Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t A4 liiallinen bensan kulutus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mulla menee 8-9 litraa sekoitettua ajoa, 1.8T mylly ja vakio. Nykyisin kyllä taitaa mennä enempi kun on kaupunkimatkaa duuniin pitkälti.

    Comment


    • #32
      Kyllähän toi mun korvaan aika kovalta kuulostaa kun oma profiilin menopeli vie vain 1.5l enemmän satkulla. Okei, eihän isomman myllyn tarvitse tehdä arkiajossa yhtä paljon töitä kun pienemmän mutta silti...onko lamdba milloin vaihdettu? Ja muuten, mulla kulutus nousi lähes litran kun ilmat lämpeni, leveät tassut ja ilmastointi nostaa yllättävän paljon kulutusta. Talvella pääsin puolen litran sisään sun kulutuslukemiasi, auto aina tolpasta käyntiin.

      Comment


      • #33
        Toi 1.6 vie tuossa A4:ssa ihmeen paljon. Itsellä oli samanlainen tuossa joku vuosi takaperin niin ei tahtonut sekalaisessa ajossa päästä alle ysin.

        Comment


          #34
          Ihmeen paljon teillä on menny. Itellä oli edellinen auto tuolla koneella ja pitkän ajan keskikulutus oli 7 l/100km paikkeilla. Matka-ajossa parhaimmillaan 6:n pintaan eikä ollut edes mitään köröttelyä vaan matkanopeus ns. toleranssien rajoissa eli mittarin mukaan 10-15 km/h yli rajotuksen. Ja tarvittaessa ohitukset reippaasti kiihdyttäen. Taajamavoittoisessa ajelussa reilu 8 l/100km. Hyvin harvoin sai menemään 9:ää. Kaupunkiajoa on tietysti niin monenlaista ettei niitä oikein voi verrata... siinä on melkonen ero ajetaanko ison kaupungin keskustassa vai pääväyliä jossain sivummalla / pikkukaupungissa.
          Pois vaihtaessa ajettu oli muuten 373 tkm, josta ite ajoin vajaa 120 tkm.

          Comment


          • #35
            Aika jännä tuo 1.6:sen kulutus..
            1.8tq tuntuu ainakin omaan hanskaan kovinkin taloudelliselta, alle ysin menee vaikka vähän uutuudenviehätyksessä poljinkin hki-savo -väliä toissailtana.

            Comment


            • #36
              Mun kosla kuluttaa kans jotain 9-11 litraa kaupungis ja matka-ajos 8-8.5 litran verran. Lambda vaihdettu. Kaverilla samanlainen ja kulutus samaa luokkaa.

              Taitaa vaan olla niin että toi kone on niin "alitehoinen" tohon koppaan ja siksi kulutus noin suurta...

              Comment


                #37
                Mulla kulutus maantiellä noin 8 l/100km nyt kesällä eli ilmastointi päällä. Autona siis A4 1,8 (vapari).

                Comment


                  #38
                  Keskikulutus 1.8 20V (ADR) - moottorilla vajaaveto A4:lla aiemmin tankkauksilla mitattuna 7,7 l/100km, lambdan vaihdon jälkeen 7,5 l/100km kaksi tankkausta putkeen. Ajo pääasiassa työmatka-ajoa 37 km matkalla, josta noin 30 km maantietä 100 rajoituksella (todellinen nopeus vajaa 110 km/h) ja loput kaupunkiajoa.

                  Saa nähdä vaikuttaako termarin ja lämpötilatunnistimen vaihto asiaan, nyt veden lämmöt ajossa mittarin mukaan 70.

                  Comment


                  • #39
                    Herätelläänpäs aihetta henkiin.

                    Eli tuossa AEB:ssä tuntuu bensaa menevän enemmän kuin luvallista.Joku 12l seka ajossa, liikaa kuitenkin.

                    Voiko lambda olla sökö antamatta vikakoodia?

                    Mites vaikuttaa kulutukseen takapyörän laakeri joka on vaihtolistalla, tai perän liisteröityneet öljyt?
                    Tuntuu että pikkuisen rullaa huonosti.

                    Mutta ei selittäne noin isoa sopankulutusta...

                    Jos nyt tuon kulutuksen saisi sinne 8-9 nurkille niin voisi Audi kokea kevyen tuunauksen ja helmiäismustan maalin saisi ylleen...

                    Comment


                    • #40
                      Omassa -97 1.8T A4:ssa kulutus on ajotietokoneen mukaan ollut edellisellä tankillisella n.10l luokkaa, keskinopeus samalla tankillisella 39km/h. Aika paljon pyöritty vain kaupungissa ja kehäI sisällä satunnaisia moottoritietaipaleita lukuunottamatta. Autossa on mittarissa 152tkm ja voisi veikata että lambda alkaa olla tiensä päässä?

                      A4-1,8T Lambda-anturi 4 johdolla ThickFilm/taaempi. . . . . 28-3423 84.50?

