Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Forté -käsittely tehty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tulipas laitettua kaverin isossa hallissa fortet koneeseen ohjeiden mukaisesti. koneessahan naklatti venttiilit apukuljettajan puolella. nostinkupit vaihdettiin kesällä ja ääni häipyikin pois muutamaksi kuukaudeksi. No, takaisinhan se ääni tuli ja Forteen päätin turvautua.

    Aineet sisään, noin 20 minuutin kuluttua alkoi öljyä tippumaan pohjasta. keskeytin homman ja syyksi osoittautui öljysuodattimen jalan öljykello.

    Mutta mutta, kun kone oli käynyt ensimmäiset 10 minuuttia, alkoi naklutus häipymään ja olikin lopulta äänetön. Viisi minuuttia eteenpäin ja taas alkoi kuulumaan. Kun hetken kuluttua huomasimme vuodon ja syyn siihen, keskeytin siis homman ja laskimme "Forteöljyt" pois. Uudet öljyt koneeseen + suodatin. Käyntiin kone, naklutus alkoi taas, entistä voimakkaampana. Hirveästi en konetta käyttänyt, koska öljykello päästi läpi öljyä vieläkin. Tänään asennamme uuden öljykellon paikalleen mutta suuresti näyttää siltä että ääni vain PAHENI vaikka pitkälle sain käsittelyn tehdyksi.

    Onko vastaavia "pettymyksiä" käsittelystä?

    Comment


    • #32
      Omaan kasiin tehtiin täysi Forte- käsittely varmuudeksi heti kun ostin sen pari kk. sitten, eli koneen pesuaineet, uuden öljyn aineet, ilmastoinnin bakteerikäsittely, suutinten puhdistus jne... Meni muuten julmettu määrä purnukoita :-D
      Käsittely tehtiin Metro-Auto Kalliossa.

      Mitään ongelmia en ole huomannut, päin vastoin. Kone käy niin upeasti kuin kasikone nyt voi käydä, täysin äänettömästi ja tärinättömästi.
      Vaan enpä tiedä miten nuo toimivat valmiiksi huonokuntoisessa koneessa, itse ainakin lähden siitä, että ne ovat ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä, joita kannattaa tehdä kun kone on vielä kunnossa.

      Ps. Jos öljyjä kerran vuotaa ulos, niin eihän paineet voi silloin olla kohdallaan?

      Comment


      • #33
        Öljykelloanturi on tyypillistä, että päästää läpi öljyä ajan patinoimana. Nimittäin ei ensimmäinen kerta kun vaihdan sen. Niitä tuntuu menevän tasaisen tappavaan tahtiin n. 3 vuoden välein. Päästi varmaan nyt vielä helpommin läpi, koska niin notkeaksi heittäytyy öljyt Forten vuoksi ja öljykello jo mahdollisesti orastavasti kulunut. Tänään näkee mihin homma etenee lopulta kun saa paikat kasaan.

        Comment


        • #34
          Kokeile myös vaihtaa toisen merkkiset öljyt. Itsellä oli Castrolin Magnatec ja nakutti reilusti kylmänä. Vaihdoin Teboilin Diamondit tilalle ja nakutus kylmänä väheni puoleen. Joskus merkin vaihtokin auttaa.

          Comment


          • #35
            Mobil 0-40 öljyt nyt sisällä Mobil 3000 sijaan. Käsittely ei auttanut/auttoi. Välillä kuuluu sama kilkatus, mutta väliin ihan ääneti. johtuuko öljystä/Fortesta, vaikea sanoa .Seuraillaan ...

            Comment


            • #36
              No tuo Fortehan (saattaa) auttaa, jos syynä on epäpuhtauden aiheuttama vuoto nostajassa. Mutta jos kyseessä on kuluminen/mekaaninen vika, se ei auta.

              Mutta ei sen kyllä mielestäni naputusta pitäisi pahentaakaan. Ainoastaan siinä tapauksessa ehkä, että käsittely tehdään hyvin likaiseen koneeseen, jolloin irronneet likapartikkelit aiheuttavat tukkeumia, vuotoja tai peräti vaurioita.

