Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Forté -käsittely tehty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Kyllä se löpökin pesee siinä missä forte. Itse olen pessyt moottoreita niin että olen laskenut ensin muutaman litran öljyjä pois ja kaatanut muutaman litran löpöä öljyjen sekaan. Sitten vaan pyörittelee startilla moottoria jonkin aikaa. Kaverit antavat autojen käydä tyhjäkäyntiä niin että öljyjen seassa on puolet löpöä.. itse en sitä uskalla tehdä mutta heillä tuntuu vehkeet kestävän sen.

    Comment


    • #92
      Isävainaa kertoi aikoinaan, että löpöllä niitä moottoreita puhistettiin.

      Senjälkeen vaan senaikaset "hyvät" öljyt sisälle ja monta Lapin kalareissua kierrettiin 1700cc Opel Rekordilla.

      Taisin vielä silloin vaahtosammuttimena saada oman rekordin, siis kalassa.

      Comment


        #93
        Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_K Näytä viesti
        Jos se petrooli ei olisikkaan se varsinainen pesevä aine, niin ihmettelen miksi sinne purkkiin pitää petroolia laittaa. Petroolihan ohentaa öljyn, heikentää sen paineenkestoa ja aiheuttaa siten moottorivaurion riskin. Jos ne sekoittaisivat sen puhdistusaineen vaikka hyvälaatuiseen moottoriöljyyn petroolin sijasta, niin moottorivaurion riskiähän ei silloin olisi, vaikka moottoria kiusaisi kuinka aineet sisällä.
        Eipä tuossa käsittelyssä valtavia paineenkestoja vaaditakaan. Tarkoitushan ei ole lähteä liemet koneessa Alastaron kierrosennätystä rikkomaan, vaan käytetään tyhjäkäynnillä tai vähän reilummalla. Varsinkin jos tuon parin desin forte purnukan kaataa koneeseen niin ei öljy nyt siitä hirveän ohueksi mene. Litran- puolitoista kärsii huoletta laittaa löpöä koneeseen ja käytellä tyhjäkäyntiä ilman vaurion pelkoa. Tai sitten kone on siinä jamassa että se saattaisi laueta muutenkin millä hetkellä tahansa.

        Comment


        • #94
          On tullut kokeiltua myös diisselilla, voinee sanoa että öljyn seassa käytettynä puhdistusteho oli käytännössä olematon verrattuna forteen.

          Comment


          • #95
            Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
            Joskus vertailin jonkun polttoainemerkin löpön ja Forten tuoteselostetta ja käytännössä samat aineet molemmissa on. Eli on suurimmaksi osaksi samaa ainetta, vaikutus on sama, hinnassa tosin on "pieni" ero.

            Coco-cola ja kossucolakin ovat suurimmaksi osaksi samaa ainetta. Hinnassa vain pieni ero. :)

            Oli miten oli, niin mielenkiintoinen olisi kyllä testi, missä testattaisiin Forten ja löpön eroa.
            Bensapuolella, Forte tankissa moottori käynnistyi nopeammin kuin pelkällä bensalla. En usko, että löpö parantaisi käynnistyvyyttä bensakoneessa, mutta äkkiähän tuo olisi testattu. Kun samaa "löpöähän" se Forten Fuel System Cleanerkin ilmeisesti on kuin nuo moottorin sisäpesuaineet.

            Comment


              #96
              Saakos tuota ihan jokaisesta varaosaliikkeestä vai pitääkö mennä johki audi liikkeeseen tms ja paljos tommone puhdistuspytty maksaa ???

              Comment


              • #97
                Muulla kuin Forte-tuotemerkillä varustettuja purkkeja saa kaikista hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä. Reilusti alle kympin maksavat. Esim:
                http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=60-7114

                Comment


                  #98
                  Tota Forten Fuel System Cleaneria meenasin testata ni on ainakin aitoa ainetta jos joskus jossain kaupas tulee vastaan

                  Comment


                  • #99
                    Tuskin tulee kaupassa vastaan. Mutta korjaamoissa voi tullakin. Googlella varmasti löytyy Forte-käsittelyjä tekeviä korjaamoita ja sellaisesta käy sitten ostamassa purnukan.
                    Hinta taitaa olla reilu 20e. On viime purnukan ostosta jo aikaa, että en kovin tarkkaan hintaa muista.

                    Comment


                      Saakos tuota ihan jokaisesta varaosaliikkeestä vai pitääkö mennä johki audi liikkeeseen tms ja paljos tommone puhdistuspytty maksaa ???
                      Itse ostin täältä Tampereen Ad-varosamaailmasta. Purkin hinta oli 34.50 (Motor flush) ja pari vuotta sitten kaverin kautta 25 euroa plo.

                      Comment


                      • Moottorin sisäpesun jälkeen, risut/ruusut?

