Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 4.2 quattro rallatus. (ääninäyte)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 4.2 quattro rallatus. (ääninäyte)

    Autona 1997 vuosimallin a8 tippiloovalla.
    Laatikonöljyt on vaihdettu n.20 000 km sitten.

    Ongelmana on vaihteiden nykäykset vaihtaessa. 2>3, 3>4 ja myös 5>4 4>3
    Ylöspäin vaihtaessa, kun ajaa pintakaasulla nykäyksen tuntee isommin. Vikakoodeja ei ole luettu, kun en usko että sieltä mitään tuohon liittyvää näkyy? Ja mitä täällä vanhoja topiceja lukenut, niin ei tuosta myöskään kuulu "pamausta" vaihtaessa.

    Mikähän tuossa olisi järkevintä ennakkohuoltoa seuraavaksi?

    -Kiitos-
    Viimeksi muokannut Pexx; 2.8.2013, 18:53.

  • #2
    Voisiko olla ihan turbiinilukko? Kuinka pahasti se nyppää? Kyllä mullakin tuo vanhempi nelivaihteinen CML laatikko nyppää joka kerta parin sekunnin jälkeen vaihteen vaihdosta, mutta en ole siihen kiinnittänyt murhetta. Yleensä sitä ei huomaa, joskus huomaa oikeenkin ärsyttävästi.

    Toisaalta... Toi kesäauto kayttää saman tyypin ZF vaihteistoa, mutta takavetokonversiona, niin siinä ei ole mitään nyppimisiä. Ai niin, mutta siinähän turbiini lukittuukin jossain 90kmh:ssa vasta.

    Comment


      #3
      A8:ssa pitäis lukittua jossain 70-80km/h nurkilla lukko.

      Oliko nykäyksiä ennen öljynvaihtoa? Vaihtaisin kerran tai kaksi vielä öljyt pienen ajan kuluttua, jos vaihtoa ei suoritettu huuhtelemalla. Kerralla ei vaihdu muuten kaikki öljyt.

      Comment


      • #4
        Ei nykiny ennen öljyjen vaihtoa. Täytyy testata sitä huuhtelua. Viimeks on vaihettu vaan sen verran, mitä sieltä suht helposti sai ulos.

        Turbiinissa tuskin vikaa, koska se nyppäys on niin pieni/huomaamaton.

        Comment


          #5
          No huuhtelu tai öljyjen vaihto uudestaan. Mulla takkus A8:ssa laatikko tuolleen ja se katosi lähes kokonaan, kun kolme kertaa vaihtoi öljyt.
          Saattoi jopa paukauttaa kunnolla maantieajon jälkeen hitaammalla pätkällä ajaessa.

          Comment


          • #6
            Öljyt vaihdettu huuhtelulla, ei auttanut.
            Vikakoodit kertoi että vika turbiinissa. Pitää alkaa miettimään, että huoltaako vanhan,uusi,huollettu (Recro)

            Comment


            • #7
              Voi myös olla solenoidi joka ohjaa momentinmuuntimen lukitusta tukkeessa.
              Turbiinin korjaus maksaa 400€ paikkeilla.

              Comment


              • #8
                Kyselin Recolta korjattua turbiinia, niin tällänen vastaus:

                Hello,
                Rebuild converter price 200€ and we need your old converter back. If you do not return your old converter back, then we should charge core price 80€.


                Eli jos maksaa 280€, niin saa koko (huolletun) paketin?

                Mikä osa tuo Core "ydin" on?
                Aattelin vaan, että eihän tuon coren lähettäminen takaisin ilmaista ole?

                Comment


                  #9
                  Se on sama osa minkä saat Recrolta. Eli vastaava pitää lähettää takaisin.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt Recro tarvii turbiinin kyljestä jostain tarrasta jotain tietoja.

                    Onko tosi, että tuo pitää purkaa ennen kuin ne osaa lähettää juuri oikean tilalle?

                    Comment


                    • #11
                      Recro meni yllättävän vaikeaksi, tavaraa ei olekkaan hyllyssä. Kuka suomessa osaa noita huoltaa, jos lähettäisi sen sinne huoltoon?

                      Comment


                      • #12
                        www.jntrading.fi/

                        Comment


                        • #13
                          Tämäkin nyt kunnossa. Turbiinin vaihdolla ja 7l litraa uutta öljyä loppui nykiminen.

                          Comment


                          • #14
                            Tähän hiukan palaten. Vaihteiston nykiminen loppui, mutta vaihdossa autoon tuli uusi rallattava/kopina.
                            Kuuluu auton alta, vaikea paikallistaa. Auto käytetty nosturilla ja yritetty tarkentaa äänen lähdettä. Ja kun kierroksia nostaa niin hiukan heiluttaa koria.

                            Voiko olla, että turbiini ei ole tasapainossa?
                            Vai mikä tuolla voi vavisuttaa/ääntää?

                            Comment


                            • #15
                              mistä otit turbiinin? itellä on kans turbiinin vaihto eessä

                              Comment


                              • #16
                                Tuossa jonkinlainen ääninäyte mysteeri äänestä:

                                http://www.youtube.com/watch?v=_Ct8l...ature=youtu.be

                                Vaihde päällä videossa. Joku mekaanikko veikannut vetolevyä?

                                Comment


                                  #17
                                  Onko tähän tullut mitään ratkaisua?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X