              Comment


                #37
                Jos nostajat on jo uusittu ja edelleen nakuttelee, viittaa se öljykanavaongelmaan. Eli ei mene rasva oikeaan paikkaan. Voisi olla kannen öljynpaineventtiili joka jumittaa koska vika toisaikainen ja vain toisella puolella konetta.

                Comment


                • #38
                  Mutta kukaan ei tiedä missä öljynpaineventtiili sijaitsee tai onko sitä ylipäätään tuossa koneessa ..

                  Comment


                    #39
                    Näyttäisi lohkossa olevan pari venttiiliä. Etulaipassa "valve" 077115540A ja keskellä lohkoa imusarjan alla "non return valve" 077103175D tai 078103175D. Vaihtuu R/S vuosimallien välissä.
                    Nämä ihan hakuammunnalla 96 mallista kun et kerro autosi tarkempia tietoja.

                    Comment


                    • #40
                      95 vuoden ABZ 32 valve 4,2 kone.

                      Comment


                        #41
                        Siinä tapauksessa tuo 078 alkuinen. Se on vuosimallin S=95 alusta käytetty.
                        Tietysti kassillisen tiivisteitä jne tarvitset että pääset imusarjan alle käsiksi ja vielä saat vehkeet nippuunkin.
                        Joku V8-jamppa voisi vahvistaa että tuo on kansien takaisku, mutta 99 varmalla fiilispohjalla sanon että kyllä :)
                        Viimeksi muokannut porkkis; 7.12.2008, 21:21. Perustelu: vuosimallitypo

                        Comment


                          #42
                          Kannattaako tehdä tuo Forten sisäpuhdistus nyt ennen öljynvaihtoa vaikka mitää "vikaa" ei moottoris ookkaa? Ajettu nyt noin 264tkm.

                          Comment


                            #43
                            No niin.. Forté-käsittelyn tein 2 pullolla MotorFlushia. 3500r/min kierroksia 30 minuuttia. Öljyt pois ja uusi suodatin, sekä Valvoline 10w-60 öljyt kera Valvolinen Stopleak-aine. Tuloksena tasaisempi käynti ja "puhtaampi" pakokaasun haju. Viimeksi tein käsittelyn 52000 kilometriä sitten.

                            Ja taas mennään.

                            Comment


                            • #44
                              Omaan dieseliin tehtiin 90 000km huollon yhteydessä Forte-käsittely, joka sisälsi Motor Flushin ja polttoaineen sekaan laitettavan aineen.

                              Täytyy myöntää etten huomaa autossa mitään eroa. Aluksi kone haisi todella pahalle käsittelyn jälkeen, mutta nyt noin viikon ajon jälkeen haju on hävinnyt. Vetoja on kuten ennenkin persdynon mukaan ja käyntiääni jokseenkin samanlainen. Kulutuskin on sama kuin ennen.

                              Omalla autolla on ajettu pääasiassa maantieajoa ja vaihdettu öljyt 15 000km välein. Polttoaineen sekaan olen silloin tällöin heittänyt purkillisen Valvolinen / STP:n puhdistusainetta. Tällaisissa tapauksissa Fortauksesta ei näytä olevan mitään hyötyä.

                              Comment


                              • #45
                                Forten vaikutus voi olla hyvin yksilöllinen mun kokemusten perusteella. Nykyiseen teetin ja käytin venakopan auki ennen ja jälkeen, kuvatkin löytyy. Ei mainittavaa eroa silmin nähden eikä korvakuulolla, öljyä ei syöny ennen eikä syö nytkään.

                                Comment


                                  #46
                                  Toissa syksynä tein tuon Forte käsittelyn silein että öljyn vaihto kun alko oleen käsillä niin laskin 10tkm ajetut öljyt pois koneesta ja laitoin uudet öljyt(kokoelma täyssynteettisiä eri merkkisiä purkin pohjia) vanhalla suodattimella ja ajoin noin 20km ja tarkastin öljyn värin joka oli niin kirkasta kun nyt vanhalla suotimella voi olla eli puhtaan oloista!

                                  Seuraavaksi kaadoin 2ploa motor flushia koneeseen ja käytin 2500 kierroksella noin 45min samalla kun pesin auton. Öljyt kun laskin pois niin olivat niin mustat ettei 10tkm ajetut öljytkään ole ikinä ollet niin mustaa kura kun tuon käsittelyn jälkeen olivat!

