Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 röpöttää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 röpöttää

    Kysellääs pikaisesti: A8 D3 W12 röpöttää pikkasen tyhjäkäyntikierroksilla. Kone lähtee normaalisti käyntiin ja kuulostaisi käyvän tasaisesti. Myöskään ajossa ei huomaa mitään eroa, kone käy tasaisesti, kierrokset ei heijaa ja vedot on tallella.

    Äänen huomaa parhaiten juuri auton käynnistettyä, kun rikastin (tms?) on vielä päällä. Kun kierrokset laskee normaalille tyhjäkäynnille, ääni katoaa lähes kokonaan. Myöskään kierrosten noustessa se ei muutoin esiinny kuin n. 1000 rpm paikkeilla. Ja ääni siis kuuluu molemmista putkista, tosin oikeanpuoleisemmasta selvemmin. Kuuluu myös lämpimällä koneella, tosin ihan kuumaksi en ole huomannut ajaa.

    Sytytystulpat on vaihdettu viime kesänä. Vika puolassa? Mutta jos vain yksi on rikki, voiko ääni kuulua molemmista putkista (lohkoista)? Ja jos yksi pytty on poissa pelistä, onko mahdollista, että kone lisää polttoaineensyöttöä muille sylintereille kompensoidakseen tilannetta ja näin ollen sitä ei ajossa huomaisi? Voisko tuo johtua jostain muusta? Auto on melko vähäisellä käytöllä, eikä kone oikeastaan ikinä ehdi kunnolla lämmetä minun ajoilla. Karstaa koneessa?

    Yritän saada vietyä auton perjantaina vikakoodinlukuun, josko selviäsi enemmän. Merkkiliike todennänköisesti suosittelee vaihtamaan varmuuden vuoksi kaikki puolat ja repullisen muita osia, jolloin kustannukset kohoaa taas kivoihin lukemiin. :)

    Kyselen oikeastaan siksi, että osaa sitten henkisesti varautua pahimpaan. Tuntuu, että Audien kanssa pienikin vika voi tulla (lue: tulee) pirun kalliiksi.
    Viimeksi muokannut Tähtikuljettaja; 6.3.2013, 06:43. Perustelu: kiroijtusvihreitä

  • #2
    Niko, ei maalata nyt piruja seinille, mutta jos autossa on V12-kiuas, niin se voi kustantaakin enemmän kuin joku 1.8 turbo. Satun tietämään, että esim pelkkään Mersun V12 tulppien vaihto on tonnin luokkaa.

    Comment


    • #3
      Eiku maalataan vaan. :D Toki ymmärrän hyvin, että W12 voi tulla joltain osin kalliimmaksi kuin vaikkapa se 1.8 turbo, mutta kun se tuntuu olevan asiassa kuin asiassa näin. Minkäs teet.
      Pieni esimerkki: Liikkeestä kerrottiin minulle, että moottorin lämpötila-anturi pitää vaihtaa. Tuumasin että selvä, osa ei voi olla kallis jotta laitetaan tilaukseen ja varataan aika. Kerranki päästään vähällä. No, 3.000 euroa tulee maksamaan tuo anturin vaihto. En sit tiedä, mitä olis tuohon 1.8 turboon maksanu, mutta ei nyt mennä siihen.
      Viimeksi muokannut okkim; 6.3.2013, 15:23. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

      Comment


        #4
        Mikäköhän lämpötila-anturi maksaa noin paljo. yleensä 40-90€ maksaa, jos puhe vedenlämmöstä. Itse tehty vaihtotyö = priceless.

        Mutta, jos se lämpötila-anturivika on edelleen päällä, niin se voi aiheuttaa röpötystä, kun seokset sekasin.

        Comment


        • #5
          Pitääpä melkein katsoa Perhealbumista, että mihin ne ovat survoneet sen anturin tuossa koneessa.

          Comment


            #6
            Varmaan isompaa purkamista tai irrottamista vaatii, kun puhutaan tollasista summista.
            Tulpat voisi vaihtaa tai tarkistaa, jollei se ole ihan mahdoton urakka. Tuskin kynttilät tuohon nyt kuitenkaan mitään super yber spesiaaleja kuitenkaan on.

            Sen verran vieras kone, että ite lähtisin tolla liikkeelle. Ja tietty kattosin jos olis jotain koodeja koneesta pukannut.

