Kun nuo pakkaset alkoivat tulla ja aamut tuntuivat moottorista jo kylmiltä varsinkin kun termostaatti halusi pitää lämmöt n.60-70asteen paikkeilla päätin vaihtaa termarin ja asentaa samoilla nesteenpoistoilla lohko eli letkulämmittimen.
Itse nesteenpoisto ABZ:sta on yhtä helppo kuin muistakin eli syylärin tyhjennysproppu auki ja lohkon vasemmalta puolelta nakutussensorin alta proppu ja oikealta puolelta öljynputsarin vierestä toinen auki.
Kun AAH:ssa termostaatin vaihto on hieman kinkkisempää kun se on jakohihnan takana niin tässä ei paljon paremmassa paikassa voisi olla. Kolme vesiletkua irti edestä ja termarikotelo odottaa irroittajaansa ergomisesti oikeassa paikassa ilman mitään voimistelua. Ei yhtään ärräpäätä tähän saakka.
Itse lämmitinelementti tulee vasempaan lohkoon menevään vesiletkuun ja on mallia "puolilohko" eli omaa pitkän vastuselementin joka menee käytännössä kokonaan lohkon vesitilaan eikä jää vesiletkua lämmittämään. Asennus helppoa. Letku poikki ja elementti väliin. Lyhensin hiukan letkua jotta se asettui paremmin. Ei vieläkään yhtään ärräpäätä...
Sitten alkaa jo "hankalampaa" hommaa eli panssarijohdon vetelemiset. Itse pistokkeen paikaksi valitsin rekisterikilven alapuolella olevan ritilikön. Pistokkeen rungon sai hyvin kiinni puskurin alumiiniin. Jakohaaroitin sisähaaralle menee Defan ohjeen mukaisesti oikean sivuvilkun taakse. Siellä on reilusti tilaa. Eikä vieläkään ärräpäätä...
Sisähaaran kaapelia en vielä ehtinyt laittaa. Säästetään ne ärräpäät sinne sitten.
Oikeasti oli ensimmäinen "Audi" homma tallissa joka ei tökkiny yhtään. Outoa...
Itse nesteenpoisto ABZ:sta on yhtä helppo kuin muistakin eli syylärin tyhjennysproppu auki ja lohkon vasemmalta puolelta nakutussensorin alta proppu ja oikealta puolelta öljynputsarin vierestä toinen auki.
Kun AAH:ssa termostaatin vaihto on hieman kinkkisempää kun se on jakohihnan takana niin tässä ei paljon paremmassa paikassa voisi olla. Kolme vesiletkua irti edestä ja termarikotelo odottaa irroittajaansa ergomisesti oikeassa paikassa ilman mitään voimistelua. Ei yhtään ärräpäätä tähän saakka.
Itse lämmitinelementti tulee vasempaan lohkoon menevään vesiletkuun ja on mallia "puolilohko" eli omaa pitkän vastuselementin joka menee käytännössä kokonaan lohkon vesitilaan eikä jää vesiletkua lämmittämään. Asennus helppoa. Letku poikki ja elementti väliin. Lyhensin hiukan letkua jotta se asettui paremmin. Ei vieläkään yhtään ärräpäätä...
Sitten alkaa jo "hankalampaa" hommaa eli panssarijohdon vetelemiset. Itse pistokkeen paikaksi valitsin rekisterikilven alapuolella olevan ritilikön. Pistokkeen rungon sai hyvin kiinni puskurin alumiiniin. Jakohaaroitin sisähaaralle menee Defan ohjeen mukaisesti oikean sivuvilkun taakse. Siellä on reilusti tilaa. Eikä vieläkään ärräpäätä...
Sisähaaran kaapelia en vielä ehtinyt laittaa. Säästetään ne ärräpäät sinne sitten.
Oikeasti oli ensimmäinen "Audi" homma tallissa joka ei tökkiny yhtään. Outoa...
Comment