Mä pääsen aika tarkkaan 400km 1.8T:llä mittarin puoliväliin tultaessa. Sen jälkeen se putoaa jo huomattavasti nopeammin. Joskus laskin keskikulutukseksi reilun 8 litraa seka-ajolla. Maantietä pelkästään menee jo vähemmällä. Ajotietokonetta ei ole josta näkisi tarkemmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t A4 liiallinen bensan kulutus?
Collapse
X
-
Mulla kolme vuotta nuorempi (A4 farkku etuveto 1.8 vapari) vei keskimäärin noin 8 litraa. Matka-ajossa reilun seiskan, joskun talvikelissä satunnaisesti päälle 9. Tankkaamalla mitattuna. Täällä on jo mainittu likipitäen kaikki muuttujat, niistä tai niiden yhdistelmästä se vastaus varmasti löytyy. Lambda-anturi, maf, lämpöanturi, rengaspaineet, jarrujen mahdollinen laahaus... Tuo kierrosten heittely viittaisi pienen imuvuodon mahdollisuuteen; kuvaamasi oireilun kaltaista oli omassakin kun oli imusarjan alla piileskelevä huohotinletku rikki.
Comment
-
Mitään vaihtoja ei kannata vielä tehdä, koska kulutusmittaus perustui siihen, että oli ajettu puolitankillista pensaa auton oman mittarin mukaan. Tankki on muodoiltaan varsin epämääräinen. Siksi tilavuuen mittaaminen uimuri-potikan avulla on hankalaa ja mittarin näyttö on vain suuntaa antava. Kulutuksen laskemiseksi pitäisi ottaa huomioon 2-3 peräkkäistä tankkausta.
Minun Audi A4:lla mittari pysyy tapissa ensimmäiset 100 km tankkaamisen jälkeen, joten kulutus olisi nolla.
Comment
-
-
-
Tänään aloin yleissilmäyksellä tutkia konetilaa ja etsiä mahdollisia imuvuotoja, niitä en kumminkaan löytänyt, mutta irroitin MAfin ja kaasarin välisen haitariputken, putken kaasarinpuoleisessa päässä oli öljyä. Ei varmaan kuulu sinne, mistähän johtuu?
Lisäksi kaasarin kohdilla katsoin alaspäin niin huomasin että ihan niinkuin metallinen palanen olisi lohjennut sieltä irti ? Alla kuva siitä
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tala92 Näytä viestiPistin putket takaisin paikoilleen, sitten puhdistin myös Mafin sille tarkoitetulla spraylla. Sen jälkeen kylmästarttasin auton ja huomasin pienen savupölläkän konehuoneessa, pakosarja luultavasti vuotaa. Voisiko tästä johtua kyseinen vikakoodi?
Comment
-
A4 1.8t quattro -95 (AEB) kulutus
Heipä hei foorumilaiset! Tuli tuossa kesällä laitettua ensimmäinen audi merkkinen kulkine. Kaikin puolin siisti ja mukava yksilö tähän asti ollut.
Mietityttääpi vain (mielestäni) kova bensan kulutus... Matka-ajossa ei tunnu millään pääsevän alle 9 litran ja hiemankin sekalaisemmassa ajossa sattaa mennä jopa 10-13 litraa? Tuntuu kyllä vähän kohtuuttomalta, vaikka onhan kyseessä kuitenkin torsenin quattro mutta silti. Auto on täysin vakio, ahtopainemittarin olen asentanut, ahtaa sen 0.5bar. Myös vikakoodit luettu ja antaa aina 3 koodia.
-17733- Knock Control: Cylinder1: Regulation limit Exceeded
P1325 - 35-10 --- Intermittent
-17734 (Shareware version)
P1326 - 35-10 --- Intermittent
-16711 (Sharevare version) Knockin Sensor 1 -G61 signal too small
P0327 - 35-10 --- Intermittent
Käsittääkseni nakutukseen/ nakutusanturiin liittyvää? Aina nollaamisen jälkeen tulee nämä koodit parin viikon ajamisen jälkeen.
Comment
-
Heipä hei, juuri tuli tuossa hankittua komia vm2001 A4 Audi. Ajettu 190 000 ja jakopäärempat ja etupään puslia vaihdettu, samoin vetarin päät jo aikaisemmin. Tuntuuu hyvinkin luotettavalta autolta tuohon tonnin hintaluokkaan.
kulutus on ainut joka on ruvennut mietityttämään, työmatkani on hyvinkin sekalaista ajoa ( n5 km taajama ja 15 maantie) tuntuu että menisi kymppi heittämällä, eihän tämän nyt niin paljoa pitäisi kuluttaa? Tietty edellinen auto oli mb w124 250d joka vei vähän reilu 6l satasella samanlaisessa ajossa.
Comment
-
Mikäli on quattro, niin aivan normikulutus. Tm taisi mitata aikanaan 2001 b6 1.8t quattron maantiekulutukseksi 9.4 l/100 km satasen vauhdissa. Etuvetoisella pääsin kuvaamallasi ajoprofiililla työmatka-ajossa 8.0 l/100 km. Etulamdasta lähtisin liikkeelle jos ei vikakoodeja anna.
