Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tuntee nimen Audi 100 Sport. Sporttialustalla ja -sisustuksella sekä pyöreillä takalokarin kaarilla, 10vt koneella. Vähän kuin A200 20vt, mutta satasen puskureilla. Saattoi olla tarjolla quattron lisäksi myös FWD:nä.
Tuossahan on K-jetronikki polttoaineen syöttönä. Jokohan se on aatamin aikuinen et mimmoinen homma laittaa uudempaa tilalle. Tai onko ees järjeä laittaa vai vaihtaa suoraan koko moottori vaikka 20V malliin. Onko valmiita vaihtopaketteja missään saatavilla jo päivittää uudempaa ruiskua.
Käykö sisustasta mitenkä esim 200 osat tai V8 osat? Lähinnä penkit. Tai no oikeastaan kun on nahkasisusta ja siitä uuppuu kyynärnoja niin käykö C4 mallista kyynärnoja tai koko penkki.
Tuossahan on K-jetronikki polttoaineen syöttönä. Jokohan se on aatamin aikuinen et mimmoinen homma laittaa uudempaa tilalle. Tai onko ees järjeä laittaa vai vaihtaa suoraan koko moottori vaikka 20V malliin. Onko valmiita vaihtopaketteja missään saatavilla jo päivittää uudempaa ruiskua.
Menee aika DIY-jutuiksi, ja noissa vielä tunnetusti aika ahdas se onkalo, missä on suuttimet/tukki, niin on aika nirso noiden suhteen.
034 Motorsportilta saa suoraan sopivan tukin ja insertit löytyy VW varaosanumerolla joilla saa K-jetin mekaanisten tilalle solenoidisuuttimet.
Ei mikään tekemätön homma vaihtaa moottorinohjausta, etenkin kun sytytys on jo moderni triggeröinti joka on suoraan kytkettävissä esim. VEMS:iin ja tankista löytyy jo painepumppu.
Paljon helpompi siis modernisoida kuin joku perus kaasariauto.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...uttimen+kierre
Tuolta löytyy sen holkin numero. Janilla taitaa olla suhteet kunnossa 034:lle tuon tukin hankkimiseksi. Oikein nopeasti jos haluaa niin AMW toimittaa myös. Siihen tosin joutuu kiinnityksen askartelemaan itse. Lyhyet dekat meni aika näpsäkästi, tosin liittimen kanssa on ahdasta. Olisikohan pitkä versio parempi.?
Vaki-imusarjan pirun tiukka mutka taitaa olla se suurin tilaa rajoittava tekijä. Jos tila loppuu, niin täysin customia tai vaparin mutkasta puukottamalla.
Onhan tuossa esitteessä: http://www.audi200.net/lithuania/100sport.pdf
toiseksi viimeisen sivun taulukossa mainittu A100 Sport (quattro) 10vt turbokoneella. Miksi tuollainen lötkö ei olisi Audi 100 turbo quattro?
Olisiko muuten kaikkia muita Sportin varusteita saanut ruksata ihan perus 100q:hun paitsi niitä kaaria ja takavalopaneelia?
Luulisi että kyllä, koska omasta ei-sport tq-satkusta löytyy kaikki nuo sportin varusteet juurikin noita kaaria, takavalopaneelia ja etusumareita lukuunottamatta. Penkit tosin mustaa nahkaa, mutta sporttimalliset kuitenkin. Ja esitettä tutkimalla totesin että kelautuva takapenkin keskivyökin puuttuu.
No kylläpäs nyt pilkku saa kyytiä ja hius halkeaa.
Jos ostat A6:sen nelivetona ja 4.2l V8:lla onko se RS6?
Olisiko muuten kaikkia muita Sportin varusteita saanut ruksata ihan perus 100q:hun paitsi niitä kaaria ja takavalopaneelia?
Alunperin kysyttiin facelift aikauden Audi 100 turbo quattrosta. Miksi kyseisen aikakauden Audi 100 Sport turbo quattrona ei olisi sellainen?
Summasummarum: Audi 100 Sportin eräs variantti on turbo quattro. Miksi tätä ei voisi sanoa Audi 100 turbo quattroksi? Ihan sama juttu, kun esim Audi 100 CC/CD quattro. Onko tämä Audi 100 CC/CD vai Audi 100 quattro? Lyhyesti, Audi 100 Sportin eräs variantti on Audi 100 turbo quattro, mutta Audi 100 turbo quattro ei välttämättä ole Audi 100 Sport. Eikö vain?
Kun se isoilla kaarilla on aina pelkkä Audi 100 Sport.Audi 100q/Audi 100 tq ovat normaaleilla pyörän kaarilla.Ja olettaisin päämallin olevan juurikin 100q/tq,koska niitä on valmistettu vuosia ennen tuota Sport mallia.Olisin myös ymmärtävinään,että quattro:a ei mainita Sportin yhteydessä mallinimenä,oli se etu tai nelivetoinen.
Comment