Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8AT vm95, AUTTAKAA TEMPPUILEE!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8AT vm95, AUTTAKAA TEMPPUILEE!

    Elikkä kyseessä on automaatti audi saksan tuonti autoja, Auto on parivuotta temppuillut vähän väliä huono ollu käyntii lähtemään ja poksautellut putkessa yms..

    Nyt 3kk jälkeen sain auton vihdoinkin käyntiin, käynnistyy todella huonosti varsinkin pakkasilla, ei ota kierroksia kun 2-3 tonniin eli pintakaasulla kulkee kutakuinkin sen 40-60km/h kaasu kun polkee enempi ni pasauttelee vaa putkessa ja tuntuu et tukehtuu, vikakoodinlukija ei anna mitää vikoja, suodattimet/ilmanputsari/tulpat vasta vaihettu, bensapumppu puhisteltu läpikotosin, uutta ilmamassamittaria kokeiltu, ei mikään tunnu enää auttavan kun kaikki melkein kokeiltu..

    Auto on siis tehnyt ennenkin tuota mutta pienen ajon jälkeen palautunut suurinpiirtein ennallee..

    Mitä kannattaisi kokeilla? voiko olla katalysaattorissa jtn häikkää tai lämpöanturi jotenki sökö, koska auto kesäisin on pelittänyt vallan mainiosti vaa talvella se on onni jos ees lähtee käyntiin.. alkaa jo koetella eto auto kaksi vuotta ollut mulla ja 60tkm on pelittäny sillon kun vain on :D :D

  • #2
    Pakoputki tukossa? Bensapumppu ei jaksa kerätätarpeeks painetta?

    Comment


    • #3
      Millä vikakoodinlukijalla luettu? - kaikki yleismallit eivät osaa näyttää kaikkia mitä olisi saatavilla ja esim. VAG-COM/VCDS osaa, eli jos luettu jollain yleismallisella niin vois löytyä jotain kun lukee kunnon ohjelmalla. Lämpöanturin lukemia vois myös katsoa että antaako järkeviä arvoja.

      Comment


      • #4
        Kyllähän tuo putkeen ampuminen (missfire) vikakoodin antaa. Onko moottorivikavalo vilkkunut missään vaiheessa? Tuohan on pahan missfiren indikaattori.

        Imuilmavuotoja katottu? Entäs huohotinjärjestelmää?

        En tiedä aiheuttaako ihan noin radiakaalia vikaa mutta..
        Miekäläisellä löytyi vika maffista vaikka oli laakkosella kokeiltu uudella muutamaa kuukautta ennen remppaa. Ns monivika tapauksessa helposti suljetaan pois osia jotka ovatkin rikki.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Kozzu Näytä viesti
          Kyllähän tuo putkeen ampuminen (missfire) vikakoodin antaa.
          Olenkohan pahasti väärässä, jos väitän että tuo (A4 1.8AT vm95) ei näytä misfirejä?

          Bensapaineet kannattaa mitata mittarilla, pelkästä pumpun puhdistamisesta ei välttämättä ole kovin paljon hyötyä.

          Comment


          • #6
            No tarvii sanoa etten päätäni pantiksi lyö... :)

            Comment


            • #7
              Moottorin lämpötila anturi kannattaisi ensimmäiseksi tutkia, kuten tuossa jo itse arvelitkin.

              Sytkäpuolen ongelmista, kyllä se pitäisi 95 vuosimallin audeissakin missfiret näyttää vag.com:lla? - http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/010-019.html

              http://www.audiforums.com/forum/b5-m...n-dies-160250/
              http://www.ozaudi.com/forums/f11/pos...-8t-38976.html

              Comment

              Working...
              X