Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT -99 1.8T öljyä kuluu ja paljon...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT -99 1.8T öljyä kuluu ja paljon...

    Auttakaa nyt viisaammat mikä autossani on rikki kun itse en oikeen autojen vikoja osaa etsiä/ymmärrä =D ???
    Autona TT -99 Quattro 132kw AJQ moottorilla.
    Eli öljyä kuluu paljon, 150km matkalla maantieajoa öljytikusta oli öljy laskenut 4-5mm. Lyhkäsessä kaupunki ajossa en ole huomannut öljyn häviävän merkittävästi, tuntuisi että kun moottori lämpiää tarpeeksi niin sit myös öljyä alkaa häviämään. Turbo tuntuisi toimivan hienosti, vastaa kaasuun hyvin ja muutenkin auto tuntuu pirteältä.

    Autosta tarkastettu/tutkittu seuraavat asiat:
    Moottoritila käyty läpi ja ei löydy silmämääräisesti vuotoja/roiskeita.
    Venttiilien paineet tarkastettu on ok.
    Jäähdytinnesteen seassa on öljyä.
    Jäähdytinnestesäiliöstä testattu jollain laitteella että sinne ei pääse pakokaasua.
    Huohotinputkesta testattu jotain että on kunnossa.
    Pakokaasupäästöt ok.
    Öljytikussa tai öljykorkissa ei ole valkoista "mähtäriä".
    Puolat ja tulpat vaihdettu.
    Kierroslukumittari seilaa tyhjäkäynnillä + -100 kierrosta.
    Bensansuodatin vaihdettu.
    Moottorikylmänä ei lähde ekalla käynnistyksellä käyntiin vaan käy muutaman sekunnin ja "tukehtuu" jos asteet on nollan alapuolella, jos pakkasta on esim. -25 astetta niin silloin voi joutua käynnistämään jopa 5-6 kertaakin, lämppärissä jos on ollut kiinni kaksi tuntia niin lähtee hienosti käyntiin vaikka olisi pakkasta kuinka paljon.

    Vikakoodit:
    P1355 Sytytyspuola D Primääripiirin Toimintahäiriö.
    P1361 Virtalukossa (IC) Alhainen Voltti.
    P1364 Sytytyspuola Primääräpiirin jättää.

  • #2
    Jäähdytinnesteen seassa on öljyä.
    Kansipahvi menny.

    Comment


    • #3
      Luin netistä tällasen tekstin: Kannentiivisteen vuoto ilmenee yleensä siten, että jäähdytysjärjestelmästä tulee kaasukuplia. Vuoto todetaan myös palamiskaasut tunnistavalla testauslaitteella.

      Ja tuollaisella laitteella on just katsottu nuo palamiskaasut ja ne oli kunnossa.

      Eli onko edelleen mahdollisuus että kansipahvi on mennyt?

      Comment


      • #4
        Kyllä se tiiviste voi vuotaa öljytilaan eikä silti muualle. Öljykanavan kohdalta. Onkohan öljyt harmaana? Yön seisonnan jäkeen raottaa hiukan öjyroppua niin saattaa tulla vesi/neste pisaroita.

        Comment


        • #5
          Öljyt on ihan normaalin väriset.

          Comment


          • #6
            Paisutasöiliö kannattaa ottaa irti ja pestä putaaksi ja ajoa niin näkee tuleeko lisää öljyä ja kuin paljon.

            Comment


            • #7
              Miksi tuo jäähdytin järjestelmä pitää nyt ensin pestä kun tietää että sinne tulee jostain öljyä, sit on taas öljyset jäähdytin nesteet ja ollaan alkupisteessä?

              Comment


              • #8
                Jos kerran jäähdytin nesteessä on öljyä niin vika taitaa olla aika selvä. Kansipahvissa on repeämä vesi/öljy kanavan välillä joka aukeaa ilmeisesti vasta kun kone lämpeää enemmän.

                Kuullostaa myös että sulla on lämpöanturissa vikaa josta johtuu tuo huono käynnistyvyys pakkasen puolella. Se ei luonnollisesti vaikuta öljyn kulutukseen millään muotoa.

                Comment


                • #9
                  Tarkoitin pekän paisutasäliön pesua. Nestettä menee säiliöllinen ja siintä pystyy jo hiukan päätteleen öljyn kulutusta että mistä vois johtua.

                  Comment


                  • #10
                    Onko näissä se lämmönvaihdin öljynsuodattimen jalassa? Joskus muistan lukeneeni että senkin kautta olisi jollain mennyt nesteet ja öljyt sekaisin.

                    Comment


                    • #11
                      Loppujen lopuksi kone oli sökönä... meni koneistettavaksi ja kuntoon tuli...

                      Comment


                      • #12
                        Miten se oli sökönä? Kerro nyt toki tarkemmin, niin se voi auttaa muita jatkossa.

                        Comment


                        • #13
                          Muuta en tiedä kuin että sylinterin seinämissä oli järkyttävät naarmut ja se oli sit kai sen öljynkulutuksen syynä. En oikein tiedä noiden moottoreiden päälle joten en osaa enempää kertoa.

                          Comment

                          Working...
                          X