Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Forté -käsittely tehty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eipä tuon yksinkertaisempaa ja tehokkaampaa "niksiä" ole puhdistaa sihtiä ja lietteitä pois öljypohjasta irroittamatta öljypohjaa, tai jos on niin sopii esittää eriäviä mielipiteitä.

    Comment


      Jollain pitäs vain huuhdella ku kaikki irtoava paska jää makaamaan öljypohjaan ku öljyt on tuos vaihees jo laskettu pois. Muuten kyllä hyvinki yksinkertainen ja viisas konsti.

      Comment


      • Myydäänkös tuota ihme ainetta eli siis Fortea Hämeenlinnan puljuissa? Kävin kysyy parista niin ei ollut kuulukkaan.

        Comment


        • Nyt alkoi kyllä kiinnostaa tuo pirkkaniksi. Onko tosiaan jollain eriäviä mielipiteitä? Tekeekö hallaa joillekin stefoille tai tiivisteille jos laskee sen 8 baria suodattimenreiästä? Öljypohjan huuhteluksi voisi vaikka laskea löpöä läpi koneesta, ja lopuksi käyttää vaikka fortet sisällä lopullista puhdistumista varten.

          Comment


            Ei sieltä pullahda mikään/mitään, varsinkaan jos öljyproppu on auki. Tuli nyt mieleen et meneeköhän paineilma öljypumpun läpi sihdille asti?

            Comment


              Menee. Vuosikaudet olen tätä konstia käyttänyt enkä ole mitään stefoja pullauttanut ulos.

              Öljytikun reiästä (ellei halua kaataa koneen läpi) voi kaataa litran löpöä tai bensaa suoraan öljypohjaan jos epäilee että sihdin paskat jää pohjalle.
              Viimeksi muokannut hoff4; 1.4.2012, 09:31.

              Comment


              • Löpöä läpi vaan ja reilusti, kunnon huuhtelu. Samalla löpö elvyttää vanhoja kumistefoja.
                Onhan näitä konsteja, mutta vastuu on jokaisella itsellään.

                Comment


                  Miten löpö johonkin alustamassa ruuttaan, ja pumpusta läpi? Voisi tulla vähän palovaaraa jos 8 baarin paineella työnnetään löpöä menemään?

                  Comment


                  • Tänään tuli tehtyä löpö käsittely omalle koneelle, vanhat öljyt poes ja kannussa sekottelin kolome litraa motonetin halpis öljyä ja puoltoista litraa pöötä, nämä konneeseen ja parikytä minuuttia pyörittelin, taas öljyt pihalle ja ihan rauhassa annoin valua tyhjäks, ja oli mustaa mitä tuli pihalle. Uudet valvolinet (kuopion varaosamiehillä 25€/5L!) sissään + tietysti uus suodatin. käyntiääni hieman hiljentyi ja käynti tasaantui paljon selvemmin kuin pelkällä öljynvaihdolla. mutta sen verran liurua oli yhdistelmä että en mihinkää uuvempaan autoon lähtiskokkeilemaan.

                    Comment


                    • Onkos kellään tietoa/kokemusta RVS käsittely aineesta? Ite tilasin paketin tuota moottorin käsittelyainetta ku oli sen verran puoleensa vetävä juttu kirjoitettu tuohon.

                      http://www.futurez.fi/fi/shop/rvs-su...elyt-autollesi

                      Comment


                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=RVS

                        Comment


                          Onko tuo STP:n injector cleaning saman tyyppistä ainetta, kuin tuo forten vastaava? Kannattaisko tommonen heittää täyteen tankkiin vähän kuin ennalta ehkäisevänä? Suuttimethan näistä kait jossain vaiheessa joutuu vaihtamaan joka tapauksessa, mutta jos tuo vaikka sitä pitkittäisi?

                          Comment


                            Ainakin pumppusuutin koneissa olen havainnut ruiskutuskorjausten tasottumista Midlandin injector cleanerillä.

