Näinhän se on. Nuo vuotoaineet vissiin toimii silloin, kun se vuoto on vasta maksimissaan rankempaa hikoilua. Niihin vuotoihin tosin alkaa yleensä kiinnittämään huomiota vasta kun jää jo laikkuja maahan. Siinä vaiheessa tuskin mikään litku enää auttaa. Tiivisteeet kun on loppu, ne on loppu ja korjaantuvat vain vaihdolla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Forté -käsittely tehty
Collapse
X
-
Mulla ois kans tuossa oljyn vaihto eessä aattelin et käyttäs jotku 5-40 olijyt ensin ja sit pois, suodatin kans vaihtaa. Sitten uutta taas sisään ja ajella jonku aikaa ja sitte laittas jokun tuommosen puhistus aineen ja sen jälkeen jotku hyvät oljyt sissään. Autohan on 245tkm ajettu AEB.
Rallattaa tuolla pellin alla nuo nostajat jonku verran ja taitaa siellä olla joku muukin ääni joka kuuluu vasta kun pikkusen nostaa kierroksia, tyhjä käynnillä se ei siis kuulu. Nii ja siitä mitä tulla koneessa on nyt sisällä nii ei oo mitään tietoo ku auto ollu nii vähän aikaa mulla et en oo vielä vaihtanu oljyjä ite.Viimeksi muokannut Antti5; 16.3.2010, 22:46.
Comment
-
-
Itselläni hyvät kokemukset noista. Teetin 410 tkm ajettuun R5 tdihin "täyskäsittelyn" eli öljypuolen ja polttoainejärjestelmän. Eron kyllä huomasi, esim töistä kun lähden parkkihallista niin ennen käsittelyä ei kylmällä koneella jaksanut kakkosella ramppia ylös, nyt menee mukisematta. Kone käy pehmeästi eikä savuta.
Käsittelyn aikana mulla oli kiinni KCR:n säädettävä tehoboksi, sen säätöjä joutui muuttamaan käsittelyn jälkeen. Ja olen kokeillut sekä boksilla että ilman, mielestäni kone käy tasaisemmin.
Toki samalla vaihdettiin filtteritkin ja vanhalla filtterillä oli ajettu saksalaisella kesädieselillä, eli ei näyttö Forten hyödyistä nyt ole minunkaan osalta kovinkaan tieteellistä. Kuitenkin tuon jälkeen teettänyt pari muutakin forte käsittelyä...
Niin ja haulla kun katsoo täältä forumilta vanhoja postauksia Fortesta niin nousee hiukset pystyyn - kuulemma 1500 kierrosta on ehdoton maksimi käsittelyn aikana- noissa vanhoissa puhutaan 3500 kierroksesta.
Comment
-
Noista suihkujen puhdistusaineista kokemusta, että ne toimii. Nehän taitavat olla melko suurelta osin kerosiinia.
Tuon öljypuolen kanssa kannataa olla varovainen, jos ei ole tiedossa auton lähihistoriaa, eli millä öljyillä ajeltu. Jos on ollu jotain halpis öljyjä, niin ovat saattaneet karstoittaa öljykanavat ja muut, tuo Forten öljykäsittely saa ne sitten liikkeelle ja voi olla moottorin täystuho edessä. Jos taasen on ollut hyvät puhdistavat öljyt koneessa, niin ei ole niinkään vaaraa. Kaverilta hajosi vulvasta kone kun oli tehny fortekäsittelyn öljytilaan, pikkasen sen jälkeen kun oli ostannut katiskan.
Comment
-
Ennen moottorin motor flush käsittelyä olen aina vaihtanu parikertaa öljyt ja suodattimen jollain 1500km välillä että kaikki mahdollinen moska tulisi pois kanavista ja öljypohjasta ja vasta sen jälkee olen laittanut puhtaisiin öljyihin ne pesuaineet. Tuona "pesu öljynä" olen käyttänyt jotai äärimmäisen halpaa öljyä, yleensä biltemaa tai jotain mitä koti tynnyreistä on sattunut löytymään.
Viimeksi kun tein tuon pesun viime viikonloppuna ensimmistä kertaa tuohon quattrooni niin käyttelin 45min 2000 kierroksella kahta pulloa forttea koneessa puhtaissa öljyissä niin pois laskiessa öljyt olivat aivan pikimustat. Samaan autoon tein myös tuon polttoaine järjestelmän pesun eli tankkiin pullo fortea niin tankian ajettuani käynnistyminen ainakin on helpompaa ja paljon lyemmällä startilla. Käyntikin tasoittui jonkin verran.
Ei mielestäni ihan "huuhaa" aineita!
Comment
-
Jäähdytysjärjestelmän putsasin Passatista Forten aineella, hyvin se irrotti ruostetta ja muuta moskaa kanavista. Neuvo avata termarikotelo operaation jälkeen ei ole tuulesta temmattu, siellä oli aika paksua lietettä.
Traktoriin pitäis kokeilla jotain polttoainejärjestelmän putsausainetta, sikäli kun se stanadynen toimintaa juurikaan voi parantaa.
Comment
-
Tuli ostettua Forté Motor Flush purkki ja tarkoitus viikonloppuna laitella se, suodatin ja uudet tws:ät sisään, ootteko tarkistanu nuo nokat ja öljypohjan jollain käsittelyn jälkeen niin kuin ohjeessa lukee, vai onko se ihan "huuhaata"?