                        Käytin 2,0 tfsi quatton moottorin Forte-sisäpuhdistuksessa. Ajoin 150km ja öljyvalo syttyi, öljyt Castrol 5w-30 longlfe, onko kellään huonoja kokemuksia Forte-käsittelystä? Huoltomies saattoi jättää öljyruuvin liian löysälle, toivotaan ellei jotain muuta vikaa. Autolla ajettu 71tkm ja toiminut moitteettomasti.
                        Viimeksi muokannut matrikkel; 13.6.2011, 07:36. Perustelu: ei allekirjoituksia

                        Comment


                          Kait tästä löytyy aikaisemminkin täällä juttua

                          Syttyikö öljymäärän valo vai öljynpaineen? Muun tekstin perusteella arvelen että öljymäärän ja se ei varmasti liity forteen mitenkään.

                          Omia autoja on fortella vedelty useampaan otteeseen ja edellisen A4 B5sen venttiilinnostajien jumituksen sai sillä pois. Ikinä ei ole mitään ongelmaa ollut.

                          En tiedä sitten liittyykö mitenkään siihen, että omissa vehkeissä on tapana ollut pitää ainetta ohjesääntöä hieman pidempään pyörimässä koneessa.

                          Comment


                          • Kiitos, öljymäärän valo syttyi.
                            Ehkäpä huoltomieheltä jäi proppu turhan löysälle, huomenna soittelen ja kyselen.
                            Kiitos kun vastasit pikaisesti, mukavaa kesää!

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja _TaPi_ Näytä viesti
                              Tuli postissa nyt tuota Forte advanced diesel treatment ainetta. On tuossa polttoainesuodattimen vaihto edessä ja ajattelin sitten uuden suodattimen täyttää tuolla aineella. Saapi nähä miten käy.
                              Mitenkäs jengillä tuosta kokemuksia?
                              Itsellä olisi yksi purkki hyllyssä. 400ml per 100l eli puolikas purkki olisi lähemmäs oikea suhde.
                              Itsellä on naftasuodatin vaihdettu hetki sitten joten en sitä viitsisi uudestaan vaihtaa.
                              Mutta kannattaako sitä kaataa kokopurkki suoraan täyteen tankkii vaiko yrittää tähdätä tuohon ohjeistuksen sanottuun määrään?

                              Comment


                              • Ite oon suodattimen vaihdon yhteydessä kaatanut suotimen täyteen fortea. Sieltä se tehokkaimmin toimii. Ja pari kertaa on ennen savumittauksia laitettu purkillinen tankkiin. Täyteen ja vajaaseen, eipä sillä suhteella sinänsä merkitystä ole, toki mitä tujumpi, sitä tehokkaampi.

                                Comment


                                  Koko pullon olen aina kumonnut täyteen tankkiin ja työkoneissa olen kaatanu suoraan suodattimeen jos oikean mallinen suodin. Tankkiin (täytee) kun kaataa niin kulutus tippuu tuon tankillisen ajaksi aikas mukavasti, toki aika kalliita kilometrejä silti kun 25€ maksaa suo puteli.

                                  Comment


                                  • Oletteko mistä hankkineet Fortenne?

                                    Comment


                                    • Hain KE-Jetin suuttimia varten Fortea ja myyjä suositteli suuttimien puhdistukseen Gas Treatmentia. Jäi tuo asia vaivaamaan ja tarkistin netistä, että oikea aine suuttimien puhdistukseen olisi Fuel System Cleaner. Myyjä sanoi, että tuo Gas Treatment on Cleaneria vahvempaa, mutta periaatteessa samaa ainetta. Ja toimisi "korjauksena" paremmin kuin Cleaner. Toki painotti, että ei se rikkinäistä korjaa.

                                      Kumpaahan kannattaisi uskoa. Fortea netissä mainostavaa firmaa vai Forte-käsittelyjä tekevän firman edustajaa? Kun aika suolaisen hintaista tavaraa, niin ei raaskisi litratolkulla sitä tankkiin kaataa.

                                      Comment


                                      • Mietin tossa että mitähän kamaa suosittlette tohon AEB koneeseen jolla ajettu nytten 260tkm? jokin sielä ainakin pikkusen säksättää/nakuttaa.. öljyn vaihto lähestyy, joten ajattelin samalla tehä tuon puhistuksen. Kumpaa suosittelette fortea vai RVS? kannataako käsittelyn jälkeen puhdistaa öljypohja ja mahdollisesti tarkistaa/puhdistaa myös öljysihti, että irtooko sieltä paljonkin moskaa joka ei välttämättä öljyn mukana tule ulos?

                                        Comment


                                        • Kumpaahan kannattaisi uskoa. Fortea netissä mainostavaa firmaa vai Forte-käsittelyjä tekevän firman edustajaa?
                                          Täältä voi tarkastaa mitä niiden Forten purkkien sisältö on:
                                          http://www.tecalemit.fi/k%C3%A4ytt%C3%B6turvatiedotteet

                                          Ei ihan samoja ole ainesosat kuitenkaan molemmissa, ettei voine mielestäni oikein sanoa että toinen olisi ihan samaa kamaa, mutta "vahvempaa".

