Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 tiptronic rikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 tiptronic rikki

    Auto on A6 tiptronic 2.4 quattro vuosmalli taisi olla -02

    Auto liikkuu hädin tuskin tasasella. trailerille ei saanut ajettua kun luisti niin paljon. Öljyä tippuu aika paljon jostain moottorin ja vaihdelaatikon välistä auton ollessa käynnissä. lisäksi kuuluu ikävää ääntä. ääni kuulostaa suurinpiirtein samalta kuin flekti ottaisi kiinni johonkin piuhaan mutta paljon metallisemmalta. ääni kiihtyy kierrosten noustessa.

    serial no. 0448941

    model no. 040061

    5hp-19

    fam

    Tollaset tiedot löyty vihreäpohjaisesta tunnistelätkästä.
    Onkos siellä turbiini paskana vai mikä on vikana?

  • #2
    Lienee pääakselin pusla ja stefa tulleet ulos.
    Onko moottoria hiljan ryntäytetty vaihde p asennossa esim. katsastuksessa tai jossain?

    Comment


      #3
      Ääni ja liikkumattomuus voi tulla molemmat öljyn vähyydestä varsinkin jos se nyt reippasti vuotaa jostain. Laatikon pumppu pääsee kavitoimaan.

      Comment


      • #4
        ei ole ryntäytetty tietääkseni. vaimo kun ajelee tolla. pystyykös tota kuis helposti ite korjailemaan?

        Comment


        • #5
          Turbiinin hammaskehä(tai mikä lie oikealta nimeltään) heiluu auton pituussuunnassa noin pari milliä auton ollessa tyhjäkäynnillä. onko normaalia?

          Comment


          • #6
            aikani etin purkuohjeita mutten löytänyt.

            eli oisko irroitusohjeita tiptronicin irroittamiseen? Kuulin epävarmaa tietoa että konekin pitäis irroittaa että laatikon saa pois? Mitäs kaikkea irroitettavaa laatikon yläpuolella on? Lähteekö vaihdekepistä jotain mekaanista laatikkoon vai onko kokonaan sähköllä ohjattu?

            Tarkoituksena ois irroittaa toi tiptronic pois ja laittaa korjaukseen tai vaihtoehtoisesti vaihtaa tilalle joku käytetty loota.. Mielipiteitä kumpi kannattaa enemmin tehdä?

            Comment


            • #7
              niukasti vastauksia tullut. mitäs toi fam meinaa? kun noissa käytetyissä laatikoissa on vaikka mitä eri kirjainyhdistelmiä kuten des, ecc, ebv jne... eli mitkä on yhteensopivia ton laatikon tilalle?

              Comment


                #8
                Tosta Ässästä purin matalalla montulla, auto ajoramppien päällä, en suosittele. Kakspilarinostin ois hyvä.

                Kepiltä laatikkoon vaijeri, laatikon päästä irti. Öljylauhduttimen putket ja kehäpultit. Kehäpultteja ennen startti pois ja siitä reiästä turbiinin 3(4) pulttia irti. Koneen apurunkoa piti raottaa, takaa molemmat pultit pois ja etummaisia löysälle. Mahtuu avaamaan kehäpultit ja laatikkokin mahtuu paremmin pois.

                Korjauta laatikko ennemmin kuin laitat käytetyn ´hyvän´ tilalle. Saattaa olla sama irrotus/asennus edessä pikemmin kuin uskotkaan...

                Ei tietoa käykö eri tyyppiset laatikot, varmaan älyboxi ainakin samalla uusiksi.

                Korjasin itse omani, vain pakki puuttui :-) Noin 650€ kustansi öljyineen kaikkineen... oma työhän oli ilmaista :-))

                Comment


                • #9
                  Noi marmoritiskin hinnat ovat aika korkealla joten sen takia toi korjaaminen ei ehkä kannata. tänään mahdollisesti saadaan laatikko irti sit näkee mitä se on syöny. latviassa oli rempattuja laatikoita hintaan 1400 e tais sisältää jonkun takuunkin.

                  kellään tietoa noista kirjainyhdistelmistä?