E: Ja riittää varmaan tuo yks 400ml purkki urssiin?
Comment
-
-
tossa on ihan asiallinen artikkeli Forté - aineista ja sen testauksesta:
http://www.autokanta.com/kevyt_kulje...x137309=582632
Comment
-
No niin, hieno artikkelihan se. Huomio kiintyi kuitenkin "mittauksiin" jotka "tuntuivat selvästi" persdynossa, auto tuntui selkeästi virkeämmältä ja "odotusten" mukaiselta.
Tärkeintähän tuossa on ettei se ainakaan aiheuttaisi vahinkoa laitteille ja merkittävä tehovaikutus lienee myös se ettei muut kuin asiaan vihityt poppamiehet saisi niitä käyttää...
Itse en ole vielä niin vanhaksi autoani pitänyt että alkaisin läträämään niiden kanssa kun ovat ilmankin pelailleet, enkä edes ole alkanut "kokeilemaan" eri öljyjäkään, kas kun ei ole tarvinnut.
Polttoaineen sekaanhan nuo näkyy änkeävän jotain "puhdistusainetta" merkkihuolloissa ja on jo niin tylsyneet hampaat itsellänikin etten ole saanut aikaiseksi alkaa siitä riitelemään, niinpä olivat sitä eilen tehdyssä ll-huollossakin laittaneet, jospa motti sen kuitenkin kestää...
Comment
-
Onkos kellään kokemusta tuosta rapakontakalaisten suosimasta SEA FOAM nimisestä "ihmeaineesta":
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=vRAV5ln5cUc[/ame]
Comment
-
Kun nämä moottorinsisäpesuaineet vaikuttavat kaikki olevan (käyttöturvallisuustiedotteiden mukaan) suurelta osin petrolia eli kerosiinia, niin tietääkö joku syyn siihen että miksi näin on? Polttoöljyn lianirrotuskykyhän on tunnetusti myös loistava, ja tuntuvat tee-se-itse -henkilöt sitäkin moottoripesuaineena käyttävän. Onko esim niin että kerosiinin jämät poistuvat sitten moottorista haihtumalla helpommin? Vai onko tässä ehkä takana joku muu pätevä syy?
Comment
-
Yksi Forte-esittelijä joskus mainitsi, että petroolia käytetään mm. siksi, että saadaan tuote tarpeeksi isoon pakkaukseen, jotta se tuntuu kuluttajasta tehokkaammalta ja että tuotetta on helpompi käyttää. Että siinä noin viidessä prosentissa puhdistusainetta on se varsinainen teho ja loppu 95 prosenttia petroolia on lähinnä blandista. Tiedä sitten, mikä on totuus. Siitä ei ollut juttua, että miksi juuri petroolia.
Näistä tee-se-itse löpöhuuhteluista, niin eihän löpöllä lähde karsta ilman mekaanista putsausta, että itse en ainakaan usko löpön olevan kovinkaan tehokas moottorin sisäpesuaine.
Comment
-
Kyllä se löpöllä lähtee. On todettu monet kerrat monessa eri moottorissa. Purkin sisältöä haistellessa voi tosiaan todeta Forten haisevan aika lailla tarkalleen samalta kuin löpö/ diesel. Joskus vertailin jonkun polttoainemerkin löpön ja Forten tuoteselostetta ja käytännössä samat aineet molemmissa on. Eli on suurimmaksi osaksi samaa ainetta, vaikutus on sama, hinnassa tosin on "pieni" ero. Tarkoitus ei ole pilata kenenkään bisneksiä houkuttelemalla siirtymään fortesta löpöön jos joukossa on Forte kauppiaita, vaan olisi kyllä mielenkiintoista nähdä joku tutkimustulos että onko dieselissä ja Fortessa oikeasti miten ratkaisevia eroja. Ja jos joku tutkimuslaitos tekisi vielä kenttäkokeen parilla yhtä paskaisella moottorilla ja vertailisi noiden puhdistustehoja. Jos Forte osoittautuu merkittävästi paremmaksi, niin hyvä niin. Silloinhan hintakin on perusteltu. Siihen asti jatkan löpön läträämistä. Sitä kun taitaa saada yhden purkin hinnalla toistakymmentä litraa :)
Comment
-
Ei lähtenyt löpöllä. 700 tkm ajettu Mersu putsaantui Fortella. Löpö ei tehonnut. Koe tehtiin kuulopuheiden perusteella ja innostus kokeeseen heräsi siksi. En tiedä miten tehoaa löpö muissa. Yhden testin perusteella en johtopäätöstä tehosta/tehottomuudesta tee. Fortén hinta on vähän pompsahtanut. Tänään tein käsittelyn RiSaan.
Comment
-
Yksi Forte-esittelijä joskus mainitsi, että petroolia käytetään mm. siksi, että saadaan tuote tarpeeksi isoon pakkaukseen, jotta se tuntuu kuluttajasta tehokkaammalta ja että tuotetta on helpompi käyttää. Että siinä noin viidessä prosentissa puhdistusainetta on se varsinainen teho ja loppu 95 prosenttia petroolia on lähinnä blandista. Tiedä sitten, mikä on totuus. Siitä ei ollut juttua, että miksi juuri petroolia.
Comment
Comment