                      Tuollainen löytyy Motonetista, onko kokemuksia? Millainen operaatio on lamdan vaihto, tekeekö sen itse keskinkertaisilla DIY taidoilla (pari moottoria rakennettu, vaihdettu)?

                      Comment


                        #41
                        No vaihtaahan tuon hieman helpommin kuin moottorin :)

                        Ei hitaasta lambdasta tule vikakoodia, kulutus vain kasvaa. Eli kyllä se saattaa olla vaihdon tarpeessa vaikka totaalisen rikki ei olisikaan. Ja vpv-motoracingilta saa noita hieman halvemmalla kuin Motonetistä, mutta liitin pitää vaihtaa koska se on erilainen.

                        Comment


                        • #42
                          Juu, en pirkkalaan asti motonetiin jaksaisi ajaakaan, vpv-motoracing on viiden kilsan päässä :)
                          Ilman muuta laitan boschin enkä motonet palikkaa, on bosch halvempikin.

                          Kommentteja noista peräpään osista?

                          Comment


                          • #43
                            Eli tarvitaan 1xlambda, 1xlambda hylsy ja 1xhylsysarja... Sitten huoltoasemaketju XXX:n TI-halliin, auto ylös ja alakautta vanha anturi irti? Ymmärsin jostain että se voi olla melko tiukassa? Sitten vain uusi kiinni ja menoksi..

                            Mitä oleellista reseptistä puuttuu? Onko mahdollista rikkoa jotain? Audiin ei taida olla vastaavaa palvelua kuin www.realoem.com josta ainakin BMWn osat oli helppo selvitellä?

                            Comment


                            • #44
                              Pitää vilkaista korjausopasta...

                              Tuskin se mitään rakettifysiikkaa on =)

                              Ei ollut vpv:llä, ei myöskään AD:llä NGK:ta eikä Bossilaista.Startaxin tarvikeosaan tyydyin, 53 euroa.

                              Comment


                                #45
                                Toivottavasti tuo ostamasi tarvike on jonkun laatuvalmistajan tekemä, noita merkittömiä kun on mennyt 1pv - 2 vko käyttöönotosta.

                                Comment


                                • #46
                                  Tänään vaihdetaan lambda ja vikakoodia puskeva lämpötila-anturi. Saapa nähdä miten kulutuksen käy. Lambda ei antanut vikakoodia, mutta on luultavimmin alkuperäinen -97 ja ajettu 153tkm - aika alkaa olla täynnä.

                                  Lämpötila-anturi voi varmaan aiheuttaa kaikenlaista vikaa? Ainakin kulutuksessa jne...? En tuota osannut kyllä epäillä koska lähtee hyvin käyntiin jne. Lisäksi kaasuläppä piti sopeuttaa, mitä sitten ikinä tarkoittaakin.

                                  Muovikortti huutaa varmaan taas iltapäivällä armoa kun sitä höylätään, mutta tuleepa kuntoon.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Minulla tuo AEB:lla varustettu nelkku on ilmoittanut lambdan vikakoodia, muistaakseni "bank 1" tai jotain sinnepäin. Ostin jokin aika sitten VPV-racing´sta Bosch laajakaista lambdan ja ajatuksena olisi vaihtaa se tulevana viikonloppuna, kun ilmat taas hiukan lämpenevät. Nyt tätä ketjua lukiessa olen havinnut, että monessa kohdin puhutaan kahdesta lambdasta. Olen koko ajan oman Audin kohdalla olettanut, että vaihdan pakosarjan päällä törröttävän anturin, eikä muita olekaan. Mitenkäs on, onko tuossa noita antureita useampi? Vaihtamisesta uskon selviäväni, kun investoin lambda-hylsyyn ja semmoisiin Abiko-pihteihin, joilla voin anturin mukana toimitetun liittimen pinnit puristella johtimiin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei ole AEB:ssä kuin yksi lambda turbon ja katin välissä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei se AEB tajua siitä laajakaistasta sen enempää kuin sika satelliitista. Täysin väärä anturi.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Porkkis;

                                          Joissain aiemmissa asiaa koskevissa keskusteluissa moista anturia suositeltiin. En jaksa nyt tuota juttua esiin kaivaa, mutta siihen ja myös liikkeen suositukseen luottaen sen tilasin, itse asiassa jo joskus viime vuoden lopulla. Katsotaanpa kuis käyp.


                                          Edit:Kun nyt ennätin tuota aiempaa juonnetta vilkaista, kyseessä on "plaanarilambda", eli käyttipä varttunut amatööri hiukan väärää termiä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Todennäköisesti toimii paremmin vanhalla sytytystulpalla tai puutapilla, kun laajakaistalambdalla.
                                            Lisäksi käytettyä anturia on vaikea palauttaa, käyttämättömän liike voi vielä ottaa takaisinkin.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Oliskohan toi lambdan vaihto edessä mullakin, kun vajaa sata km kaupunkiajoa/n.15 kylmäkäynnistystä ja polttoaine mittari näyttää n. 3/4 tankillista.Aj.163tkm

                                              Aika roisisisti on menny soppaa.

