Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 4.2 tärinä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 4.2 tärinä?

    ABZ koneisen A8 kärryn koriin tuntuu tärinää ajossa ja varsinkin vaihteen ollessa D asennossa tuntuu tärinä voimakkaammin ratissa ja koko korissa. Käytin autoa pajalla nostimella kolmen mekaanikon ihmeteltävänä joiden mielestä moottorin+askin kumet olivat kunnossa eikä mikään vastaa koriin. Ainoa idea tärinän aiheuttajaksi oli ettei jako olisi kohdallaan hihnarempan jäljiltä. Viikonloppuna avasin konepellin ja toinen nokka oli hieman pois kohdalta lukitustyökalulla mallatessa, siis hyvin vähän. Palikat irti ja uudestaan läjään, mutta lopputulos sama. Eli edelleen täristää. Onko kenelläkään mitään käryä mistä tärinä johtuu?

    #2
    Jos tuo tärinä on alkanut hihnanvaihdon jälkeen niin jakoa tarkistamaan vaan vielä kerran uudestaan.

    Comment


    • #3
      Eikös sen voi tarkistaa tyylikkäästi VAG-COMilla, sehän kertoo niillä parilla kanavalla, ovatko ajoitukset kohdallaan?

      Comment


      • #4
        No mitä tuossa verrattiin Samulin kasia ja omaani, niin eipä siinä nyt niin isoa eroa ollut loppu peleissä kuitenkaan. Ehkä "d-päällä" tyhjäkäynnillä isoin ero.

        Comment


        • #5
          Mulle korjaamon mekanikko väitti ettei tästä näe mitään ajotuksia testerillä. Kai se jako pitää vielä kertaalleen tarkistaa...

          Comment


          • #6
            No ei siinä sitten laatikko tärise jotenkin muuten? Onko niitä misfirejä katottu myöskään? Jos jättää joskus pytyn väliin, se ei käsittääkseni kasissa tunnu niin paljon kuin pikkukoneessa?

            Comment


            • #7
              Ei antanu mitään koodeja moottorista.

              Comment


              • #8
                Ei se annakaan niitä misfire-koodeja, jos niitä tulee aina väliin. Sitten jos niitä tulee urakalla, VAG-COM näyttää ne. Mutta niiden lukeminen onnistuu reaaliajassa VAG-COMilla. Mulla kävi sillai, että kun oli puola pimeänä, näytti ilman mittariston vikavaloa 300 misfireä ihan hetkessä.

                Viisaammat korjatkoon, en muista tarkkaan, miten tuo homma meni.

                Comment


                • #9
                  Edelleen tärisee... Uudemman kerran tuli käytyä tutkailemassa autoa nostimella ja mitään vastauksia en saanut. Tärinä tuntuu selvästi kaikkialla muualla paitsi etukelkassa jonka päällä kone lepää. Vertailtiin vielä uudestaa Tonin S8 moottorin käyntiä/tärinää omaani ja käynti oli juuri samanlainen lukuunottamatta koriin tuntuvaa tärinää. Eli jako on kohdillaan, tukikumet kunnossa ja muutenkin kaikki pelaa, mutta mikä pielessä? Voiko laatikossa joku aiheuttaa tämän?

                  Comment


                  • #10
                    Nostellaan taas tätä ketjua. Eli tämä vaiva on edelleen olemassa. Tuli taas tarkastettua jaon kohdillaan olo lukitustyökaluilla ja kohdillaan oli. Puristukset tuli tuossa joskus mitattua, ei ollu heittoa. Mikähän tätä vaivaa? Niin ja ainoa vikakoodi moottorin puolelta tulee kampiakselin pyörintänopeus anturilta joka on kyllä uusittu, mutta koodi ei poistu.
                    Viimeksi muokannut Pearl; 29.4.2014, 07:19.

                    Comment


                      #11
                      Minä veikkaisin tukikumeja. Ainahan moottori hiukan tärisee, eri asia paljonko sitä tärinää siirtyy koriin. Onko ne nyt kuinka hyvin tutkittu silloin aikanaan?

                      Se anturin vikakoodiko palaa takaisin vaikka nollaa koodit?

                      Comment


                      • #12
                        Koodi palaa aina nollauksen jälkeen. Tukikumeista paha sanoa, omasta ja parin mekaanikon mielestä ne on kunnossa, mutta en sitten tiedä... Luulis tärinän siirtyvän kuitenkin koneen alle apurunkoon jos kumet on oikeen huonot.

                        Comment


                        • #13
                          Joko anturille menevässä johtosarjassa on vikaa, tai sitten se anturin vastinkappaleena oleva lukukehä ei ole kunnossa

                          Comment


                          • #14
                            Riittääkö tämä anturivika yksin aiheuttamaan epätasaisen käynnin?

                            Comment


                            • #15
                              onko koodit luettu auto käynnissä vai sammuksissa? eikös kampuran nopeusanturi heitä herjat jos auto ei ole käynnissä?

                              Comment


                              • #16
                                Sytytykseen luulisi vaikuttavan, jos pätkii signaalia.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja demons Näytä viesti
                                  onko koodit luettu auto käynnissä vai sammuksissa? eikös kampuran nopeusanturi heitä herjat jos auto ei ole käynnissä?
                                  Ei tule vikakoodia sammuksissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voisiko yhden suuttimen huono toiminta aiheuttaa huonokäyntisyyttä alakierroksilla? Suuttimia ei ole "pesty" ainakaan minun aikana.

                                    Comment


                                      #19
                                      Se kampiakselin asentotunnistin vika nyt ekana kuntoon. Jos ei saa pyörintätietoa niin silloin ei sytkäkään toimi. Eli jos vaikka lukukehällä vaurio niin jättää tasaisesti pyörintätiedon pois ja sytytyksen. Eli perusasiat nyt ekana kuntoon eli viat ja niiden aiheuttajat pois sieltä muistista. Ei ne turhaan sinne tule.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Komppaan Nikoa

                                        Comment

                                        Working...
                                        X