin lennosta kun käytetään voimasiirtoa. Ihan kuin luisto puuttuisi?
VagComilla katsottaessa ei koskaan minkäänlaisia vikakoodeja, ainakaan moottorille tai voimansiirrolle.
Kiitos ja anteeksi!
Comment