ABZ koneisen A8 kärryn koriin tuntuu tärinää ajossa ja varsinkin vaihteen ollessa D asennossa tuntuu tärinä voimakkaammin ratissa ja koko korissa. Käytin autoa pajalla nostimella kolmen mekaanikon ihmeteltävänä joiden mielestä moottorin+askin kumet olivat kunnossa eikä mikään vastaa koriin. Ainoa idea tärinän aiheuttajaksi oli ettei jako olisi kohdallaan hihnarempan jäljiltä. Viikonloppuna avasin konepellin ja toinen nokka oli hieman pois kohdalta lukitustyökalulla mallatessa, siis hyvin vähän. Palikat irti ja uudestaan läjään, mutta lopputulos sama. Eli edelleen täristää. Onko kenelläkään mitään käryä mistä tärinä johtuu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 D2 4.2 tärinä?
Collapse
X
-
Ei se annakaan niitä misfire-koodeja, jos niitä tulee aina väliin. Sitten jos niitä tulee urakalla, VAG-COM näyttää ne. Mutta niiden lukeminen onnistuu reaaliajassa VAG-COMilla. Mulla kävi sillai, että kun oli puola pimeänä, näytti ilman mittariston vikavaloa 300 misfireä ihan hetkessä.
Viisaammat korjatkoon, en muista tarkkaan, miten tuo homma meni.
Comment
-
Edelleen tärisee... Uudemman kerran tuli käytyä tutkailemassa autoa nostimella ja mitään vastauksia en saanut. Tärinä tuntuu selvästi kaikkialla muualla paitsi etukelkassa jonka päällä kone lepää. Vertailtiin vielä uudestaa Tonin S8 moottorin käyntiä/tärinää omaani ja käynti oli juuri samanlainen lukuunottamatta koriin tuntuvaa tärinää. Eli jako on kohdillaan, tukikumet kunnossa ja muutenkin kaikki pelaa, mutta mikä pielessä? Voiko laatikossa joku aiheuttaa tämän?
Comment
-
Nostellaan taas tätä ketjua. Eli tämä vaiva on edelleen olemassa. Tuli taas tarkastettua jaon kohdillaan olo lukitustyökaluilla ja kohdillaan oli. Puristukset tuli tuossa joskus mitattua, ei ollu heittoa. Mikähän tätä vaivaa? Niin ja ainoa vikakoodi moottorin puolelta tulee kampiakselin pyörintänopeus anturilta joka on kyllä uusittu, mutta koodi ei poistu.Viimeksi muokannut Pearl; 29.4.2014, 07:19.
Comment
-
Joko anturille menevässä johtosarjassa on vikaa, tai sitten se anturin vastinkappaleena oleva lukukehä ei ole kunnossa
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja demons Näytä viestionko koodit luettu auto käynnissä vai sammuksissa? eikös kampuran nopeusanturi heitä herjat jos auto ei ole käynnissä?
Comment
-
Se kampiakselin asentotunnistin vika nyt ekana kuntoon. Jos ei saa pyörintätietoa niin silloin ei sytkäkään toimi. Eli jos vaikka lukukehällä vaurio niin jättää tasaisesti pyörintätiedon pois ja sytytyksen. Eli perusasiat nyt ekana kuntoon eli viat ja niiden aiheuttajat pois sieltä muistista. Ei ne turhaan sinne tule.
Comment
Comment