                            Comment


                              Eikös tää oo vielä pumppu kone, ettei common rail? Taidan seuraavaan tankilliseen testata tuommosen pöntön. jos vaikk kierrosten humppaus tasottuis. Tuskin siitä haittaakaan on(ko?).

                              Comment


                                3.0 TDI on CR-kone.

                                Comment


                                  CR-koneissa en ole päässyt todentamaan yhtä välitöntä parannusta, mutta en ole haittaakaan havainnut.

                                  Comment


                                  • On tullut putsattua forttella commonrail suutinkin.
                                    Auto kävi miten sattuu. Sanoin asiakkaalle että kaksi vaihtoehtoa suodatin täytee forttea ja lämä tiskiin tai suuttimet huoltoon.
                                    Forttea kokeiltiin ja rupesi toimimaan. Ei ollut kyllä vag konsernin tuotos mutta samat bochin kilkkeet.

                                    Omasta ve4 jakajapumppu käyttöautosata nousi tyhjäkäynti fortten jälkeen noin 100 kierrosta.
                                    Bensiini käyttöpelistä fortten öljyn pesuaineella meni kaikki nostajat tukkoon.
                                    Viimeksi muokannut _RiKu_; 27.4.2012, 22:42.

                                    Comment


                                    • Eipä ole huomioita vaikutuksista kun ei ole enää 60tkm käytettykään, siihen astisissa merkkarihuolloissa oli ängetty lisäkustannusta sen 25€ edestä, lienee jo nyt kalliimpaa.
                                      Olisin vain kiinnostunut edellisestä "kokemuksesta", ensinnäkin onko niitä ollut runsaamminkin ja toiseksi, onko paraneminen tapahtunut "lopullisesti"? Esim. pysyikö nuo kierrokset sitä fortea pidempään siellä ylempänä tai suutimet pysyvät uuden veroisena.
                                      Näissähän voi heittää "epäilyksen varjon" yksittäistapauksille koska ongelma on voinut johtua myös sellaisesta vaivasta että po. operaation muut toimet ovat voineet siihen vaikuttaa.
                                      Sitten kun autooni ilmaantuu po. vaivoja niin täytyy palata asiaan ellei keksi muita korjaavia toimenpiteitä

                                      Comment


                                      • ""Tuli nyt mieleen et meneeköhän paineilma öljypumpun läpi sihdille asti?""

                                        Eikös sihti ole ennen pumppua puhdistamassa?

                                        Comment


                                        • Piälle kuukaus koneen "putsauksesta" ja audi on alkanu käymään pari viime viikkoa epätasaisesti sekä öljy alkanu haisemaan.

                                          Comment


                                          • Nouseeko öljyn lämmöt normaalia korkeammaks?

                                            Comment


                                              Eilen annoin koneelle ö-vaihtohuollon yhteydessä rvs -käsittelyn. Käynti tasaantui ja jotain muutosta hiljaisempaan suuntaan havaittavissa tyhjäkäynnissä. Kansi- ym. rempattu kone vähän aikaa sitten niin ei juurikaan karstaa tai muuta moskaa lähtenyt ja öljysihti ym. oli puhdas kun omasta tyhmyydestä johtuen jouduin ö-pohjan purkamaan. Hyvän näköistä oli vielä 12tkm ja 8kk ajetut edged.
                                              Lämpöiseen koneeseen kaadoin purkillisen ja käynnistin, alkuun ö-painemittari heilui vähän 2bar molemmin puoli. Lopuksi mittari asettui näyttämään n.1,9bar (2,1bar ennen puhd.ainetta).

                                              Viisaana insinöörinä laitoin tärpätit ensin koneeseen ja aloin sitten etsiä sopivaa avainta proppuun. Juuri liian pieni 6-avain eikä sopivaa missään, ei kavereiltakaan löytynyt. Omatekoinen vääntövarrellinen avainkaan ei kestänyt. Ei pihdit pitäny, ei saanu pulttia hitsaamalla avaimeenkaan aukeamaan. Eikä porakonepumppu jaksanut imeä öljyjä tikun reiästä ja tärpätit öljyssä ei ajella metriäkään. Ainoa keino oli purkaa ö-pohja, mutta tulipa tarkistettua sihti samalla ja putsattua paikat kunnolla.

