Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 Avant TQ ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    200 Avant TQ ei käynnisty

    Hankin taannoin vaivoikseni 200 pakun, jossa pakosarja halkki valmiiksi.

    Anyway sarja irti ja hitsaukseen, pari päivää sitä nyt oon kasaillu takas läjää.

    Ongelma on että ei käynnisty, startti pyörii (haukkas akun itseasias tyhjäks turhalla pyörittämisellä), bensaa luulis tulevan (tai ainaki coldstart valvelle tulee, olin unohtanu kiristää mokoman). Kipinää sen sijaan ei tuu, otin 1 pytyn tulpan ulos ja oli hengetön startin pyöriessä.

    Auto on -85 ja KG padalla eli siin on jo elektroonine sytkän ohjaus?

    Tarttis tehä jotain?

    Ihan check listana mitkä piuhat ja liittimet ja letkut mun tartteen tarkistaa?

  • #2
    Yks osaisen pakosarjan ominaisuus ko. autossa on toi halkeaminen. Jos ei hitsattuna kestä, niin hommaa uudemmasta kaks osainen. Muuttivat just ton halkeamis taipumuksen vuoksi kaks osaiseks, ne kestää.
    Nim. kokemusta on.

    Comment


    • #3
      tuollaisessahan on Hitachin sytytysohjain boksi. jotenkin mulla ainakin pääsi vettä ko. boksiin auton pesemisen yhteydessä.

      tuloksena oli tietenkin, että ei b-pumppu pyöri, eikä tule kipinää.

      Comment


        #4
        Hmmn bensapumppu pyörii, kaikki letkut ja liittimet on kiinni ja vieläkään ei anna kipinää...

        Ton pakosarjan tiesin ja saksata sellasta kaksosasta metsästelin, se ei kuitentenkaan oo ongelma vaan toi kipinän puute. sytkäpuolen osia ei ole edes irroitettu remontin yhteydessä vain niitä piuhoja ja letkuja jotka on imusarjan puolella konetta.

        Sen sytkäboxinkin kaivoin esiin ja on kuiva ja tiiviin näköinen, en käyny avaamaan sitä viä.

        Ajoin auton lämpimään halliin pari viikkoa sitten, silloin se lähti käyntiin ilman ongelmia kuukauden seisonnan jälkeen rikkinäisellä pakosarjalla, sitä ennen se oli ajettu Torniosta Kotkaan samaisella paskalla sarjalla.

        Nyt kun sarja on hitsattu kasaan ja asennettiin paikalleen tuli tämä käynnistys ongelma.

        Mites noi startin ja laturin piuhat vaikuttaa sytkään? kummallekki menevät piuhat on aika hapettuneita, niinko liittimetkin (startti kuitenki pyörii)

        Ärsyttää kun ei edes osaa etsiä mistä vika vois löytyä :(

        Comment


        • #5
          Hyvinkin vastaavaa ongelmaa puitiin tällä palstalla n,viikko sitten...
          Itse lähtisin purkamaan tilannetta tarkistamalla sytön ohjainpurkin antamat vikakoodit. Ohjeet löytyy täältä: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/ecufkh.html
          Ovat tarkoitettu KH moottorille, mutta toimii toimii myös KG:ssä.

          Comment


            #6
            No ni vikaa on etsitty ja laihoin tuloksin.

            Lisää kummallisuutta tilanteeseen tuo hauska yksityiskohta:

            MHilosuo räplää vasemmalla kädellä määräjakajaa alakautta ja antaa oikealla räpylällä manuaalisesti kaasua. P...keleen kone käy, eikä turbon tai coolerin letkut oo edes kiinni.

            Myöhemmin laitan letkut paikalleen ja kas kummaa taas leikitään mykkäkoulua.

            Tänään käytettiin runsaasti työaikaa ongelman miettimiseen ja emppiirisiin testeihin.
            vikaakoodit:
            ilman koneen pyöritystä 1000rpm ja valo = nakuanturi, oops eihän se oo ollu käynnis.
            5 sek. startti 7300rpm, ei valoa = ei vika koodeja/end

            Sit ruvettiin mittaileen mihkä tulee sitä sinistä mikä sattuu...

            Boxilta sytkän vahvarille 20volttia
            Puolan päällä ne kaks etureunan nastaa 1,3 (arvon nimeä en muista haynesin kirjan mukaan ok)
            Vasenetunasta ja puolan pää 7,29
            Puolan ja virranjakajan välinen piuha ok


            Miten mitataan se halli mikä on virranjakajas?
            Ja mistä saa ton sytkän vahvarin ja/vai tuleeko puola mukaan?

            Kävin muuten sen Puolan + sytkävahvarin kans paikallises autosähköliikkees ja ne ei sitä osannu mittaa kun auto ei ollu siin kiinni, eikä ne löytäny mitään vähääkään samanäköstä vaihto osaks kelpaavaa.

            Comment


              #7
              Halli mitataan oskilloskoopilla, mutta toiminnan voi todeta myös ledillä (huomaa napaisuus). Kolmesta karvasta yksi on 12v, yksi maa ja yksi vilkkuva signaali, johdinvärejä en muista.

              [e] mittaus siis startatessa

              Comment


                #8
                No niin v....us käyrä alkoi nousemaan sen verran että jätin projekti ottamaan valohoitoa muutamaksi päiväksi.

                Tänään työpäivän jatkeeksi laitoin kaikki hilut paikalleen ja kokeilin käynnistää.

                Käyntiinhä se lähti, kiva sinänsä kun vika ei mulle missään kohdassa selvinny. Pikku koe lenkki, ei mitään ihmeellistä, lisäsin nestettä ja vaihdoin takarenkaat ja pidemmälle koe lenkkille.

                Ja sitte löytyki jo jarru ongelma, eka vähän ihmettelin mikä on ko ei oikein kulje ja kun polkee kytkimen alas meno lakkaa ko ajais seinään.

                Sit viäl tietokone väläytteli koneen kuvaa jos kierrokset oli alle 3K ??

                Pihaan ko pääsiin ni kuskin puolen etu levy oli aikas punanen, olin hölmö laittanu pölykapselit paikalleen niin kunnolla ei nähny edes. Kaikki kapselit oli lämpimiä koskea, mistäs tää nyt vois johtua, vaidoin nimittäin siihen ton pakosarjan yhteydessä uudet levyt ja palat eteen ja silloin oikein yllätyin kun liut tuntu toimivan jo valmiiks hyvin. Takalevyt piti olla jo tornios vahdettu(2 kuukautta sitte), palat on ainaki uudet levyistä en oo niin varma.

                Joo ja nyt melkein kuukaus jälkikäteen Saksasta tulee postia et koska maksan 2-osasen pakosarjan (Ebayltä), heh ei vois olla parempaa ajotusta.

                Comment


                  #9
                  Tuo kylmänä käyntiinlähdön osalta ongelma voisi olla kylmäkäynnistyssuuttimen kohdalla. Tuossa vanhemmassa vekottimessa oli samanlainen vika. Ei lähtenyt käyntiin kuin määräjakajan lautasta liikuttamalla toisen startatessa. Heti kun kone oli lämmin, niin ongelmaa ei ollut.

                  Laitoin uuden suuttimen ja ongelma poistui.

                  Tuo oma 100:nen tuntuu olevan melko herkkä etujarrujen osalta palojen liikkuvuudelle. Olenkin tarvikepaloista hieraissut metallia reunoista hieman pois. Parempi ettei jumita, vaikka hieman kolahtaisi.

                  Comment

                  Working...
                  X