Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 2.0, käyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 2.0, käyntiongelmat

    Morot,

    Kyselin tätä jo tuolta VAGArenalta, josta sain vastauksen että kysy täältä, niin joku voi jotain vastatakin :)

    Alla copy-pastet kysymyksestä ja jatkotilanteesta.

    Alkuperäinen kirjoittaja Minä
    Morot,

    Ei ole tullut näiden vaggilaisten kanssa ihmeteltyä koskaan mitään, joten hyviä neuvoja kaivataan.

    Siskon 2.0 A4 tuskailee. Röplöttää tyhjäkäynnillä, ei jaksa vääntää ollenkaan. Vikakoodit luettiin (vilkuttaa moottorin merkkivaloa), en muista mitä koodia antoi (mm. misfire 4 sylinterissä ja kasa muita), odottelen sähköpostiini tuota listaa noista koodeista.

    Tulpat vaihdettu. Lueskelin noista puolaongelmista täältä ja tuolta, mutta 11/2011 Laakkosen mukaan vaihdettu takuuseen. Tänään käytin tyhjäkäynnillä kaikkia puolia vähän irtaallaan. Kaikki muut aiheutti käyntiongelmia paitsi takimmainen (4.?). Vaihdoin puolan, ei vaikutusta. Tuota tulpanhattu/puola-viritelmää nostaessa irti kuulee myös nelosesta pientä nakutusta (kipinäkö?).

    Oma epäilys ruiskusuuttimissa (ja muistaakseni myös vikakoodilista antoi jotain sen kaltaista yhtenä)... Muita veikkauksia tai tukea omalle arvaukselle? Miten noiden vaihto? Entäs suuttimet itsessään, missä hinnoissa?
    Ja tilanne nyt...
    Alkuperäinen kirjoittaja Minä
    Ei taida tietoa löytyä, mutta laitetaan nyt vähän päivitystä. Jos jollain vaikka välähtäisi.

    Vikakoodit:
    17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure
    P1479 - 008 - Implausible Signal
    17648 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Open Circuit
    P1240 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
    16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
    P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
    17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit: Open Circuit
    P1361 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
    17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit: Open Circuit
    P1364 - 004 - No Signal/Communication

    Tutkin tarkemmin ja kolmosen ruiskun piuhat lähes poikki, nelosen piuhat kokonaan poikki. Kolvasin nuo kasaan. Käynti edelleen aivan perseestä. Moottorivalo palaa vieläkin, joskin aiemmin se vilkkui, joten jotain parannusta. Lisäksi syttyi ESPin varoitusvalo.

    Kokeilin vielä käyttää kaikkia puolia irti auton pyöriessä ja vaikutus käyntiin on nyt selkeä kaikilla pytyillä, tippuu heti kolmelle, jos ottaa jotain puolaa irti.

    Jokatapauksessa siis tyhjäkäynnillä edelleen tärisee ja hytisee eikä jaksa vetää yhtään. Paikallaan +2000rpm käy ku morsian hääyönä.
    Löytyykö Audi-miehiltä hyviä vinkkejä, mistä lähteä vikaa / vikoja seuraavaksi hakemaan?

  • #2
    Nollaa koodit ja kerro mitä se nyt antaa? Jos tuo jarrutehostin vuotaa niin se sotkee kyllä seokset. ESP valo syttyy kun load signaali puuttuu ja se voi viitata MAF-vikaan tai suureen imuvuotoon (load lasketaan mitatusta ilmamassasta).

    Comment


    • #3
      Löytyihän se ongelma. Kolmospytyn suuttimen piuha sen verran heikossa hapessa ettei kolvauspatentti auttanut. Hipelsin noita liittimiä ja huomasin että käynti parani, seuraava startti ja ongelma palasi, uusi hipellys ja liitos petti lopullisesti.

      Äsken kolvasin kokonaan uuden johdon paikoilleen ja hommahan toimii. Myös ESPin valo hävisi kun auto pyöri viitisen minuuttia.

      Ei muuten tuolle kelpaa oma kiinalainen lukija eikä kaverilta lainattu mikälie lukija. Kiinalainen menee paikalleen, mutta ei ota yhteyksiä ja tuo toinen, mikä pitäisi vaggeihin käydä, ei sopinut paikalleen ollenkaan.

      Comment

      Working...
      X