                                              Comment


                                              • Vähän kahden vaiheilla millasen käsittelyn tekis tolle omalle 200:selle. Mitä kansa suosittelee? Täällä aika paljon noita vikoja mitä ilmenny käsittelyjen jälkeen, joten mikäs ois se oikea jos sitä nyt on?

                                                Comment


                                                • Ihan tuosta RVS-käsittelystä, että kun tuli palattua sunnuntaina mökiltä, niin kotona huomasin venttiileistä kuuluvan nakuttamista. Nimenomaan venttiileistä, eikä esim. siitä EVAP-järjestelmän regulaattorista ts. siitä ilmanputsarin päällä olevasta pötkylästä. Ääni ei ollut lakannut aamullakaan, vaikka konetta hieman käytinkin. En tiedä, mistä nakutus yht' äkkiä tuli, ehkä hydraulisista nostimista osa ei tykännyt ruuhkassa seisomisesta (en kyllä minäkään!). Lämmöt olivat kuitenkin koko matkan 90 asteessa (öljyjen lämpöä en tiedä, kun tuossa ei öljynlämpömittaria ole).

                                                  No, kävin tänään hakemassa RVS G4:ää yhden purkin ja asensin litkun ohjeiden mukaan (http://rvs.fi/products/page8.html). Tuossa kuitenkin lukee, että 300-400 km jälkeen pitäisi vaihtaa öljyt ja käsitellä kone uudestaan samalla litkulla, PAITSI jos öljyt ovat kunnossa, niin pitäisi riittää lisälitkun pudotus öljyntäyttöaukosta (1-5 mukaisesti, ks. linkki). Autolla on ajettu tällä hetkellä alle 190 tkm ja öljyillä 7 tai 8 tkm. ajattelin, että voisikohan tuon "Käsittely on kokonaan tehty n. 1500–2000 km:n (30–40 tunnin) jälkeen RVS-aineen viimeisimmästä lisäyksestä laskettuna. RVS-aine voidaan jättää öljyyn seuraavaan normaaliin öljynvaihtoon saakka."-vaiheen tehdä näillä samoilla öljyillä (jolloin öljynvaihtoväli n. 10 tkm), vai onko mahdollista, että tuota mömmöä on sitten liikaa koneessa, jonka vuoksi se tukkisi paikkoja tms.?

                                                  Jos jollakin on kokemusta, niin voisi kertoa aiheesta. Lisätietoa löytyy esim: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=23359
                                                  Ihan noita juttuja lukemalla, JOS öljyt täytyy vaihtaa ennen seuraavan RVS-satsin sujautusta, niin onko tietoa, että onko puolisynteettinen öljy liian putsaavaa, kun siis tarkoitus olisi ajaa se 2 tkm joko nykyisillä, varmaan "hieman" likaisilla täyssynteettisillä loppuun, puoliksi synteettisillä tai mineraaleilla, riippuen siitä mikä soveltuu ton RVS:n kanssa parhaiten. Luulisi, että hieman likaiset täyssynteettiset vastaavat hyvinkin uusia mineraaliöljyjä. =D

                                                  Comment


                                                    Jos ei tässä topicissa jo ole käynyt selväksi niin se ensimmäinen pullo on puhdista käsittely. Samalla se aloittaa jo tarttumisen metalliinkin.
                                                    Eli puhdistava käsittely. Jos moottoriasi ei ole muulla aineella ennen tuota RVS:ää puhdistettu mitenkään niin suositan ajamaan vain sen 400km ja vaihtamaan öljyt moottoriisi. Puhdista käsittely irroittaa paskaa koneestasi jota sinne noiden 190tkm aikana on varmasti kertynyt.

                                                    Huollatatko autoasi liikkeessä? Miksi et aikaistasi huoltoa tuohon 400km päähän tuosta käsittelystä? Haittaako se mitään? Tai jos itse vaihdat öljyt niin mikä estää laittamasta normaali synteettisiä öljyjä tuon 400km jälkeen?

