Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Monipistesuihkutin -90

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Monipistesuihkutin -90

    Tuli hommattua neljäs lötkö.. Mutta nuo kolme on vanhempaa mallia ja kaiketi yksipiste ruisku?
    Ni mikä on monipiste ruisku?.. Vanhemmissa kait yksipiste ruisku.? Koneena RT
    Ja noissa muissa kaiketi KP.

    #2
    Ni mikä on monipiste ruisku?
    Jokaiselle imukanavalle imusarjassa on oma suutin, joka polttoainetta suihkuttaa. Vai mitä halusit tietää?

    Comment


      #3
      Kyllä sekä KP että RT ovat monipistesuihkutuksella. RT:ssä käsittääkseni KE-jetti eli lisätty hieman älyä K-jettiin, joka taas löytyy KP:stä. Molemmat mekaanisia "jatkuvatoimisia" monipistesuihkuja.

      Comment


        #4
        RT:ssä käsittääkseni KE-jetti
        Ihan perus K on vielä RT:ssä.

        Comment


        • #5
          RT:ssä on sekä että käytetty.

          Comment


          • #6
            Imusarja on ainakin erilainen.. Muuten samanoloinen pata.

            Comment


            • #7
              Audissa ei ole käytetty 1-piste suihkua, joka siis on suoraan kaasuttimen tilalle asennettu suihkutuslaite.

              Comment


                #8
                Ompas ABT ja ABM kasikympissä ainakin.

                Comment


                • #9
                  Aloin vain ihmetteleen, kun vanhemmissa lötköissä ei mainintaa ruiskuista. Mutta tuossa -90 mallissa oli otteessa monipisteruiskusta.. Tosin maininta Katalysaattori mallista.

                  Tuo -90 malli on uusi tuttavuus, etten ole asiaa tutkaillut, muutakuin rek.otetta.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, niin on mutta olin siinä oletuksessa ettei ko. tyyppejä ole tuotu suomeen. Aina oppii uutta.

                    Comment


                    • #11
                      Ni tuo pirssi on huoltokirjan mukaan ostettu tampereelta laakkoselta uutena.

                      Comment


                      • #12
                        Niinkuin tuossa: Audi 100 5D AVANT 100-2.0E monipisteruisku Farmari 1990 - Vaihtoauto - Nettiauto

                        Ni tää ei ole myynti ilmo.. Vaan vertaus monipiste ruiskuun..

                        (Myynti-ilmon voi poistaa)

                        Comment


                          #13
                          Kaikki lötköjen ruiskut (K-jetit ja Motronicit) ovat "monipisteruiskuja". Kukaan ei käytä moista nimitystä, koska muita ei lötköissä ole. Rekisteriotteen merkintöihin ei kannata kauhean totisesti suhtautua. Välillä niissä on aivan puuta heinää. Vuosimallikin pitää katsoa runkonumerosta eikä mistään rekisterin päivämääristä, jos haluaa olla varma.

                          Comment


                          • #14
                            Mono Motroniceja vielä konetyypit 4B 1,8 l, lötkön kone ja AAE 2,0 100:sen (C4) ja A6:den kone

                            Comment


                            • #15
                              Yleensä on audissa totuttu että moottoritilavuuden perässä on E merkkinä suihkusta ja S kaasuttimesta. Toki poikkeus vahvistaa säännön ja vanhoissa on vielä vaivana tekniikan vaihdot jotka vaikeuttavat tunnistusta. Rekisteriotteen maininta käytetystä polttoaineensyöttötavasta yleistyi katalysaattorien tullessa ja juuri yksipistesuihkujen kohdalla, mutta kuten tuolla ylempänä todettiin rek.otetta ei kannata lukea liian tarkasti. Myynti-ilmoitukset sitten voivat sisältää mitä vaan.

                              Comment


                                #16
                                Mono Motroniceja vielä konetyypit 4B 1,8 l, lötkön kone ja AAE 2,0 100:sen (C4) ja A6:den kone
                                Tosiaan. Harvassa on kyllä lötköt tuolla koneella, mutta toisaalta itse aina unohdan, että onhan sitä valmistettu joillekin köyhille myös yhden vajaalla pytyllä :)

                                Comment


                                • #17
                                  Ja ruotsissa löytyy neloskoneisia.. Ja kuuleman mukaan olisi lötköä valmistettu 1.3L koneella.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
                                    Yleensä on audissa totuttu että moottoritilavuuden perässä on E merkkinä suihkusta ja S kaasuttimesta. Toki poikkeus vahvistaa säännön ja vanhoissa on vielä vaivana tekniikan vaihdot jotka vaikeuttavat tunnistusta. Rekisteriotteen maininta käytetystä polttoaineensyöttötavasta yleistyi katalysaattorien tullessa ja juuri yksipistesuihkujen kohdalla, mutta kuten tuolla ylempänä todettiin rek.otetta ei kannata lukea liian tarkasti. Myynti-ilmoitukset sitten voivat sisältää mitä vaan.
                                    Tosiaan poikkeus vahvistaa säännön: S voi olla kaasari tai yksipistesuihkutus. Esimerkkinä (kenties ainoa?) Audi 80 typ 89 1.8S, jota myytiin kaasarilla ilman kattia (NE) ja yksipisteruiskulla (mono jet) katin kanssa (JN/PM). Ilmeisesti joillekin markkinoille myytiin katillista kaasarikonettakin.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X