Comment
-
Osaisko kukaan antaa vinkkiä kun Audi 1.8 t A4 2003 bensankulutus on aivan tolkutonta. I
Imupuoli takastettu eikä sillä puolella ole vuotoja. Nokka-akselin tunnistin vaihdettu. Katsastuksen jälkeen häiriövalo syttyi uudestaan, kylläkin motonetin tarvikeosa. Olisiko alkuperäisestä hyötyä jos vaihtaisi, vai mistä kannataisi vikaa etsiä?
Ei näin :
"Osaisko kukaan sanoo audi 1.8 t a4 2003 bensan kulutus on aivan tolkutonta imupuoli takastettu eikä sillä puolella ole vuotoja nokkaakselin tunnistin vaihdettu katsastuksen jälkeen häiriö valo syttyi uudestaan kylläkin motonetin tarvike osa olisiko alkuperäisestä hyötyä jos vaihtais.vai mistä kannataisi vikaa etsiä."Viimeksi muokannut okkim; 8.7.2020, 12:12.
Comment
-
Aloittaisin lukemalla vikakoodit kunnollisella vikakoodinlukijalla, esim. VCDS. Lahden seudulla on kerholaisia, jotka varmasti pystyvät auttamaan asiassa. Sokkona tulee vaihdettua yleensä turhaan osia.
Mikä muuten on tolkuton kulutus? Näitä määritelmiä on nykyään niin paljon, että pitää varmistaa..
Comment
-
A4 B5 1.6 vm 2000, kulutus n. 10L /100km jos oikein keskityn kaasujalkaan. Onkohan ihan normaali? Ajelen lähinnä työmatkoja taajamissa. Voisikohan tuo 74kw teho wanhan auton painoon nähden olla syy kulutukselle?
Parin vuoden sisään on uusittu mm. Alkuperäinen lambda ja ilmamassamittari, tulpat ja tulpan johdot sekä ilmansuodatin ja muuta..ei vikakoodeja.
Comment
-
Moro! Ostin just n.180 000 ajetun audi a4 b5 1.8 vaparin ja auto käy hienosti, automaattilaatikko vaihtaa söpösti ja kosla aika upeassa kunnossa ulkoisesti. Oon nyt pari tankillista ajanu ja kulutus on ollu ihan käsittämätöntä, noin 14l/100km, kylläkin lähes pelkkää kaupunkiajoa. Käytin korjaamolla ja kattoivat siellä ettei polttoainejärjestelmässä oo minkäänlaisia vuotoja(auto oli ollu vuoden seisonnassa ja vähän tippas bensaa ensikäynnistyksen yhteydessä polttoainesuodattimen liitännästä) aika nopeen tsekkauksen jälkeen mekaanikko kerto ettei mistään vuoda, yritti vakuuttaa ettei moinen kulutus oo juuri ihmeellinen. Kehotti vaihtamaan sytytystulpat kuitenkin. Jäin vähän ihmettelemään että noinko on. Nyt hetken täältä luettuani aloin epäillä että lambda olis tullu tiensä päähän, toki myöskään moottorin lämmöistä ei ole juuri hajua, kun mittari ei juuri oo noussu näillä 10-20 pakkasilla mihinkään. Nollakeleillä käväs 70-asteessa (Vika luultavasti ennemmin mittaritaulussa tai anturissa, kun moottorin lämmöissä) auto on mulla lämpimässä tallissa yöt, joten ei auto ajoon lähdettäessä ole ihan umpijäässäkään. Tähän mennessä tullu ajeltua vaan lyhyttä kaupunkimatkaa- max 45km, eikö lämpöjen pitäs toimivassa autossa jo nousta tolla matkalla sinne 90 asteeseen?
Ajattelin että jos ajelis viikonloppuna vanhempien luokse ja siellä hallissa kunnon vehkeillä/ vähän asiantuntevamman avun kans ottais selville mikä on vaihtoa vailla ja mikä ei. Opiskelijana koitan välttää korjaamolle viemistä viimeseen asti, mutta nyt en tiiä selviäiskö vähemmällä kun veis, kertokaa te! Minkä hintasta olis suunnilleen tarkistuttaa? Vai pitäskö vaan vaihtaa suoraan kaikki ja kattoa tapahtuuko mitään? (Lambda-anturit, sytytystulpat, termostaatti)?? Kertokaa te viksummat miten tässä nyt etenis!
Comment
-
Vaihoin tulpat ja termarin! Oli ilmeisesti jäänyt auki-asentoon. Nyt on vähän tyhmä olo kun en heti tota termotaattia arvannu vaihtaa. Lämmöt nousee nyt normisti sinne 90 ja ainetta näyttäs menevän reilusti vähemmän. Siltikään ei taideta alle kympin kulutukseen päästä vaikka nyt ollu suurimmalta osin 100-70km/h maantieajoa rauhallisella kaasujalalla. Pitänee vaan todeta että vanha audi syö paljon.
Comment
Comment