                                  Käsittelyn tein koska nostajat alko raksutteleen ja tuon käsittelyn jälkeen ei ole raksutellu ollenkaan, muuten en huomannu mitään muuta vaikutusta!

                                  Comment


                                  • #47
                                    Voiko fortella saada jotain epämiellyttävää, esim. karstaa, koneesta irti jolloin äänet voisi lisääntyä/koventua? :D

                                    Comment


                                      #48
                                      Kyllähän sekin on mahdollista, jos on ollut todella paskanen motoori ja "kura" on käsittelyn aikana lähtenyt liikkeelle ja tukkinut öljykanavia!

                                      Jos auton koko historian aikana on käytetty synteettisiä öljyjä normaaleilla vaihtoväleillä niin riski tuohon on todella paljon pienempi kuin autoissa joissa on käytetty mineraali öljyjä. Öljyn pesevyys myös vaikuttaa paljon moottorin likaisuus asteeseen.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Erska Näytä viesti
                                        Voiko fortella saada jotain epämiellyttävää, esim. karstaa, koneesta irti jolloin äänet voisi lisääntyä/koventua? :D
                                        Kyllä. Itsellä juurikin on kävi niin.
                                        Ennen nakutti hiukkasen ja nyt nakuttaa että korviin koskee. Ei kuiteskaan koko aikaa vaan esim jos käynnistää niin jää nakuttamaan. Sammuttamalla ja käynnistämällä loppuu taas kokonaan.
                                        Koneremontti tulossa siis itsellä. Tai sanotaanko vaihto :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Minkäs tähden pitäs koneremontti tehdä jos nostajat vaan kolkuttaa? Jakopää vaan auki ja nokka/nokat pois ja avot.

                                          Comment


                                            #51
                                            Ettei olis jotain muutakin suunnitteilla? ;)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Audin koneen nostajat rallattivat niimpä tänään kävin Joensuun Öljypisteellä. Ensin laittovat moottori öljyn sekaan Forte motor flushia ja antovat käydä koneen n. 30min 1500r/min. Valuttivat likaset öljyt pois ja pistivät uutta öljyä koneeseen. Uuden öljyn joukkoon tuli laitettua vielä Forte Top end Treatment.

                                              Lopputulos: nostajat lopetti rallatuksen ja koneen käynti hiljeni ja tasaantui. Ainakin nyt hyvä vaikutelma aineesta. Saa nähdä pidemmällä aika välillä. Vuosi sitten tammikuussa bensan sekaan kaadoin Forte Gas Treatmentia.

                                              Comment


                                                #53
                                                Paljonko vanhoilla ölpillä oli ajettu? Ex. AEB:ssä kuuli venttiilikopan läpi koska oli aika vaihtaa öljyt, yleensä noin 7 tkm paikkeilla.

                                                Anteeksi skeptisyys mutta voihan tuossa olla että olisi "korjaantunut" ihan vain uusilla öljyillä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  10 000km välein oon yleensä vaihtanut öljyt. Eiköhän tuo moottorin puhdistus Fortella ollut jo korkee aika tehdä, tuskin koskaan edes tehty.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Onkos kenelläkään kokemusta muiden valmistajien moottorinpuhdistusaineista? Esim. CRC, yms.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Minua kanssa kiinnostas noiden edullisempien aineiden teho. Mites noiden öljyvuodon pysäytys aineiden teho? Omassa autossa kun näyttää tihkuvan öljypohjan välistä ölppiä, niin vois ainakin kokeilla, ei kai niillä voi saada kanavia tukkoon?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        No jos öljypohja tihkuu ni ei mun mielestä sillon kannata todellakaan koittaa mitää litkuja vaan vaihtaa suosista uus tiiviste.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Joka ei muuten aina ole ihan noin vain, että pohja pois ja uusi tiiviste tilalle. Mm. lötkössä pitää nostaa koneetta tai pudottaa apurunko alas.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Emmä sitä tarkottanukkaa et helppo homma olis aina mut ite en lähtis mitää litkuja öljypohjan vuodon takia koittaan.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Joo kasikympissä sama juttu että pitänee puottaa apurunko tai nostaa kone. Ei hirveän houkuttelevaa kotipihassa.. =)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X