                  Comment


                    #10
                    Ei ne siitä marmoritiskillä mitään ymmärrä, uuden tai vaihtolaatikon yrittävät myydä :-/

                    Tuo vika kuulostaa kovin turbiinilta. Mut jos se on jauhanut rautaa öljykiertoon niin aukaistavahan se on laatikkokin, en itse uskaltais pelkkää turbiinia vaihtaa...

                    Onhan noita Suomessakin korjaajia, tosin ei Latvian hintaan...

                    ESP-Autotrans, sieltä ostin osat ja sain neuvoja, suosittelen.

                    Jos laatikko avataan, niin täydellinen tiivistesarja ainakin menee, minulla maksoi pari sataa. Mutta onpahan puhdistettu ja uudet tiivisteet. Muutama o-rengas olisi minulta kohta mennyt joka tapauksessa jos pakki ei olisi hajonnut aiemmin ja toiminta olisi aivan varmasti häiriintynyt jotenkin...

                    Kirjainyhdistelmien setviminen jäi minulta puolitiehen kun päätin korjata vanhan laatikon. Ohjausyksikkö ja mahdollisesti eri välitykset mielestäni liittyvät tähän koodiin. Tuo 040061, edessä 1058, on se numerosarja mikä tarvitaan kun/jos osia hankitaan.

                    Mites tuo:

                    http://www.ebay.de/itm/Automatikgetr...#ht_2982wt_952

                    ...mitään kokemusta tuosta ole mutta kunhan kuukletin :-)

                    Comment


                    • #11
                      http://fin.auto24.ee/products/detail....php?id=688204

                      onko kukaan ostanut tuolta?

                      Comment


                        #12
                        Tältä porukkaa on sinne Recrolle mennyt ja teettänyt aut.laatikkorempat onnistuneesti.

                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119710

                        Comment


                        • #13
                          Otettiin laatikko irti. vaihteiston pääakselin stefan välistä vuotaa öljyä. öljy on käytännössä mustaa ja kipon pohjalla on hienoa metalli mujua jonkin verran.. eli kannattaako kunnostaa vielä jossain vai vaihtaa suosiolla toinen laatikko tilalle?

                          Comment


                          • #14
                            Laitetaas lisätietoa. Recrolla maksaa 1400€ +21% alv laatikon uudelleen rakentaminen. kestää 2-3 päivää. rahti maksaa 180 per suunta. rahdissa kestää 3-5 päivää suuntaaansa. antavat vuoden takuun laatikolle.

                            Onko kellään parempaa/halvempaa ratkaisu laatikko-ongelmaan?

                            Apurungossa on edessä molemminpuolin kolme kohdistus reikää päällekkäin mitkä kuuluis olla kohdillaan. mulla eivät olleet kohdillaan. Kesärenkaat olivat kuluneet reunoista enemmän eli jossain jotain mätää on... meneekö kaikki "osat" oikeille paikoilleen jos kohdistan reiät oikein vai pitääkö viedä auto ammattimiehelle?

                            Comment


                            • #15
                              Tuskin halvempaa/parempaa saat kuin tuo Recro tarjosi.

                              Comment


                              • #16
                                päivitellääs tätäkin. Eli laitoin laatikon recrolle. Perjantaina tuli laatikko takaisin ja nyt ois autossa kiinni. Korjauksiin meni recrolla pari päivää matkoihin reilu viikko. Reilu pari tonnia matkoineen ja alveineen tuli maksamaan korjaus. Hyvää palvelua recrolla, vastaavat nopeasti kysymyksiin ja muutenkin toiminta tosi asiallista. Loota toimii todella hyvin. Itse vaihdettuna laatikko on todella työläs homma vaihtaa varsinkin jos ei ole kunnon nostolaitteita....

                                Comment

                                Working...
                                X