            Comment


            • #7
              Vaatii varmaan moottorin irroituksen tuo anturin vaihto?:)

              Comment


              • #8
                Hehe, eikös S8 40v:n nokkien irroituskin vaadi sen koneen poisoton, ainakin virallisten ohjeiden mukaan?

                Comment


                • #9
                  Jos 3k€ maksaa vaihto..
                  Virallisista ohjeista en tiedä.

                  Comment


                    #10
                    Eikös siellä lämpöanturin vika ollut jo silloin kun ekan kerran luin tuosta vikakoodit?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja salonenm Näytä viesti
                      Eikös siellä lämpöanturin vika ollut jo silloin kun ekan kerran luin tuosta vikakoodit?
                      En muista, ei minusta? Ei se ainakaan ole sitten uusiutunut. Tuo vika ilmeni vasta viime vuoden lopulla, kun jäähdyttimen puhallinmoottori antoi vikailmoituksen. Vaihdatin siihen sen rikkinäisen puhallinmoottorin, mutta vika ei hävinnyt. Merkkiliikkeessä tutkivat uudelleen, ja totesivat että moottorin lämpötila-anturi antaa vikakoodia, sekä nyt myös toinenkin flekti. Ja tuo anturi on sylinteriryhmän päässä, moottorin ja tulipellin välissä. Vaatii kuulemma moottorin irroittamisen, ja siitä tuo hinta oikeastaan tulee. En jaksa alkaa edes miettimään, miksi se on tuollaiseen paikkaan pitänyt tunkea. Varmasti joku fiksumpi keksii sille ihan järkeen käypän selityksen.

                      Tulpat on vaihdettu viime kesänä, sen jälkeen kilometrejä tullut ehkä... 4 tuhatta? En jaksaisi uskoa, että tulpissa vika. Pitää käydä luetuttamassa ne vikakoodit.

                      amalinko meinaa, että röpötys voisi johtua tuosta anturista? Seokset sekaisin, siis bensa/ilma? Jos näin on, niin voiko tuo aiheuttaa minkälaista hallaa koneelle? Auto ei ole herjannut tuosta anturi viasta kuin kerran pari, ja joka kerta herjaaminen on loppunut, kun on ajanut koneen lämpimäksi. Ja tuon röpötyksen huomasin vasta nyt, mutta en silti sano, etteikö se voisi johtua siitä anturista. Siksi kyselen, kun ei itsellä ole mitään hajua. Täällä on kuitenkin sellaisia rasvanäppejä, jotka ymmärtävät auton tekniikkaa/sielunelämää huomattavasti paremmin kuin minä.


                      (Niin varmaan se anturin vaihtaminenkin tulee halvemmaksi "jos itse tekee". Omalla kohdalla se ei vaan onnistu, vaan sen joutuu tekemään joku muu kuin minä.)

                      Comment


                        #12
                        Jos se anturi näyttää kovia pakkasia niin säätää liian rikkaalle. Eikös tuotakin pysty VCDS:lla logittamaan? Joku alkupään kanava esim. 004 vois antaa jäähdytysveden lämmöt ja ehkä kanava001:sta näkis miten lambda säätää seosta per puoli.

                        Comment


                          #13
                          Pitäskö sitä konehuonetta vilkaista, ennen kuin viet marmorille vaihdettavaksi?
                          Ohje kyllä sanoo, että kone irroitettava, mutta ehkä josko kuitenkin sen saisi vedettyä välistä. Mulla on aika pienet kädet.
                          Jos saan sen vaihdettua välistä, niin lasku ei ole kolmee tonnia.
                          Soita o4oo7o1495 tai laita postia myynti@jt-carfix.fi

                          Comment


                            #14
                            amalinko meinaa, että röpötys voisi johtua tuosta anturista?
                            Kyllä, olen omin silmin todistanut erinäisiä käyntihäiriöitä lämpöanturista johtuen, se on kuitenkin aika olennainen osa seoksien laskentaa.

                            Yleensä osaava porukka lähtee merkkarilta omiin firmoihin. Vie siis suosiolla auto Pullan hoitoon ja lompakko kiittää.

                            Monestikin nuo tehtaan ohjeet pyytää irrottamaan "turhia" osia pois edestä, että perusjormakin pystyy tekemään, mutta monella riittää sorminäppäryys ilmankin.

                            Comment


                              #15
                              Ja ainahan sitä konetta tai alakelkkaa voi tarvittaessa hieman pystysuunnassa siirrellä.

                              Comment

                              Working...
                              X