Elikkäs otsikonmukainen toimenpide tulossa luultavasti noin viikon kuluttua pääsiäisenä. Itse en ole ko toimenpidettä ikinä tehnyt, saatikaan nähnyt, ja kaveri joka tulee avuksi niin on ko toimenpiteen tehnyt joskus johonkin about 2000-luvun autoon. Sekä samalla kun koko auto on palasina sinne fixataan vähän muutakin, kuten öljyt ja vaihdetaan liilat xenonit tuoreempiin
Autona siis A6 C5 2.5TDI V6 quattrona vm 04, käyttöönotettu 03, saksantuonti.
Ensiksi aiheuttaa ongelmia nuo osat, kun motonetti ei anna mulle oikeeta polttoainesuodatinta, ilmansuodatinta, saatikaan öljynsuodatinta joten mistä saan tietää että osat mitä ne tarjoo on okeat, vai kannattaako hakea marmorilta? Varaosanumeroita?
Ainakin seuraavat osat vissiin pitäisi vaihtaa, jos osaan yhtään hakua käyttää: Jakopääsetti (sisältäen hihnat, rullat, kiristin ja kampiaxelin pultti) vesipumppu, apuhihna/apulaitehihna, termostaatti ja etupään stefat 2x nokka-akselin ja 1x kampiaxelin. (näistä mitään oikeesti tietoa millaset siellä on?)
Lisäksi minkälainen liitin D2S-xenoneissa on?
Sekä montako litraa öljyä tuo kone syö öljynvaihdossa kun vaihtaa luonnollisesti myös suodattimen?
Onko siellä jotakin muuta mitä pitäisi vaihtaa samalla kun keula auki? Tuolla rinkulakeulalla sellanen 498 tkm (kyllä, luit oikein) mittarissa, josta käytännössä 95% moottoritie ja maantie matka-ajoa. Mutta mitä siellä on sellasta muuta kulvaa jota vois katella?
Ja itse asiaan... Eli ohjeet versiona for dummies kiitos :)
Ymmärsin niin paljon jostakin saksalaisesta ohjeesta että puskuri pitää irrottaa, mutten sitä että miten se irtoaa. lisäks oli jotakin selitystä umpiosta, eli pitääkö nekin poistaa? Mutta mielellään askel askeleelta ohjeet. Sekä tietysti millasia erikoistyökaluja tuohon tarvitsee?
Autona siis A6 C5 2.5TDI V6 quattrona vm 04, käyttöönotettu 03, saksantuonti.
Ensiksi aiheuttaa ongelmia nuo osat, kun motonetti ei anna mulle oikeeta polttoainesuodatinta, ilmansuodatinta, saatikaan öljynsuodatinta joten mistä saan tietää että osat mitä ne tarjoo on okeat, vai kannattaako hakea marmorilta? Varaosanumeroita?
Ainakin seuraavat osat vissiin pitäisi vaihtaa, jos osaan yhtään hakua käyttää: Jakopääsetti (sisältäen hihnat, rullat, kiristin ja kampiaxelin pultti) vesipumppu, apuhihna/apulaitehihna, termostaatti ja etupään stefat 2x nokka-akselin ja 1x kampiaxelin. (näistä mitään oikeesti tietoa millaset siellä on?)
Lisäksi minkälainen liitin D2S-xenoneissa on?
Sekä montako litraa öljyä tuo kone syö öljynvaihdossa kun vaihtaa luonnollisesti myös suodattimen?
Onko siellä jotakin muuta mitä pitäisi vaihtaa samalla kun keula auki? Tuolla rinkulakeulalla sellanen 498 tkm (kyllä, luit oikein) mittarissa, josta käytännössä 95% moottoritie ja maantie matka-ajoa. Mutta mitä siellä on sellasta muuta kulvaa jota vois katella?
Ja itse asiaan... Eli ohjeet versiona for dummies kiitos :)
Ymmärsin niin paljon jostakin saksalaisesta ohjeesta että puskuri pitää irrottaa, mutten sitä että miten se irtoaa. lisäks oli jotakin selitystä umpiosta, eli pitääkö nekin poistaa? Mutta mielellään askel askeleelta ohjeet. Sekä tietysti millasia erikoistyökaluja tuohon tarvitsee?
Comment