Auttakaa nyt viisaammat mikä autossani on rikki kun itse en oikeen autojen vikoja osaa etsiä/ymmärrä =D ???
Autona TT -99 Quattro 132kw AJQ moottorilla.
Eli öljyä kuluu paljon, 150km matkalla maantieajoa öljytikusta oli öljy laskenut 4-5mm. Lyhkäsessä kaupunki ajossa en ole huomannut öljyn häviävän merkittävästi, tuntuisi että kun moottori lämpiää tarpeeksi niin sit myös öljyä alkaa häviämään. Turbo tuntuisi toimivan hienosti, vastaa kaasuun hyvin ja muutenkin auto tuntuu pirteältä.
Autosta tarkastettu/tutkittu seuraavat asiat:
Moottoritila käyty läpi ja ei löydy silmämääräisesti vuotoja/roiskeita.
Venttiilien paineet tarkastettu on ok.
Jäähdytinnesteen seassa on öljyä.
Jäähdytinnestesäiliöstä testattu jollain laitteella että sinne ei pääse pakokaasua.
Huohotinputkesta testattu jotain että on kunnossa.
Pakokaasupäästöt ok.
Öljytikussa tai öljykorkissa ei ole valkoista "mähtäriä".
Puolat ja tulpat vaihdettu.
Kierroslukumittari seilaa tyhjäkäynnillä + -100 kierrosta.
Bensansuodatin vaihdettu.
Moottorikylmänä ei lähde ekalla käynnistyksellä käyntiin vaan käy muutaman sekunnin ja "tukehtuu" jos asteet on nollan alapuolella, jos pakkasta on esim. -25 astetta niin silloin voi joutua käynnistämään jopa 5-6 kertaakin, lämppärissä jos on ollut kiinni kaksi tuntia niin lähtee hienosti käyntiin vaikka olisi pakkasta kuinka paljon.
Vikakoodit:
P1355 Sytytyspuola D Primääripiirin Toimintahäiriö.
P1361 Virtalukossa (IC) Alhainen Voltti.
P1364 Sytytyspuola Primääräpiirin jättää.
Autona TT -99 Quattro 132kw AJQ moottorilla.
Eli öljyä kuluu paljon, 150km matkalla maantieajoa öljytikusta oli öljy laskenut 4-5mm. Lyhkäsessä kaupunki ajossa en ole huomannut öljyn häviävän merkittävästi, tuntuisi että kun moottori lämpiää tarpeeksi niin sit myös öljyä alkaa häviämään. Turbo tuntuisi toimivan hienosti, vastaa kaasuun hyvin ja muutenkin auto tuntuu pirteältä.
Autosta tarkastettu/tutkittu seuraavat asiat:
Moottoritila käyty läpi ja ei löydy silmämääräisesti vuotoja/roiskeita.
Venttiilien paineet tarkastettu on ok.
Jäähdytinnesteen seassa on öljyä.
Jäähdytinnestesäiliöstä testattu jollain laitteella että sinne ei pääse pakokaasua.
Huohotinputkesta testattu jotain että on kunnossa.
Pakokaasupäästöt ok.
Öljytikussa tai öljykorkissa ei ole valkoista "mähtäriä".
Puolat ja tulpat vaihdettu.
Kierroslukumittari seilaa tyhjäkäynnillä + -100 kierrosta.
Bensansuodatin vaihdettu.
Moottorikylmänä ei lähde ekalla käynnistyksellä käyntiin vaan käy muutaman sekunnin ja "tukehtuu" jos asteet on nollan alapuolella, jos pakkasta on esim. -25 astetta niin silloin voi joutua käynnistämään jopa 5-6 kertaakin, lämppärissä jos on ollut kiinni kaksi tuntia niin lähtee hienosti käyntiin vaikka olisi pakkasta kuinka paljon.
Vikakoodit:
P1355 Sytytyspuola D Primääripiirin Toimintahäiriö.
P1361 Virtalukossa (IC) Alhainen Voltti.
P1364 Sytytyspuola Primääräpiirin jättää.
Comment