Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T BFB vesipumpun vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T BFB vesipumpun vaihto

    Hommasin A4 1.8T BFB koneellisen 2006- mallin quattron. Ajettu 122 tkm. Jakopään remmi ja rullat vaihdettu 121 tkm kohdalla, mutta vesipumpusta ei merkintää (merkintä: jakohihna + kiristin). Huollon tehneet kaverit kyllä väittää, että pumppukin on vaihdettu, mutta pikkaisen asia mietityttää.

    Pitääkö tehdä koko etupään purku, jos vaihdan vesipumpun, ja näkyykö mistään, että pumppu olisi vaihdettu. Ja minkä verran noilla pumpuilla on kestoikää, jos muut jakopään hilut on vaihdettu. Ja vielä vähän spekulointia siitä, kuinka usein pumppu "yleensä" jätetään vaihtamatta jakopään rempan yhteydessä. Pumppuhan ei paljon maksa.
    Viimeksi muokannut jounito; 19.3.2013, 21:09.

  • #2
    Onko jakopää tehty korjaamolla, kuitista näkis? Vesipumppu vaihdetaan aina jos on jakohihna käyttöinen tai ainakin pitää vaihtaa. En muista saiko tosta koneesta sen jakopään ylämuovin pois ilman isompaa purkuu, jos saa vois nähdä vähän pumppua fikkarilla. Uus pumppu on kyl uuden näkönen jos se on vaihettu.

    Comment


    • #3
      Kuittia ei ole, vain huoltokirjassa tuo merkintä: Jakohihna + kiristin. Leima on liikkeen, josta auton ostin!

      Tietääkö joku 1.8T konetta hypistellyt tuota jakopään suojan poistoa. Käynen kuitenkin tutulla korjaamolla katsomassa, saadaanko pumppu näkyviin.
      Viimeksi muokannut jounito; 20.3.2013, 07:26.

      Comment


      • #4
        Re: 1.8T BFB vesipumpun vaihto

        Eikös se pumppu sieltä jostain raosta näy sen verran, että vois tehdä päätelmiä..hämärä muistikuva ainakin olisi..

        Comment


          #5
          Yläosaa saa raotettua sen verran, että fikkarilla näkee, kiiltääkö uusi pumppu hihnan välissä vai ei.
          Eron kyllä huomaa.
          Jos ei ole uusittu, maksaa pumppu ~50e ja työ saman kuin jakohihnan vaihtaisi.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia. Täytyypä loppuviikosta mennä sisätiloihin tiirailemaan, kiilteleekö pumppu. Tokihan tuo työnäkään ei liene ihan kohtuuton ottaa auki ja laittaa varmuuden vuoksi uusi.

            Comment


              #7
              Ei se muuten, mutta keula pitää vetää huoltoasentoon, eli puskuri irti ja sitä rataa. Muutenhan tuo 1.8T on simppeli .

              Comment

              Working...
              X