Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sylinterinkannen lisäilmakanavan tukkiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sylinterinkannen lisäilmakanavan tukkiminen

    Mikähän olisi paras keino tulpata tuo kuvassa näkyvä reikä? Tuo on siis pakokanavasssa, eikä ole missään käytössä. Jos sen tulppaisi, niin virtaukset voisi vähän parantua.

    Ajattelin että josko tekisi tuohon kierteet, ja ruuvaisi siihen alumiinitapin. Uskaltaako sellaisen tuonne laittaa?

    Tai sitten hitsaa sen TIGillä umpeen, mutta tuo on sen verran lähellä venttiilinohjuria että kannattaako?

    Täällä kuva isompana.
    Attached Files

  • #2
    Kierre, lukite ja vielä tigillä hitsaisi pisteen varmistukseksi tuohon ohjurista kauimmaiselle reunalle? Tai sitten vedät imusarjasta venttiilin kautta ilmaputket ja saat kätevästi paukkusysteemin itsellesi. :)

    Comment


    • #3
      Kuinka kuumaa lukitteet kestävät? Joo tuli myös mieleen että sen pultinhan voisi hitsata TIGillä kiinni, niin ei se siitä varmasti katoa. Eikä tule niin paljon lämpökuormaakaan tuolla tavalla.

      Comment


      • #4
        +200 asteeseen noita lukitteita ainakin löytyy.

        Comment


        • #5
          Pitää kuitenkin huomioida se, että kahdessa sadassa asteessa lukite pehmiää jotta ruuvin voisi kiertää pois. Mutta kun sitä ei kierretä, niin taitaa jähmettyä jäähtyessään uudestaan?

          Comment


          • #6
            Taitaa loppujen lopuksi olla aika turhaa se lukite siellä? Kauanko lie kestää jatkuvia lämpösyklejä? Löysin laakerilukitteen joka kestää 230 astetta.

            Comment


            • #7
              En tiedä miksi ei kestäisi lämpösyklejä, mutta yhtälailla voi olla turhaa laittaa sitä sinne. Kansi kuitenkin pysyy pitkälti sielä 100 asteen hujakoilla käyttölämpötilassa.

              Comment


              • #8
                Kokemusta noista Loctiten 270, 603 ja 620 lukitteista. Mikään niistä ei kestänyt 5000 km:ää tulpan kierreholkissa, vaan tulppa lähti nätisti holkkeineen, vaikka "tuoreena" pitikin hyvin.
                Tosin tuollainen holkki on terästä (alukannessa)

                Comment


                • #9
                  alutappi vaan, ja sen kylkeenhän voi lyödä sivuun lukitustapin erikseen ; toisaalta, eipä se kannen öljytilassa vesikanavan takana se pultin kanta taida >200C nousta.

                  Comment


                    #10
                    Tai sitten vedät imusarjasta venttiilin kautta ilmaputket ja saat kätevästi paukkusysteemin itsellesi. :)
                    Älä Mikko heti hylkää tätä ajatusta.

                    Comment


                    • #11
                      Hmm... kertokaas tarkemmin kun nyt lyö tyhjää. Eli vaihteen vaihdossa avaittaisiin venttiili joka päästäisi ahtopaineet turbiinille? Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta väsyttää sen verran paljon että edelleen sutii.

                      Valaiskaa mua :)

                      Comment


                      • #12
                        Paukku tarvii paljon ilmaa kaasuläpän ohi ja bensaa ja vähän koodia. Rasittaa pirusti pakosarjoja ja ahtimia. Lisäilma ei kyllä riitä tuon kokoisilla reijillä mitä kannessa on, kaasuläpän ollessa kiinni.

                        kuvassa b ryhmän sarja, jossa ilma otettiin turbolta suoraan "toisella" hukkaportilla pakosarjaan.

                        Comment


                        • #13
                          Joo, nyt jo järki kulkee paremmin. Mietinkin että jos niitä reikiä pitkin pitäisi kulkea kunnolla ilmaa, niin jää kyllä haaveeksi. Muutenkin se rasittaa turboa, joten enpä taida tarvita tuollaista systeemiä.

                          Comment


                          • #14
                            No toihan oli ihan fiasko tehtaan kilpakäytössäkin, joten harrastajan fiilispohjalla turaamana olisi kyllä katastrofi lähes varma.

                            Okkimilla yhdys sana harjoitukset otsikossa, ihan hirveetä luettavaa, hähä :)

                            Comment


                            • #15
                              No hitto, pääsi aivopieru! Parempi? :)

                              Comment

                              Working...
                              X