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viesti
                                            Mietin tossa että mitähän kamaa suosittlette tohon AEB koneeseen jolla ajettu nytten 260tkm? jokin sielä ainakin pikkusen säksättää/nakuttaa.. öljyn vaihto lähestyy, joten ajattelin samalla tehä tuon puhistuksen. Kumpaa suosittelette fortea vai RVS? kannataako käsittelyn jälkeen puhdistaa öljypohja ja mahdollisesti tarkistaa/puhdistaa myös öljysihti, että irtooko sieltä paljonkin moskaa joka ei välttämättä öljyn mukana tule ulos?
                                            Omien kokemuksien perusteella (olen tehnyt kummallakin käsittelyn omaan autooni) valitsisin RVS:n. Se paikkaa vähän alkavia kulumiakin yms, Forte vain puhdistaa. Vähän ajettuun moottoriin voisi sitten olla Forte.

                                            Comment


                                              kannataako käsittelyn jälkeen puhdistaa öljypohja ja mahdollisesti tarkistaa/puhdistaa myös öljysihti, että irtooko sieltä paljonkin moskaa joka ei välttämättä öljyn mukana tule ulos?
                                              Varmaan ihan hyvä ajatus tuo sihdin puhdistus, kun tuota toista ketjua lukee.

                                              Comment


                                                KE-jetin suuttimet ehkä helpoin puhdistaa ottamalla ne irti, tärpättiin yön ajaksi ja 6 Bar paineilmaa suihkii läpi.

                                                Jos haluaa tehdä siitä pseudotieteellistä, niin ennen irroittamista kaikki viisi suutinta eri pullohin, suihkii virrat päällä 10s, puhdistuksen jälkeen sama koe, sama aika. Sama käyttöjännite, jotta pumpun tuotosta ei tule eroja. Vertaa tuloksia, niin pääset jyvälle oliko eroa. Todennäköisimmin eron näkee silmin sumukuvioissa.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja haraa
                                                  Mietin tossa että mitähän kamaa suosittlette tohon AEB koneeseen jolla ajettu nytten 260tkm? jokin sielä ainakin pikkusen säksättää/nakuttaa.. öljyn vaihto lähestyy, joten ajattelin samalla tehä tuon puhistuksen. Kumpaa suosittelette fortea vai RVS? kannataako käsittelyn jälkeen puhdistaa öljypohja ja mahdollisesti tarkistaa/puhdistaa myös öljysihti, että irtooko sieltä paljonkin moskaa joka ei välttämättä öljyn mukana tule ulos?
                                                  Ensin forte käsittely ja sitten RVS, näin ollen saa karstat pois sekä RVS:n suojan.

                                                  Comment


                                                  • RVS on 100% mineraaliöljyä. Nykyautoihin laittaisin kyllä moottoriin vain synteettistä öljyä. Lähde: http://www.rvs-tec.com/English/MSDS/...ine-bottle.pdf.

                                                    Comment


                                                    • No jos siitä 4-5 litrasta 2 dl on mineraalia, liekö tuo kovin vakavaa?

                                                      Comment


                                                      • Näytti olevan eroa aineissa ja suhteissa. Eli täytyy tiedustella, voisiko purkin käydä vaihtamassa.

                                                        Olen toiseen Audiin kokeillut paineilmalla puhdistamista löpön kanssa, mutta sumukuvio meni huonommaksi. Paine oli noin 8 Bar. Kuvio meni sellaiseksi toispuoleiseksi ruikkimiseksi niissäkin, joissa alunperin oli suht järkevän näköinen sumukuvio. Voisin tietysti vielä niillä samoilla suuttimilla kokeilla uudelleen liotusta ja paineilmaa, kerta ne hyllyssä edelleen ovat.

                                                        Comment


                                                        • Eli siis kannattaa eka tehä forten käsittely ja sitten RVS?
                                                          Mitähän forten ainetta ja mitä RVS aineita kannattaisi tuonne laittaa?

                                                          Comment


                                                            Kumpaa suosittelette fortea vai RVS? kannataako käsittelyn jälkeen puhdistaa öljypohja ja mahdollisesti tarkistaa/puhdistaa myös öljysihti, että irtooko sieltä paljonkin moskaa joka ei välttämättä öljyn mukana tule ulos?
                                                            Kun päästät öljyt ulos ja irroitat öljysuodattimen niin tarjoat paineilmaa ö-suodattimen "putkesta" niin paljon kun kompurasta riittää hönkää n. puolen minuuttia. Siinä lähtee paskat irti sihdistä ja muutkin moskat poistuu pohjasta ö-tulpanreijän kautta varsin sähäkästi irroittamatta öljypohjaa.

                                                            Comment


                                                            • Kuullostaa hyvältä, mutta ainut vaa että itellä ei mahollisuutta oo ite vaihtaa öljyjä, niin joutuu johokin liikkeeseen viemää.. Mutta kai niillä sielä omat niksinsä on.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X