Elikkäs auto vm -95 a4. Auto käynnistyy normaalisti mutta sammuu heti sen jälkeen. Ennen teki kerran tai pari mutta nyt aamullakin jäi käyntiin vasta 4. yrityksellä. Lueskelin foorumia ja löysin jo asiasta ketjun, jonka innoittamana ostin tänään uuden akun, mutta ongelma jatkui silti. Olisiko seuraava hankinta uusi avain? vaiko virtalukon pohja? Ei tule ainakaan minulle muuta mieleen, jos jollain on jotain tietoa niin auttakaa! kaikki apu on tarpeen :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 1.8t AEB käynnistyy mutta sammuu heti
Collapse
X
-
Palaako ajoneston merkkivalo?
Tässä ketjussa saattaisi olla apuja: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...light=ajonesto
Edit: prkl kun olin todella hidas, meni aikaa kun etsin tuon viestiketjun...
Comment
-
Joo, vikakoodit pitäisi käydä lukemassa ja onnistuukin luultavasti heti ensiviikon alusta. Mutta vikaan palaten, olen huomannut että kun lähtee aamulla liikkeelle, tai muuten vain koneen ollessa kylmä, lähtee se käyntiin aina, ja myös jää. Jos pidemmän aikaa cruisailee ja moottori lämpenee ei se suostu jäämään käyntiin kun vasta 3-5. kerralla. Auttaisiko kenties tämä jotain kokeneempaa audi konkaria?
Comment
-
Noniin.. Kaverilla on odb-lukulaite joka toimii kännykän kautta mutta se ei toiminut eli täytyy viedä liikkeeseen vikakoodien lukuun. Toveri antoi äänen myös veden lämpötila anturille. Kun auton ostin niin ei toiminut lämpötila anturi ollenkaan. Ostin motonetistä 6€ tarvike anturin, voisiko vika johtua siitä?
Comment
-
Okei, motonetin varaosa tiskiltä sen hain ja maksoi muistaakseni 5-7e. Mittari näyttää lämmöt oikein (90c ja siinä pysyy) mutta tosiaan vikaa ei ollut ennen mittarin vaihtoa, nyt on kulunut n. kuukausi ja vika ilmeni. Täytyy varmaan etsiä alkuperäinen mittari ja vaihtaa semmoinen tilalle ja toivoa että vika loppuisi.
Comment
-
Tämä pitäisi laittaa FAQqiin hyvin näkyville... eli tosiaan anturit: G2 -lämpömittari ja G62 -moottorin ohjaus ovat 2 eri anturia saman mötikän sisällä (dual temperature sender...tjsp) ja voivat olla siis toisistaan riippumatta kunnossa tai rikki.
Siitä en ole varma että missä kaikissa moottoreissa näin on mutta senkin vois lisätä.
Lisäksi vielä se tieto että mittariston lämpömittari näyttää yhtä ja samaa suurella alueella eli jotain lähelle 80 - reilu 100 astetta.
Comment
-
Tuota ajattelin itekki. Omas meni joskus muutama vuosi sitte alkusyksystä termostaatti ja sen huomas siitä että neula oli muutaman viisarin paksuuden verran alle 90 astetta pitkäski ajos. Syylarin letkua kokeilemalla kyllä huomas ettei tosiaankaa normaalin lämpönen oo. Täälä on ollu juttua just tuosta et lämpömittaris on melko laaja skaala eli kannattaa ettiä se syy miksei lämmöt oo tasan 90 astetta.
Comment
-
Audi B5 1.8t 1999 sammui lennosta katsurilla kun otti iskari testejä.
Tämän jälkeen lähtee käyntiin mutta ei reagoi kaasuun ja käy 1-2 sekuntia. Tässä mallissahan on siis sähköinen kaasuläppä.
Ajonesto ei ole ennen temppuillut eikä merkkivalokaan jää palamaan.
polttoaine letkun kun ottaa irti suihkuaa hyvin bensaan ja relekin naksuu.
Missä mahtaisi olla vika?
Comment
-
Unohtui mainita tuo vika tänne, eli vikanahan oli yllätys yllätys bensapumppu. Auto siis kävi vielä noin 5min huonosti välillä sammuen tms ja tämän jälkeen ei ollenkaan. Mutta joo katsurin pihassa vähän bensapumpun vaihtoa ja uudestaan katsastamaan. Ja hienosti lähti tämän jälkeen käyntiin
- 1 like
Comment
Comment