                                                    Se että RVS laitetaan likaisiin öljyihin johtuu siitä että öljyn lisäaineet ovat jo kuluneet ja päästävät RVS:n paremmin lävitse metallipinnoille.

                                                    Comment


                                                    • En huollata autoani, teen huollot enimmäkseen itse. Tiedän sen, että tuon auton moottori on 153 tkm kohdalla käsitelty fortella (sori kun en maininnut sitä, katsoin sen äsken vasta huoltotaulukosta, johon olen koonnut edellisten omistajien huoltoja). Tulipahan siitä mieleen, että tarvitseekohan tuohon loppupeleissä sitten edes lisätä toista pulloa?

                                                      Tiedän kyllä tuon, miksi laitetaan likaisiin öljyihin. Siksi tarkoitus olisikin laittaa 2 tkm ajaksi puolisynteettistä tai mineraaliöljyä (sen jälkeen uudet täyssynteettiset ja taas uusi suodatin), koska oma järki sanoo, ettei mielellään laittaisi tuota litkua "odottamaan" ja kiertämään turhaan koneessa hyvien täys. synt. öljyjen kanssa (odottamaan öljyjen ominaisuuksia huonontumista), koska RVS-ohjeissakin sanotaan aina, että tuota seospulloa pitää aina ravistella ennen kuin lisää öljyihin. Tiedä sitten, kuluuko se mitenkään.

                                                      Mutta hyvä, että on väännetty rautalangasta. Kyllä joku tämän aiheen kuitenkin vielä searchaa ja tarvitsee tietoa aineen käytöstä.

                                                      Comment


                                                        Etkös sä siis jo ole sen laittanut niihin käytettyihin öljyihin mitä sulla siellä moottorissa jo on?

                                                        Comment


                                                        • Kyllä, laitoin käytettyihin öljyihin. Aikajana menee näin:
                                                          153 tkm -> Forte. 180 tkm -> (Viimeisin) öljynvaihto. 187 tkm -> RVS G4.

                                                          Voinko siis olettaa, että kone on Forten jäljiltä vielä puhdas? Nyt on siis tarkoituksena joko mennä samoilla öljyillä tuonne 190 tkm saakka (jolloin jo asennettu RVS on hoitanut hommansa) tai vaihtaa uudet öljyt 300-400 km jälkeen ja laittaa uusi RVS G4 sisään. Tähän tahtoisin saada vastauksen joltain (minua) viisaammalta.

                                                          Comment


                                                            Minä ajaisin sen 400km maksimissaan ja laittaisin uudet öljyt ja sen RVS G4 pullon sekaan. Niillähän sä saat ajaa jo sen normaalin öljynvaihtoväin.

                                                            Mitä häviät tuossa? Öljynvaihto hiukan aiemmin sekä RVS G4 pullon hinta.

                                                            Comment


                                                            • Enpä tiedä mitä voin hävitä, hieman rahaa korkeintaan. Tosin aikaisemmin hajonnut moottori (tai vaikka uudet nostajat) tulee kyllä monta kertaa kalliimmaksi. =D Jos tuo ohje pitää paikkansa (yli 40 tkm ajetuilla koneilla kaksi käsittelyä) ja sinä viisaampana noin suosittelet, niin ehkäpä sitten laitan toisenkin käsittelyn ja öljyt siinä samalla sitten muutaman satkun jälkeen. Sen verran paljon tuosta tuotteesta on positiivista palautetta (google on ystävä). Ainakin tässä n. 100 km ajaneena kuulostaa jo siltä, että venttiilien ääni olisi jo mukavasti vaimentunut. Voisi siinä 200 tkm kohdalla laittaa perään ja lootaan uudet öljyt ja myös niihin omat RVS-mömmönsä siinä samalla. Jos kitka vähenee moottorissa ja voimansiirrossa, niin luulisi samalla myös kulutuksen laskevan (puhumattakaan ajomukavuudesta). Ainakin siinä tüv-testissä saatiin kulutus laskuun.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X