Kysellääs pikaisesti: A8 D3 W12 röpöttää pikkasen tyhjäkäyntikierroksilla. Kone lähtee normaalisti käyntiin ja kuulostaisi käyvän tasaisesti. Myöskään ajossa ei huomaa mitään eroa, kone käy tasaisesti, kierrokset ei heijaa ja vedot on tallella.
Äänen huomaa parhaiten juuri auton käynnistettyä, kun rikastin (tms?) on vielä päällä. Kun kierrokset laskee normaalille tyhjäkäynnille, ääni katoaa lähes kokonaan. Myöskään kierrosten noustessa se ei muutoin esiinny kuin n. 1000 rpm paikkeilla. Ja ääni siis kuuluu molemmista putkista, tosin oikeanpuoleisemmasta selvemmin. Kuuluu myös lämpimällä koneella, tosin ihan kuumaksi en ole huomannut ajaa.
Sytytystulpat on vaihdettu viime kesänä. Vika puolassa? Mutta jos vain yksi on rikki, voiko ääni kuulua molemmista putkista (lohkoista)? Ja jos yksi pytty on poissa pelistä, onko mahdollista, että kone lisää polttoaineensyöttöä muille sylintereille kompensoidakseen tilannetta ja näin ollen sitä ei ajossa huomaisi? Voisko tuo johtua jostain muusta? Auto on melko vähäisellä käytöllä, eikä kone oikeastaan ikinä ehdi kunnolla lämmetä minun ajoilla. Karstaa koneessa?
Yritän saada vietyä auton perjantaina vikakoodinlukuun, josko selviäsi enemmän. Merkkiliike todennänköisesti suosittelee vaihtamaan varmuuden vuoksi kaikki puolat ja repullisen muita osia, jolloin kustannukset kohoaa taas kivoihin lukemiin. :)
Kyselen oikeastaan siksi, että osaa sitten henkisesti varautua pahimpaan. Tuntuu, että Audien kanssa pienikin vika voi tulla (lue: tulee) pirun kalliiksi.
Äänen huomaa parhaiten juuri auton käynnistettyä, kun rikastin (tms?) on vielä päällä. Kun kierrokset laskee normaalille tyhjäkäynnille, ääni katoaa lähes kokonaan. Myöskään kierrosten noustessa se ei muutoin esiinny kuin n. 1000 rpm paikkeilla. Ja ääni siis kuuluu molemmista putkista, tosin oikeanpuoleisemmasta selvemmin. Kuuluu myös lämpimällä koneella, tosin ihan kuumaksi en ole huomannut ajaa.
Sytytystulpat on vaihdettu viime kesänä. Vika puolassa? Mutta jos vain yksi on rikki, voiko ääni kuulua molemmista putkista (lohkoista)? Ja jos yksi pytty on poissa pelistä, onko mahdollista, että kone lisää polttoaineensyöttöä muille sylintereille kompensoidakseen tilannetta ja näin ollen sitä ei ajossa huomaisi? Voisko tuo johtua jostain muusta? Auto on melko vähäisellä käytöllä, eikä kone oikeastaan ikinä ehdi kunnolla lämmetä minun ajoilla. Karstaa koneessa?
Yritän saada vietyä auton perjantaina vikakoodinlukuun, josko selviäsi enemmän. Merkkiliike todennänköisesti suosittelee vaihtamaan varmuuden vuoksi kaikki puolat ja repullisen muita osia, jolloin kustannukset kohoaa taas kivoihin lukemiin. :)
Kyselen oikeastaan siksi, että osaa sitten henkisesti varautua pahimpaan. Tuntuu, että Audien kanssa pienikin vika voi tulla (lue: tulee) pirun kalliiksi.
Comment