                                              Monta lambda-anturia tossa AWT-moottorissa on?

                                              OT: Tossa oli juttua noista tarvike/alkuperäisosien hinnoista ylempänä...
                                              eräästä liikkestä tarjosivat 70? kpl puolan mulle, mut marmorilta 33?kpl.

                                              Kannattaa näköjään kysyä sieltäkin välillä,harmi kun ei ollu mukana clubikorttia ni
                                              olis hinta tippunu vieläki.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ei kannata sitten huolestua, mikäli kulutus kasvaa jos on alle -10°C. TM talviautotestissä "paras"
                                                tulos taisi olla +50% kulutukseen mikäli lähdetään kylmänä ajamaan. Tankkasin pari päivää sitten,
                                                rullasin lämpimänä kotiin lähiöön ja kulutus kerrankin alle 10l/100km tietämyskoneen mukaan.

                                                No, pari päivää aamuisin tolppakylmänä vaimon ja vanhemman lapsen odottelua tyhjäkäynnillä
                                                -15°C:ssa sekä zadin läpi ajelua (toisessa päässä lämmin talli) niin tietämyskone tarjoaa
                                                13.2l/100km keskikulutukseksi. Elämä on. Arvaisin että S4:nen kuluttaisi tuossa saman verran.

                                                Olisiko niin, että kunhan molemmissa on neliveto, liikenteen rytmi on sama (sama tehontarve),
                                                matka sama ja massatkin osuvat kutakuinkin samoihin niin kulutuksetkin ovat samoilla
                                                hehtaareilla. Monologia tyyliin "kyllä se ässä pitää ostaa, kyllä se ässä pitää ostaa, kyllä se ..
                                                ei se maksa enempää, ei se maksa enempää, ei se..." :)

                                                http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=5904

                                                edit: lambda on uusi, lämmönanturi, abt 215ps, jne jne. Jarrut ei laahaa, paljoa. Rivakasti mutta
                                                tasakaasulla. Keskinopeus tavallisesti siinä 30km/h. Nyt kun 13+l/100km niin keskinopeus onkin
                                                jo 20km/h. Saisi tankkaus.com vielä aikaiseksi tuon keskinopeussarakkeen..

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Koetin tuon lambdan vaihtaa, mutta on niin kovassa, että B...man hylsy ei pidä, vaan hyppii kulmien yli. Kiintoavaimelle tms. ei ole tilaa, joten jotain pitäis keksiä. Onko tietoa, mistä saisi, mieluummin kohtuuhintaan, jämerämmän lamda-hylsyn? Ei viitsisi tämän homman vuoksi korjaamollekaan mennä, kun tuon VPV:lta ostetun anturin liittäminen vaatii jonkin verran askartelua.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Putkipihdeillä lähti V8:sta aikoinaan. Voi olla tosi lujassa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Itse myös yritin avata Bilteman lambdahylsyllä, mutta on se liian vetelä jos anturi on tiukassa. Joku laadukas pitäisi löytää, mutta mistä?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mä otin itte koko putsarihässäkän irti niin sitte sai mahtumaan kiintoavaimen. Vähä kikkailin jatkoa avaimeen niin aukes yllättävän helposti.

                                                        e: mitenkä toi loggaus tapahtuu et saa maffin tarkistettua?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Itse myös yritin avata Bilteman lambdahylsyllä, mutta on se liian vetelä jos anturi on tiukassa. Joku laadukas pitäisi löytää, mutta mistä?
                                                            Samoin kävi. Lisäksi em. mutterisorvi olisi ollut liian lyhyt, jotta sillä olisi saanut uuden anturin kiinni.

                                                            Itse pistin voimahylsyn poikki ja hitsaten palat toisiinsa (siis vierekkäin). Tuli perin omituisen näköinen mutta hyvin kesti metrisellä jatkovarrella vääntämisen. Ainoa ongelma on että liitin pitää saada mahtumaan hylsystä läpi.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ois kyllä kiva tietää miks tää omaki vehe ryyppää näin paljo ainetta. Ennen kulutus 9.5 luokkaa> lambda, maf, lämpömittari, jakopää ym huoltojen jälkee kulutus tippui 0.8l, silloin oli koodinakin seoksen sopeutus raja ylittynyt. Myöskin päästöissä oli häikkää(korjaantui paikkaamalla lambdan juuri) mutta sillä ei ollut suurta vaikutusta kulutukseen. Nyt kun on painavat kesäkiekot alla niin vie melkee 10l/100km! pääasiassa maantietä. Katsotaan mikä vaikutus ohjelmoinnilla on, ainakin teho/kulutus suhdetta toivottavasti nostaa.

                                                              Naapurin rouva selittelee innoissaan kuinka hänen '99 A6 sedan samaisella koneella juo 7l sataseen..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X